رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله حسابداری بین الملل

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله حسابداری بین الملل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله حسابداری بین الملل


دانلود مقاله حسابداری بین الملل

 

مشخصات این فایل
عنوان: حسابداری بین الملل
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 40

این مقاله درمورد حسابداری بین الملل (بررسی رویکردهای مختلف حسابداری ىر حال حاضر) می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله حسابداری بین الملل می خوانید :

- تغییر در رویه های حسابداری
به دلیل تغییر شرایط یا دستیابی به اطلاعات جدید، ممکن است رویه های حسابداری تغییر کند که می تواند به صورت اختیاری باشد و یا قوانین آمره یا استانداردهای حسابداری، که نمونه هایی از آن عبارتند از :
1- تغییر در روش ارزیابی موجودی مواد و کالا (مثلاً از fifo به میانگین موزون)
2- تغییر در روش حسابداری پیمان های بلند مدت
3- تغییر در شخصیت گزارشگری
درصورت تغییر در رویه های حسابداری
1- ارقام مربوط به دوره جاری بر مبنای رویه جدید منعکس گردد.
2- اثرات انباشته ناشی از تغییر رویه (ماوالتفاوت سود انباشته ابتدای دوره تغییر با استفاده از رویه قبلی و سود انباشته ابتدای دوره تغییر با فرض آنکه رویه حسابداری جدید در دوره های گذشته مورد استفاده بوده) به عنوان تعدیلات سنواتی منظور شود.
3- ارقام مقایسه ای صورت های مالی دوره های قبل با فرض به کارگیری روش جدید در دوره های قبل ارائه مجدد گردد.
نکته : اگر تشخیص بین تغییر در رویه حسابداری و تغییر در برآورد حسابداری مشکل بود، تغییر مورد نظر باید به عنوان تغییر در برآورد حسابداری تلقی و به گونه ای مناسب افشاء شود. ....(ادامه دارد)

اصلاح اشتباهات :
منظور از اصلاح اشتباه، اصلاح اشتباهات با اهمیتی است که در صورت های مالی دوره های گذشته رخ داده و در دوره جاری کشف گردیده است. بر طبق استاندارد شماره 6 ایران می تواند شامل موارد زیر باشد:
الف- اشتباهات ریاضی
ب- اشتباهات در بکارگیری رویه های حسابداری
ج- تغییر نادرست یا ندیده گرفتن واقعیت های موجود در زمان تهیه صورت های مالی
د- تغییر از یک رویه غیراستاندارد حسابداری به یک رویه استاندارد حسابداری
هـ- موارد تقلب
اشتباهات ممکن است :
1- تنها بر ترازنامه یا صورت سود و زیان تأثیر بگذارد: مثلاً اگر خرید ماشین آلات اشتباهات به عنوان اثاثه ثبت شود و یا اینکه هزینه حسابرسی تحت عنوان هزینه های مالی ثبت شود. این اشتباهات عموماً مربوط به طبقه بندی اقلام هستندو به عنوان تعدیلات سنواتی تلقی نمی شوند.
2- هم بر ترازنامه و هم بر صورت سود و زیان تأثیر بگذارند : مثلاً عدم شناسایی هزینه استهلاک برای دارایی های ثابت مشهود، که هم سود شرکت وهم ارزش دفتری دارایی های مشهود را بیشتر از واقع گزارش گردد. اینگونه اقلام تعدیلات سنواتی تلقی می شوند که خود به دو نوع تقسیم می شوند:
الف) اشتباهات خنثی شونده : صرفاً بر روی سود خالص چندین دوره مالی تأثیر می گذارند و پس از چند دوره، اثر آنها بر سود انباشته خنثی می شود. مثلاً اگر تجهیزات خریداری شده به عنوان هزینه ثبت شود. پس از پایان عمر مفید تجهیزات، اثر این اشتباه خنثی می شود.
ب) اشتباهات ماندگار : در صورت عدم اصلاح این اشتباهات هرگز خنثی نمی شوند. مثلاً اگر زمین خریداری شده به حساب هزینه منظور گردد. ....(ادامه دارد)

تغییر در برآوردهای حسابداری
استفاده از برآورد در فرآیند حسابداری یک امر طبیعی است برآوردها معمولاً با استفاده از مناسب ترین اطلاعات موجود صورت می گیرد اما گذشت زمان و دستیابی به اطلاعات جدید ممکن است ضرورت یابد که برآوردهای حسابداری تغییر کند. تغییر در برآورد حسابداری ممکن است:
1- تنها بر سود و زیان دوره جاری تأثیر داشته باشد مانند تغییر دربرآورد نرخ مورد استفاده برای مطالبات مشکوک الوصول
2- هم بر سود و زیان دوره جاری و هم بر دوره های آتی تأثیر داشته باشد مانند تغییر در برآورد عمر مفید دارای مشهود که علاوه بر هزینه استهلاک دوره جاری بر هزینه های استهلاک دوره های آتی اثر می گذارد.
سایر نمونه ها به شرح زیر است :
میزان مورد انتظار مطالبات لاوصول و مبلغ بدهی مربوط به تضمین محصولات، تغییر روش محاسبه استهلاک داریی ها، تغییر در برآورد نابابی موجودی مواد و کالا، تغییر در برآورد میزان قابل بازیافت از منابع و ذخایر طبیعی
نکته : تغییر در برآوردهای حسابداری عطف به ماسبق نمی شود یعنی صورتهای مالی دوره های قبل از اصلاح و ارائه مجدد نمی گردد. ....(ادامه دارد)

صورت سود و زیان جامع
طبق رویکرد نگهداشت سرمایه، سود از تفاوت بین خالص داراییها (حقوق صاحبان سهام) در ابتدا پایان دوره به استثنای آورده و ستانده صاحبان سرمایه طی دوره ، به دست می آید، و از آنجا که برخی اقلام در صورتی سود و زیان منعکس نمی شوند و مستقیماً به حقوق صاحبان سرمایه منظور می شوند (در ترازنامه)؛ مانند : مازاد تجدید ارزیابی دارایی های غیرجاری، سود و زیان تسعیر داراییها و بدهی های ارزی در شرکت های دولتی (مشمول ماده 136 قانون محاسبات عمومی)، بخشی از وجوه دریافتی توسط شرکت های آب و برق از مشترکین (که طبق قانون به عنوان حقوق عمومی طبقه بندی می شود). تفاوت تسعیر صورتهای مالی واحدهای مستقل خارجی (استاندارد شماره 16). لذا رقم نهایی صورت سود و زیان بیانگر سود (زیان) جامع نیست. به همین دلیل گزارش سود و زیان جامع تهیه می گردد که فرمت کلی آن به شرح زیر است: ....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله حسابداری بین الملل

گزارش عملکرد مالی
رویکرد معاملاتی :
نگهداشت) سرمایه می رود.
رویکرد نگهداشت سرمایه :
درآمد عملیاتی :
هزینه های عملیاتی :
رویدادهای غیرمترقبه
اقلام خاص فعالیت های عادی
عملیات متوقف شده :
گردش حساب سود و زیان انباشته
تغییر در رویه های حسابداری
اصلاح اشتباهات :
تغییر در برآوردهای حسابداری
صورت سود و زیان جامع
مسئله 38 ص 196 نشریه 175
مسأله 39 ، ص 197، نشریه 175
مسئله 40 ص 198 ، نشریه 175
مسئله 42 ، ص 200 ، نشریه 175
مسئله 44 ، ص 202 ، نشریه 175
مساله 45 صفحه203 نشریه 175

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله حسابداری بین الملل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد