رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت

اختصاصی از رزفایل دانلود تحقیق اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت


دانلود تحقیق اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت

سیرۀ پیشوایان دین اسلام بویژه پیامبر اعظم(ص) یکی از منابع شناخت معارف اسلامی به شمار می رود. آنچه ما موظفیم از وجود پیامبر اکرم(ص) استفاده بکنیم هم در رفتار است و هم در گفتار یعنی سخنان پیامبر(ص) برای ما راهنما و سند است و باید از آن بهره بگیریم.

در این مقاله سعی شده است به بررسی اخلاق اجتماعی پیامبر(ص) از دیدگاه های مختلف پرداخت از جمله احترام به دیگران که حضرت در برخورد با دیگران احترام خاصی می گذاشت و برای افراد حرمت و شخصیت خاصی قائل بود و  هر کس را که می دید سعی می کرد ابتدا به او سلام کند. ارج و ارزش نهادن بر مقام همسایه که احترام خاصی برای همسایه قائل بود و همیشه بر احترام گذاشتن بر همسایه تاکید داشته، در رفتار با  جوانان ، رسول خدا(ص) شخصیت و کرامتی داشتند  که خود را همسان کودکان قرار می دادند و فرزند را میوۀ زندگی می خواندند.

رسول گرامی اسلام(ص) جوانان را قدر می نهادند و به خواسته های  آنان توجه خاصی داشتند و به آرمان خواهی و خواسته های دوران جوانی توجه می  کردند و برای این قشر عزت و احترام قائل بودند، پیامبر(ص) در رابطه با صلۀ رحم فرمودند : هر کس که پیوند خویشاوندی را گسسته است، با ما هم نشین نمی شود.

در صفحات دیگر این مقاله به بررسی و توضیح در رابطه با رعایت حقوق دیگران، تعاون و همیاری، دانش پروری، عدالت ورزی و قانون گرایی از دیدگاه پیامبر اعظم(ص) پرداخته می شود.

مقدمه :

می خواست گل که دم زند از رنگ و بوی تو

                                                                   از غیرت صبا، نفسش در دهان گرفت

حافظ

یکی از منابع شناخت اسلام سیره و روش زندگانی حضرت محمد(ص) است، چون خداوند ایشان را اسوه و الگوی کامل زیستن مادی و معنوی برای انسان معرفی می کند.

یکی از افتخاران مسلمانان این است که تمام دقایق زندگان آن حضرت از زمان تولد تا دنات ایشان در زمینۀ گفتار و رفتار و ویژگی های جمعی و معنوی ثبت و ضبط شده است. افزون بر آن پژوهشگران اسلامی که شیفتۀ پیامر(ص) محبوب خویش بوده اند ، با تحلیل و بررسی سرتاسر زندگی ایشان، اصول زندگی انسانی را از لابه لای آن استنباط کرده اند که مجموع این پرداخته ها، سیرۀ رسول اکرم(ص) را تشکیل می دهد.

و از آن جا یی که سال 1385 از سوی رهبر معظم انقلاب ،  حضرت آیت ا... خامنه ای به نام  مبارک پیامبر اعظم(ص) نام گذاری شده است، امید است با الگو گرفتن از رسول اکرم(ص) و بکارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی بتوان راه حق را از باطل تشخیص داد.

 

 

 

احترام به دیگران

پیامبر گرامی اسلام به حفظ حرمت و شخصیت افراد، بی نهایت توجه داشت. برای نمونه، در روایت  آمده است که :

« اگر مردی وارد می شد و درخدمت پیامبر می نشست، هرگز حضرت از مجلس بلند نمی شد، تا وقتی که خود آن شخص بلند می شد.»

همچنین در روایتی دیگر نقل است :

« پیامبر برای احترام به شخصیت اصحاب و به دست آوردن دل هایشان، آنان را به کنیه صدا می زد و کسانی که کنیه نداشتند، برایشان کنیه قرار می داد و مردم نیز به همان کنیه صدایشان می کردند و برای زنان اولاددار و بی اولاد و حتی بچه ها کنیه تعیین می کرد»

نوع نشست و برخاست رسول الله (ص) در برابر دیگران، از منظر امام علی (ع) چنین ترسیم شده است :

« دیده نشد که پیامبر خدا پیش روی کسی پایش را دراز کند»

رسول الله (ص) در تمام ابعاد زندگی، اسوه و الگوی دیگران است، وارد شده است که خدای سبحان، نیکوترین ادب ها را به رسول و نبی خود آموخته است :

« خدای سبحان، پیامبرش را نیکو ادب کرده است »

او با انسان ها یکسان برخورد می کرد و خارج از معیارها و ارزش ها تفاوت ایجاد نمی کرد. میان تهی دستان و ثروتمندان فرق نمی گذاشت. پیامبر اسلام حتی با خدمت گزار خویش نیز به ادب و احترام رفتار می کرد. از انس بن مالک نقل است :

شامل 21 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد