رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله جذابیت های توریسم

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله جذابیت های توریسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله جذابیت های توریسم


دانلود مقاله جذابیت های توریسم

 

مشخصات این فایل
عنوان:جذابیت های توریسم
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26

این مقاله در مورد جذابیت های توریسم می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله جذابیت های توریسم

تعاریف جهانگرد
اصطلاح توریست (جهانگرد) از قرن نوزدهم معمول شد در آن زمان اشراف زادگان فرانسه می بایست برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه های لازم زندگی اقدام به مسافرت نمایند این جوانان در آن زمان توریست نامیده می شدند و بعدها در فرانسه این اصطلاح در مورد کسانی به کار می رفت که برای سرگرمی و وقت گذرانی و گردش به فرانسه سفر می کردند و بعداً با تعمیم بیشتر به کسانی اطلاق می شد که اصولاً به این منظور به سفر می رفتند . کم کم توریست به بعضی از زبانهای دیگر وارد شد و از آن واژه توریسم به وجود آمد ، از همان زمان...(ادامه دارد)

انواع جهانگردی
تا قبل از جنگ جهانی اول ، امکانات تفکیک اشکال جهانگردی با توجه به طبقات وجود نداشت ، در حالی که امروزه باید عوامل را مورد استفاده قرار دهد که این عوامل شامل زمان ، مکان ، انگیزه و هدف است با توجه به مدت زمان اقامت و یا عبارتی دیگر طول مدت مسافرت می توان از جهانگردی کوتاه مدت و جهانگردی دراز مدت صحبت نمود و آنها را از یکدیگر تفیکیک کرد. فصل سال نیز می توان از جهانگردی کوتاه مدت و جهانگردی دراز مدت صحبت نمود و آنها را از یکدیگر تفکیک کرد . فصل سال نیز می تواند دو نوع از جهانگردی را که شامل...(ادامه دارد)

گردشگری تجاری
مهمترین مسافرتهایی که تحت این عنوان صورت می گیرد ، عبارتند از سفرهایی که افراد برای شرکت در بازارهای مکاره ، نمایشگا ه های کالا و صنایع و یا سرکشی و بازدید از تأسیسات کارخانه و نظایر آنها می نمایند. معمولاً در مسافرت های بازرگانی محل اقامت اختیاری نیست و هزینه این قبیل مسافرتها به عهده شرکت های تجاری است (رضوانی ، علی اصغر ؛ 1379 : 20)علی رغم تصور ما مبنی بر جدید بودن این نوع گردشگری ، پیشینه آن به سالیان دور بازگشته و از قدیمی...(ادامه دارد)

تاثیرات جهانگردی بردرآمد ملی
میزان این تاثیر بستگی به نوع سرمایه گذاری و جایگاه این صنعت در اقتصاد ملی دارد. مثلاً در صورتی که توسعه آن از طریق سرمایه خارجی صورت گیرد ، سود حاصل از این سرمایه گذاری و پرداخت حق الزحمه کارکنان خارجی مبالغ قابل توجهی ارز غیرماندگار در کشور را شامل می شود که به کشورهای دیگر انتقال می یابد (ضرغام ، حمید ، 1357 : بی تا )...(ادامه دارد)

تاثیرات جهانگردی بر اشتغال
با توجه به اینکه جهانگردی یک فعالیت خدماتی کارگر براست ، عامل مناسبی در ایجاد فرصت های شغلی برای نیروی ساده بدون تخصص و کارگران نیمه ماهر به شمار می رود . به طوری که در برخی کشورهای در حال توسعه بیش از 50 درصد نیروی کار فعال ، در فعالیت هایی اشتغال دارند که مستقیماً و یا به طور غیر مستقیم به جهانگردی مربوط است . این قبیل کشورها معمولاً تک محصولی هستند. در کشور ما که فعالیت جهانگردی بسیار محدود است ، نیروی مشغول به کار در آن کمتر از 5 درصد جمعیت فعال کشور را تشکیل می دهد (ضرغام ، حمید ؛ 1375 : بی تا ) ....(ادامه دارد)

آثار اجتماعی و فرهنگی
در کتاب انسان شناسی گردشگری (اسمیت ) اثرات مختلفی در این رابطه در نظر گرفته شده است .
-بعضی از انواع اثرات اجتماعی – اقتصادی ، تغییرات طبیعی هستند و فشارهای ناشی از هر نوع توسعه اقتصادی را شامل می شوند حتی اگر بومیان و گردشگران دارای زمینه های فرهنگی یکسانی باشند.
-اثرات دیگر ناشی از تفاوت اجتماعی – اقتصادی بین بومیان و گردشگران است که ممکن است دارای زمینه های اقتصادی – اجتماعی یکسان یا متفاوتی باشند که تفاوت سطوح نسبی با توسعه اجتماعی – اقتصادی – سیاسی بومیان و گردشگران به عنوان یک فاکتور مهم شناخته شده است ....(ادامه دارد)

آثار محیطی
رابطه بسیار نزدیکی بین گردشگری و محیط زیست وجود دارد که سه شکل آن به شکل زیر است :
-بعضی از اشکل محیط زیست فیزیکی جاذبه هایی برای گردشگران محسوب می شوند.
-تسهیلات و زیربناهای گردشگری بخشی از محیط زیست ساخته شده را تشکیل می دادند.
-توسعه گردشگری و استفاده گردشگران از یک ناحیه اثرات زیست محیطی ایجاد می کند.
اثرات زیست محیطی گردشگری عمدتاً به این دلیل است که در محیط هایی که حساس و شکننده هستند ،...(ادامه دارد)

نمونه ای از جذابیت های توریسم اصفهان
زاینده رود یا زنده رود
زاینده رود، یا زنده‌رود - اصفهان
بزرگ‌ترین رودخانهٔ مرکزی ایران، بخش عمده‌ای از این رود از استان اصفهان می‌گذرد .بر روی این رودخانه پل‌های تاریخی بسیاری از زمان صفویان و پیش‌تر از آن برجا است که جاذبه گردشگری دارد، حاشیه‌سازی این رودخانه در شهر اصفهان (اسپهان)، و بوستان‌ها و بیشه‌های پیرامون این رودخانه در فصل تابستان گردشگاه مناسبی برای اهالی شهر و گردشگران است....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله جذابیت های توریسم در پایین آمده است.

تعاریف جهانگردی
تعاریف جهانگرد
انواع جهانگردی
اکوتوریسم (Eco Tourism )
گردشگریفرهنگی (cultural Tourism)
گردشگری تجاری
سفر به روستاها (Rural Tourism)
گردشگری سلامتی (Health Tourism)
سفرهای حادثه جویی (Adventure Tourism)
گردشگری مذهبی و زیارتی (Religious Tourism)
گردشگری ورزشی (Sport Tourism)
اثرات جهانگردی
آثار اقتصادی جهانگردی
1-تاثیرات جهانگردی بردرآمد ملی
2-تاثیرات جهانگردی بر اشتغال
3-تأثیر بر قیمت ها
4-تاثیر بر بودجه عمومی
آثار اجتماعی و فرهنگی
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله جذابیت های توریسم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد