رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دستور کار آزمایشگاه پایگاه داده ها

اختصاصی از رزفایل دستور کار آزمایشگاه پایگاه داده ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دستور کار آزمایشگاه پایگاه داده ها


دستور کار آزمایشگاه پایگاه داده ها

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات111

مقدمه :آشنایی با RDBMSها
از زمانی که در سال 1970مقاله آقای کادتحت عنوان "مدل رابطه ای داده ها برای بانک های اطلاعاتی اشتراکی بزرگ" منتشر شد ، زمان زیادی نمی گذرد. بعد از مطرح شدن این ایده پروژه تحقیقاتی تحت عنوان SYSTEM/Rدر IBM شکل گرفت که حاصل آن ایجاد اولین DBMS وزبان SQL بود. از آن زمان شرکت های مختلفی به تولیدDBMS هاپرداختندتا این که در سال1988،SQL-SERVER معرفی شد. علاوه بر این در سال 1986، SQL توسطANSI استاندارد شد. نسخه ای از این زبان را ، تحت عنوان TRANSACT-SQL استفاده می نماید. همان گونه که می دانید زبان SQL غیررویه ای است یعنی در آن تنها درخواست کاربرارائه می گرددوالگوریتم لازم برای اجرای آن توسط بخش هایی ازDBMS(بهینه ساز) تولید می گردد .
هرسیستم مدیریت پایگاه داده ای بر مبنای مدل رابطه ای ،یک RDBMS نامیده می شود .این سیستم هاازدو بخش عمده به شرح زیرساخته شده اند:
1- هسته :که کارهای مدیریتی را انجام می دهد.
2- فرهنگ داده ها(DataDictionary ) : که شامل اطلاعاتی در مورد عناصرواشیاء مختلف پایگاه داده ای تعریف شده می باشد ازقبیلsysobjectsکه مشخصات اشیاءمختلف تعریف شده درآن نگهداری می گردد یاsysindexes و syscolumns که مشخصات شاخص هاومشخصات ستون های تعریف شده در آن ها ذکر می گردد.

آشنایی با SQL-SERVERبه عنوان یک RDBMS
برای راهبری پایگاه داده ها، SQL-SERVERدو واسط گرا فیکی به نام های Enterprise Manager وQuery Analyzer را در اختیار قرار می دهد. دراین مرحله فرض می کنیم یک سرور ثبت شده وتعدادی شی Login وتعدادی پایگاه داده تعریف شده برروی آن داریم بنابراین ازمباحث مربوط به آنها فعلا چشم می پوشیم . علاوه بر این فرض می کنیم که سرور فوق در حال سرویس دهی است.Query Analyzer اولین واسطی است که به کمک آن می توانید پرس وجو های T-SQLوتوابع و روال های ذخیره شده را اجرا کنید . پس ازورودبهQuery Analyzer اطلاعات Login از شما خواسته می شود که می توانید از تایید اعتبار خود ویندوز استفاده کنیدو به این محیط وارد شوید. این محیط از دوپنجره اصلی تشکیل شده است. درپنجره سمت چپ با نام Object Browserمی توانید اشیایی از قبیل نام سروری که به آن متصل شده اید، پایگاه داده های موجود وبقیه اشیاء اصلی مورد استفاده درSQL-SERVER را مشاهده وویرایش کنید. در این قسمت اشیاء به صورت ساختار درختی نمایش داده می شوند. در هرسرور موجود حداقل چهارپایگاه داده زیر موجود است :
1-Master : شامل تمامی اطلاعات لازم برای مدیریت پایگاه، مانند پایگاه داده های تعریف شده ومشخصات کاربران و رویه های ذخیره شده سیستمی وپیام های خطاست. جداولی که در این پایگاه داده موجود است معمولاکاتالوگ سیستم نامیده می شود .


دانلود با لینک مستقیم


دستور کار آزمایشگاه پایگاه داده ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد