رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زندگینامه ابونصر فارابی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله زندگینامه ابونصر فارابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زندگینامه ابونصر فارابی


دانلود مقاله زندگینامه ابونصر فارابی

 

شخصات این فایل
عنوان: زندگینامه ابونصر فارابی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعدادصفحات : 54

این مقاله در مورد زندگینامه ابونصر فارابی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله زندگینامه ابونصر فارابی

کودکی ابونصر فارابی
نام کوچک او محمد بن محمدبن طرخانی مشهور به ابونصر است. او در شهر فاراب از شهرهای ماوراءالنهر خراسان قدیم در سال 257 هجری قمری برابر با 870 به دنیا آمد،(1) و به همان جا منسوب گشت و فارابی نامیده شد: می گویند پدرش از امرای لشگریان طاهریان در خراسان بوده است. ابونصر دوران کودکی را در موطن اصلی خود گذراند، وتحصیلات ابتدایی را نیز در همان جا به انجام رسانید و به طور مسلم ....(ادامه دارد)

زندگی اجتماعی و سیاسی زمان او
حکومت اعراب خلاف اصول اسلامی بود. حکام آ ن زمان نسبت به خاندان پیامبر اسلام و دوستداران آن خاندان و دانشمندان بد رفتاری می کردند. اعراب فکر می کردن نسبت به دیگران برتری دارند این طرز فکر که با تعالیم اسلام کاملاً مخالف بود باعث خشم مسلمانان غیر عرب مخصوصاً ایرانیان شد. تا اینکه منجر به قیام ابومسلم خراسانی و سقوط حکومت امویان و تأسیس خلافت عباسیان گردید. رفتار نا سپاس منصور دومین خلیفه عباسی با ابومسلم و هرون با خاندان بر امکه عامل سنباد و جنبش مقنغ و بابک خرم دین گردید.ولی ....(ادامه دارد)

وضع فکری زمان او
پریشانی فکری  نیز مردم مسلمان را در این زمان دستخوش نا امنی و تشویق و عدم آرامش فکری نموده بود. زیرا اعراب با استفاده از قدرت ونفوذ معنوی اسلام بر حوزه امپراطوری وسیع اسلامی حکومت جابرانه ای  داشتند. و با اطلاق عنوان موالی یابندگان به مردم ملل مسلمان غیر عرب که با اصول عقاید اسلام و صراحت  قرآن مخالف بود احیاء نمودند. این
- به عنوان نمونه در حکومت بیست ساله حجاج ابن یوسف مومرخین می گویند . متجاوز از 120 هزاز نفر را کشت یزید بن مهلت نماینده حجاج در گرگان دستور داد از خون کشته شدگان آسیاب خون راه بیاندازند.
- آیه شریفه انما اکرمکم عندالله اتقیکم، همانا گرامترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شما است.یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر وانثی و جعلنا کم شعوبا و قبایل لتعارفو ا ان اکرمکم عندالله اتقکم ان الله علیم خبیر ( آیه 13 از سوره الحجرات سره 49).....(ادامه دارد)

روش علمی او
فارابی که به جستجوی تکمیل معلومات خود در مراکز بزرگ علمی بغداد حلب و مصر سرگرم  تحقیق و دائماً در سیر و سفر بود و تمام زندگی علمی خود را بین دانشمندان و رجال دینی و سیاسی در حوزه های علمی مذکور می گذارند از این اضطراب و تشویق و پریشانی فکری مردم بسیار رنج می برد، و همین امر او را بر آن داشت که برای حل مشکلات فکری، اجتماعی و سیاسی مردم جهان آن روز راه حلی بیابد، و سر انجام موفق شد روش تحقیقاتی علمی خود را در جهت نیل به هدف مزبور بر گزیند. بنابراین برای ....(ادامه دارد)

کتاب الموسیقی الکبیر
بخاطر دارید که گفتیم فارابی زندگی خود را در نهایت زهد و پارسائی و تجرد می گذراند حتی برای آنکه از اشتغالات علمی باز نماند از انتخاب زن و تشکیل خانواده و خانه و کاشانه نیز انصراف جست، و ایام فراغت از کارهای  علمی را در کنار جویبارها و سبزه زارها و گلها ریاحین می گذراند، و بدون شک چنین ذوقی جز با دلبستگی با موسیقی و آهنگها و نواهای آن نمی توانست باشد. تا زمان فارابی دانش موسیقی دارای هیچگونه نظم و نسقی نبود و کتابی نیز در این زمینه نوشته شده بود فارابی برای اولین بار برای این علم قواعد و مقرراتی وضع و نظمی تازه به وجود آورد، و خلاصه آن را در واقع تصنیف کرده او در کتاب الموسیقی الکبیر که نخستین نوشته درباره علم موسیقی در مشرق زمین است ابتدا مزبور را تعریف و سپس طبیعت و ماهیت موسیقی و تأثیر ....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله زندگینامه ابونصر فارابی

مقدمه
کودکی ابونصر فارابی
زندگی اجتماعی و سیاسی زمان فارابی
وضع علمی فارابی
آثار و کتابهای فارابی
آثار او در منطق
احضاء العلوم
کتاب الجمع بین رأی الحکمین
حساسیت مدینه
مدینه فاضله
رئیس مدینه فاضله
امام و فیلسوف
آراء اهل مدینه فاضله
مدن غیر فاضله
آراء مدن جاهله وضاله
فلسفه مدنی فارابی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زندگینامه ابونصر فارابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد