رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کمانچه

اختصاصی از رزفایل دانلود تحقیق کمانچه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کمانچه


دانلود تحقیق کمانچه

کاسه آن از درخت توت است. و دست آن از چوب درخت زردآلو

- یک عدد میله – سیخ – آهنکی در انتهای کمانچه نسب می شود که هم سیم گیر است و هم کاسه را به دسته محکم می کند

- چهار عدد گوشی و چهار عد سیم در آن استفاده می شود. در آن از دو نوع سیم استفاده می شود: یک نوع آن از سیم های مربوط به خود قوچان است و هر چهار عدد سیم دارای یک شماره یک نواخت است اما وقتی از سیم های غیر محلی استفاده می شود از چهار شماره مختلف بهره گرفته می شود

- یک عدد آرشه که از موی دوم اسب تهیه می شود

- روی کاسه کمانچه پوستی کشیده می شود که از پرده قلب گاو ساخته می شود

ضمناً غربی ها ویولون را از روی کمانچه ایرانی ساخته اند.

کمانچه هم به عنوان سازی بیرونی و هم  اندرونی استفاده می شود صدای کمانچه گاه در مراسم سوگواری به گوش می رسد کمانچه بیشتر در شمال خراسان دیده می شود ردپای کمانچه تا نیشابور هم دیده شده اما هر چه در استان خراسان پایین تر برویم یا کمتر دیده می شود و یا اصلا دیده نمی شود کمانچه های خراسان دارای سه سیم است و گاه از کمانچه های چهار سیمه امروزی نیز استفاده می شود ساز ضربه ای همراهی کننده کمانچه، دایره یا دهلی است که با دست نواخته می شود.

از استادان این ساز می توان از استاد ولی رحیمی نام برد وی در روستایی در شمال خراسان به نام آشخانه ساکن بود.

 

نگاهی به زندگی استاد علی اصغر بهاری: نوازنده بی بدیل و احیا گر کمانچه ایران

 

استاد علی اصغر بهاری، به سال 1284 خورشیدی در خانواده ای اهل موسیقی زاده شد پدرش" محمد تقی خان " او را از 10 سالگی به فراگیری کمانچه فرستاد. پس از مرگ زود رس پدر او و خانواده اش به ناگزیر نزد پدر بزرگ به ادامه زندگی پرداختند.

پدر بزرگ او" میرزا علی خان " که موسیقیدان شهره ایی بود همراه با هنرمندانی چون " آقا حسین قلی " ، " میرزا عبدالله " و " درویش خان " در برنامه های اجرایی موسیقی شرکت می جست.

تبعاً همنشینی با او و دوستان هنرمندش برای این نوجوان محبتی بزرگ بود و سبب پیشرفت های بیشتر او می شد.

استاد بهاری به گفته خودش در 18 سالگی دیگر به مرز مهارت رسیده بود و می توانست در محافل و کنسرت ها هنر نمایی کند.

بهاری جوان نیز مجذوب ساز تازه وارد ویولون شد و 25 ساله بود که نواختن آن را نیز فرا گرفت.

استاد بهاری از سال 1332 از سوی " جواد معروفی " که برنامه های موسیقی رادیویی را زیر نظر داشت به همکاری با این سازمان دعوت شد.

 

 

 

 

 

 

فایل ورد 23 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کمانچه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد