رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ساخت و ساز بر اساس اصول زیست محیطی (معماری سبز) - معماری

اختصاصی از رزفایل مقاله ساخت و ساز بر اساس اصول زیست محیطی (معماری سبز) - معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ساخت و ساز بر اساس اصول زیست محیطی (معماری سبز) - معماری


مقاله ساخت و ساز بر اساس اصول زیست محیطی (معماری سبز) - معماری

مقاله ای در خصوص معماری سبز و ساخت و ساز بر اساس اصول زیست محیطی در قالب فایل word شامل 60 صفحه که شامل با توضیحات زیر ارائه شده است. 

ساخت و ساز پایدار این چنین تعریف شده است: «مدیریت یک محیط پاک و سالم براساس بهره‌برداری مؤثر از منابع طبیعی و اصول اکولوژیکی». هدف از طراحی ساختمانهای پایدار، کاهش آسیب آن بر روی محیط و منابع انرژی و طبیعت است، که شامل قوانین زیر می‌باشد: 1- کاهش مصرف منابع غیر قابل تجدید 2- توسعه محیط طبیعی 3- حذف یا کاهش مصرف مواد سمی و یا آسیب رسان بر طبیعت در صنعت ساختمان‌سازی. بنابراین بطور خلاصه ساختمان پایدار را می‌توان این چنین تعریف نمود: ساختمانی که کمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی پیرامون خود و در پهنه وسیع‌تر با منطقه و جهان دارد. تکنیک‌های ساختمان‌سازی در یک پهنه وسیع ، در جهت تأمین کیفیت یکپارچه از نظر اقتصادی، اجتماعی و محیطی می کوشند. بنابراین استفاده معقول از منابع طبیعی و مدیریت مناسب ساختمان سازی، به حفظ منابع طبیعی محدود و کاهش مصرف انرژی کمک نموده (محافظت انرژی) و باعث بهبود کیفیت محیطی می‌شود.

 

اهداف کلی ساختمان‌های پایدار

  • بهره‌برداری مناسب از منابع و انرژی
  • جلوگیری از آلودگی هوا
  • مطابقت با محیط

 

اصول توسعه ساخت و ساز پایدار برای ایجاد تعادل میان سطوح تنوع زیستی

 سه اصل توسعه صنعت ساخت وساز پایدار که در جهت و حفظ تنوع زیستی در شهر باید رعایت شوند، به شرح زیر است:

  • استفاده پایدار از منابع زیستی: بدین معنا که باید دقت شود که منابع زیستی بهره‌برداری شده در سامانه‌های توسعه در کجا استفاده می‌شوند و چگونه می‌توان آنها را پایدار نگهداشت و از منابعی که سریعتر جایگزین می‌شوند استفاده شود. به عنوان مثال؛ از چوب درختهایی باید استفاده شود که سریعتر رشد کرده و می‌توانند جایگزین شوند. همچنین باید از منابع متنوع استفاده کرد که نوع خاصی از بین نرود و یا مثلاً مساحت جنگلها را مقدار ثابتی نگهداشت و از مقدار میعنی کمتر نشوند و یا از گونه خاص موجودی به علت منافع اقتصادی حمایت نشود.
  • استفاده از منابع تجدید ناپذیر: استفاده عاقلانه از منابع غیر قابل تجدید باید به طور گسترده اعمال شود. به عنوان مثال؛ استفاده از منابع فسیلی برای سوخت غیر عاقلانه است و یا در ساختن صندلی از چوبی استفاده شود که در طبیعت از سرعت تجدید‌پذیری و جایگزینی بالاتری برخوردار است.کاربرد معقول از چوب (به عنوان یک منبع تجدید ناپذیر) باعث می‌شود که به اصل منبع لطمه‌ای نخورده و امکان جایگزینی آن در طبیعت وجود داشته باشد و حتی در نوع رنگی که در آن بکار برده می‌شود، از موادی که کمتر برای محیط زیست ضرر دارد، استفاده شود.

  حفاظت از تنوع زیستی: از منابع زیستی به خوبی نگهداری شود و مشارکت افراد جامعه در جهت بقاء و تنوع زیستی موجود الزامی باشد. طوری از سامانه استفاده شود که همه اجزاء، خود حافظ مجموعه باشند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ساخت و ساز بر اساس اصول زیست محیطی (معماری سبز) - معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد