رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد نقش فرشبافی در اقتصاد ایران

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد نقش فرشبافی در اقتصاد ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد نقش فرشبافی در اقتصاد ایران


تحقیق در مورد نقش فرشبافی در اقتصاد ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه2

 نقش فرشبافی در اقتصاد ایران

 

به طور کلی نقش فرشبافی در اقتصاد ایران عبارتند از:

  • کمک به توسعه اقتصادی    
  • ایجاد شغل     
  • سرمایه گذاری اندک و بهره وری بالا

رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف مختلف آن امروزه سرلوحه برنامه و فعالیتهای بسیاری از دولتها به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌باشد. این دولتها  در برنامه‌های توسعه اقتصادی خود اهداف عمده‌ای را در زمینه‌های مختلف اقتصاد، اجتماع، سیاست و ... دنبال می‌کنند.

در بخش اقتصاد، عمده اهداف دولتها متوجه افزایش تولید و درآمد ملی (رشد اقتصادی)، رسیدن به اشتغال کامل و کاهش نرخ بیکاری، ثبات قیمتها و کاهش نرخ تورم بمنظور حفظ قدرت خرید پول ملی، توسعه صادرات و افزایش درآمدهای ارزی در جهت تأمین نیازهای ارزی کشور و تسهیل در اجرای برنامه‌های توسعه، و بالاخره توزیع بهتر و عادلانه تر درآمدها در جهت برقراری عدالت اقتصادی در جامعه می‌باشد.

دستیابی به توسعه اقتصادی به سهم خود بر وجوه مختلف زندگی افراد از قبیل سطح زندگی و معثیت و رفاه، آموزش بهداشت عمومی و شاخصهای جمعیتی مانند نرخ مرگ و میر، میانگین طول عمر و میزان زاد و ولد تأثیرات شگرف می‌گذارد.

دولتها برای نیل به اهداف خود و دستیابی بر توسعه اقتصادی ناگزیر از اتخاذ سیاستها و خط مشی‌های هماهنگ با شرایط و اوضاع و احوال اقتصادی، اجتماعی و ... کشور هستند.

غالب کشورهای در حال توسعه در اجرای برنامه‌های موردنظر خود با مشکلات عدیده از جمله «رشد بی‌رویه جمعیت»، بیکاری  (کم کاری و رواج انواع مختلف بیکاری از جمله بیکاریهای پنهان، فصلی و ...) و در نتیجه پایین بودن سطح درآمد و معیشت گروه کثیری از مردم ، «نقصان تشکیل سرمایه داخلی» و درنتیجه فقدان منابع مالی کافی برای اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی و ساخت و توسعه امکانات زیربنای موجود به منظور فراهم آوردن امکان بهره‌برداری بهینه از منابع انسانی، طبیعی و ... کشور مواجه می‌باشند.

به همین دلیل بعضی از صاحب نظران با توجه به سهولت گسترش صنایع کوچک بر ضرورت تأکید بر تقویت، توسعه و گسترش این قبیل صنایع در برنامه توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه اصرار و توصیه دارند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نقش فرشبافی در اقتصاد ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد