رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کنترل ترافیک با کمک الگوریتم های ساده و سریع و با کمک پردازش تصویر

اختصاصی از رزفایل مقاله کنترل ترافیک با کمک الگوریتم های ساده و سریع و با کمک پردازش تصویر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کنترل ترافیک با کمک الگوریتم های ساده و سریع و با کمک پردازش تصویر


مقاله کنترل ترافیک با کمک الگوریتم های ساده و سریع و با کمک پردازش تصویر

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 23 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چکیده-

یکی از روشهای شناخت رفتار رانندگان در بزرگراه ها بررسی موقعیت تک تک وسایل نقلیه در طول مسیر است . در این مقاله ،‌ الگوریتم های پردازش تصویر برای تعیین پارامترهای مختلف ترافیکی پیشنهاد شده است و اساس این کار بر مبنای روش پنجره است که در آن تنها    بخش هایی از تصویر پردازش می شود بدین ترتیب ، سرعت پردازش بالا رفته و کارایی بیشتر می شود و برای رسیدن به یک سیستم بلادرنگ سعی شده از الگوریتم های ساده وسریع استفاده شود که توسط یک بورد تصاویر ترافیکی گرفته شده آنها را با تصاویر دیجیتال تبدیل کرده و با استفاده از الگوریتم تصمیم گیری ، تصمیم نهایی در مورد پارامتر مد نظر گرفته می شود .

 

مقدمه -

برای پردازش تصویر بسته به اطلاعتی که می خواهیم از تصویر استخراج کنیم روشهای مختلفی وجود دارد.  دو روش اصلی برای پردازش ، پردازش نقطه ای و پردازش همسایگی است . که در روش نقطه ای برای کار با داده های تصویر مقدار هر پیکسل به تنهایی و بدون مراجعه به پیکسل های جاور در نظر گرفته می شود هرچهار عمل اصلی (تفریق، جمع، ضرب وتقسیم )را می توان بر روی داده های تصویر دیجیتال به صورت پیکسل پیکسل اعمال می کنیم . تفریق دو تصویر یک تبدیل نقطه ای بسیار ساده وموثر را فراهم میکند . در موارد ترافیکی از این روش که تفاضل زمینه نامیده      می شود برای تشخیص خودرو درتصویر استفاده می شود .  همچنین اگر عمل جمع با تقسیم ترکیب شود تکنیکی برای بر طرف کردن نویز اتفاقی بدست می آید . در روش پردازش همسایگی اختلاف در پیکسل های مجاور مهم است زیرا یک اختلاف کوچک نشاندهنده ناپیوستگی در دنیای واقعی واحتمالا مربوط به نویز است و می توان با در نظر گرفتن مقدار میانگین یک گروه پیکسل نویز را کم کرد  و همچنین این روش برای عملیات لبه گیری و هموار سازی به کار   می رود.

هدف از ارائه این مقاله ، اندازه گیری پارامتر سرعت و چند پارامتر کمی ترافیکی است. این پارامترها عبارتند از :

  1. تشخیص و شمارش خودرو
  2. اندازه گیری سرعت خودرو
  3. تشخیص و شمارش خودرو در شب
  4. اندازه گیری طول صف در پشت چراغ قرمز
  5. نرخ توزیع خودرو در چهارراه ها

پس از اینکه مقدمات کار آماده شده و سیستم اصلی راه اندازی شد، به بررسی در مورد الگوریتم های کلی برای هر یک از این پارامترها به طور جداگانه می پردازیم. برای انتخاب بهترین الگوریتم برای تشخیص می پردازیم.   

     سیستم موجود در ایران :

از سال 1970 پس از برنامه امریکایی WADS پروﮊه ها وآزمایش هایی در مورد سیستم های ترافیکی انجام شده از جمله این پروﮊه ها می توان به سیستم های زیر اشاره کرد ;   سیستم هایی که در سال 1984 بررسی شدند UMIST  در انگلیس که از تفاضل تصویر و به دنبال آن یک حد آستانه دستی استفاده می کند و سیستم ﮊاپنی TSC60  که تحت شرایط جوی مختلف خودرو ها را تشخیص داده ولی به خودرو های نزدیک حساس است . همچنین سیستم استرالیایی VDO نیز که تصویر را به 16 پنجره تحلیلی تقسیم     می کند و از یک پنجره دیگر به عنوان مرجع تفاضل استفاده می کند همچنین در سال 1995 روش فرانسوی TITAN که مربوط است به تحلیل ترافیک شهری با استفاده از ریاضیات مورفولوﮊی و روش زمانی- مکانی برای تحلیل تصویر.مورد آزمایش قرار گرفت  


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کنترل ترافیک با کمک الگوریتم های ساده و سریع و با کمک پردازش تصویر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد