رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله روش درمان های سیستمی در خانواده درمانی doc

اختصاصی از رزفایل مقاله روش درمان های سیستمی در خانواده درمانی doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله روش درمان های سیستمی در خانواده درمانی doc


مقاله روش درمان های سیستمی در خانواده درمانی doc

مقاله  روش درمان های سیستمی در خانواده درمانی، پودمان مشاوره خانواده، درس : مشاوره خانواده، کاملا ویرایش شده با قوانین دانشگاه علمی کاربردی، دارای نتیجه گیری و منابع،شامل 20 صفحه در قالب  word (قابل ویرایش)

 

 

 

مقدمه:

خانواده درمانی بعد از جنگ جهانی دوم یعنی اواخر دهة‌ 1940 و اوائل دهة‌ 1950 توسعه یافت . خانواده درمانی تحت تأثیر خانواده های اسکیزوفرنیک و مشکلات رفتاری و بزهکاری کودکان به سرعت پیشرفت نمود. فروید و بسیاری از روان پزشکان بیمار را از خانواده جدا می کردند تا از اثرات زیان آوراحتمالی در خانواده جلوگیری شود .

فروید با مطالعة‌ گذشتة‌ کودک مبتنی بر این عقیده که مشکلات نوروتیکی بیماران به رفتارهای متقابل و تعاملات ناسالم دوران کودکی آنها با پدرو مادرشان بر می گردد ، به مداوای بیمار می پرداخت .ناتان آکرمن از بنیانگذاران خانواده درمانی است و کتاب او تحت عنوان ‹‹ پویائی های روانی زندگی خانوادگی ، 1958 ›› درهای جدیدی به روی خانواده درمانی بازکرد . او از روانکاوی

به خانواده درمانی رسید . در سال 1937 متوجه گردید که مصاحبه فردی با کودک و اعضای خانواده به نتیجة‌ مطلوب که تغییر رفتار کودک است نمی رسد ، لذا کلیة‌ افراد خانواده را با هم مورد مصاحبه قرارداد.

بنابراین کارهای آکرومن و سایر همکارانش در رابطه با کودکان بزهکار و خانواده های اسکیزوفرنیک شروع واقعی نهضت خانواده درمانی بوده است .آکرومن معتقد بود با کسب مهارت در کار با تمامی گروه خانواده به بعد جدیدی در درمان بیماری های روانی و مشکلات خانوادگی میرسیم .

در پایان دهة‌ 1950 خانواده درمانی با این نگرش که با درمان های دیگر متفاوت است ، شناخته شد . در این درمان ، پذیرفته شد که هدف ، تغییر ساختار خانواده است نه تغییر رفتارهای فردی و اعضای خانواده ، به عبارت دیگر خانواده درمانی یک روش درمانی نیست بلکه نوعی درمان با ویژگی ها  هدف های خاص می باشد .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله روش درمان های سیستمی در خانواده درمانی doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد