رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بازیهای کامپیوتری و تاثیرات آن

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله بازیهای کامپیوتری و تاثیرات آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بازیهای کامپیوتری و تاثیرات آن


دانلود مقاله بازیهای کامپیوتری و تاثیرات آن

 بازیهای کامپیوتری رفته رفته جای خود را در زندگی انسان باز می کنند.

شاید از ظهور این پدیده بیش از دو دهه نگذشته باشد ولی در این مدت فراز ونشیب ها و نقاط برجسته ای در تاریخچه آن وجود داشته است. در این مقاله سعی می کنیم مرور کوتاه واجمالی به سه دوره اصلی بازیهای کامپیوتری داشته باشیم. این دوره ها عبارتند از:

 

 دهه هشتاد – نسل اول

در حقیقت شروع بازیهای کامپیوتری را می توان از بازی های  اولیه شرکت Atari

( دستگاههای TV Game) دانست. بازیهایی مانند Pong که تنها شامل دو خط ، یک توپ و یک زمین مانند زمین تنیس بودند.

از طرف دیگر در همین سالها بازی هایی نیز برای سیستم های بزرگ (Main Frame) ساخته شد. اولین نمونه های آنها بازی ماجرایی Colossal Caves (که ساختش هم ماجرایی جالبی دارد)

این زمان بین 1982 – 1978 بود وهنوز چیزی به عنوان بازی های کامپیوتری به مفهوم امروزی مطرح نبود. ولی ناگهان علاقه به بازیهای ویدیوئی رشد زیادی یافت و به دنبال آن دستگاهها یا به عبارت درست تر کنسولهای گوناگون بازیهای کامپیوتری از سوی شرکتهای مختلف وارد بازار شد.

بازیهای این دوره بیشتر معمایی ویا Actionهای ساده بودند. از نمونه های برجسته این بازی ها می توان به Defender,Pacman,SpaceWars,SpaceInvades اشاره کرد.

ومهمترین کنسول ها نمونه های نسل دوم Atari و Nintendo بودند. رفته رفته با ظهور سیستم هایی مثل C-64 با توانایی های  زیادی در بازی وگرافیک،بازی های کامپیوتری شکل امروزی تری به خود گرفت.

 

این زمان (اواسط دهه هشتاد) بازی ها بیشتر به سمت بازیهای جنگی (WarGames)سوق پیدا کرد.شاید یکی از دلایل این امر (علاوه بر مسائل فنی)جو متشنج اواخر دهه هشتاد آمریکا (ناشی از جنگ سرد با شوروی سابق)بود ودیگری برنامه های فضایی رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی ریگان که اینگونه بازی ها را در مرکز توجه مردم قرار داد. مهمترین بازی های این دوره Balance of Power وStar Flight بودند. نقطه عطف دیگر این زمان ظهور غول بازی های کامپیوتری یعنی EA (Electronic Arts) بود که با ساخت بازی Archon پابه این عرصه نهاد. پس از این بازی EA به سرعت خود را به عنوان شرکتی مهم در این زمینه مطرح کرد وبلافاصله بازی هایی چون Archon II,Seven Cities of Gold و Lord of Conguest را عرضه کرد.

 

بازی های ماجرایی نیز در این زمان از استقبال زیادی برخوردار بودند ونسخه هایی چون Infidel فروش مناسبی یافتند. با پیشرفت تکنولوژی رفته رفته گونه های تازه ای نیز وارد شدند.

اولین گونه تازه بازیها ، RPG یا بازی های نقش آفرینی بود بازی های نقش آفرینی اولیه شباهت زیادی به بازیهای Action داشتند و تنها تفاوت مسیر پازل گونه  بازیگر بود.

سری بازیهای Ultima اولین نسخه های اینگونه بازی بود.

قابلیت های تازه سیتم هایی مثل C-64 بازی های جالبی را در اواخر این دهه معرفی کرد. بازیهایی مثل Phantasie یا Magic candle از گونه RPGو آغاز سری Lemmings توسط Locas Arts که آینده بازی ها را در دهه 90 روشن نشان می داد

در سال 1972 ، یک جوان برنامه نویس و همسر جوانش که عاشق غارنوردی بودند تصمیم به کشف مسیرها و تالارهای تازه ای در غارهای ماموت ایالت کنتاکی گرفتند.

شامل 17 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بازیهای کامپیوتری و تاثیرات آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد