رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ورزش بسکتبال

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله ورزش بسکتبال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ورزش بسکتبال


دانلود مقاله ورزش بسکتبال

 قدرت در بسکتبال ارزشها و جنبه های مختلفی را در بر می گیرد و در بسیاری از فعالیتها مورد نیاز است . قدرت در برخوردهای بدنی مستقیم حمله و دفاع بیشترین ارزش خود را بروز می دهد . در ریباند کردن ، قدرت است که در ظرفیت انفجاری شخص دخالت دارد. در حین ضد حمله هلی سریع  قدرت به حداکثر میزان قدرت سریع سیکلی خود می رسد و در پاس دادن و شوت کردن به صورت قدرت سریع غیر سیکلی (دوره ای) ظاهر می شود. این در حالی است که در هنگام تغییر جهت مقدار زیادی از نیروهای واکنشی مداخله دارند بنابراین تمرین قدرت از اهمیت اساسی برخوردار است.

تمریناتی که به منظور افزایش نیروی تقویتی است را میتوان با ورزشکاران از 12 تا 14 ساله شروع کرد بدون اینکه وزنه های بیشتری اضافه شود. مفیدترین تمرینات برای این سن به منظور افزایش ارزشهای قدرتی، استقامتی ذیلا توضیح داده میشود.

تشریح تمرینات:

الف) تمرینات مخصوص پاها

  • پرش درجا که شروع آن در وضعیت چمباتمه می باشد و پاها جفت هستند.
  • پرش رو به جلو ، بصورت جفت که مانند تمرین قبلی است با این تفاوت که شخص تغییر مکان داده و در واقع حرکت بطرف جلو دارد.
  • جهش یا پریدن در هوا در حالیکه هنگام پرش ، پاها بطور عمودی از یکدیگر جدا هستند( حالت شبیه قیچی)
  • پرش با استفاده از نیمکت که با قراردادن یکی از پاها بر روی نیمکت و پریدن بطرف بالا انجام می شود.
  • حرکتی دیگر برای بازو با استفاده از میله بارفیکس

قدرت واکنشی و انفجاری

این قدرت با یک نوع کشش ماهیچه ای بیش از حد معمول قابل حصول می باشد . این عمل را میتوان یک اجبار حداکثر و ناگهانی برای غلبه بر یک مقاومت معتدل بیان کرد . بخاطر داشته باشید که منطقه ماهیچه ای که در معرض یک کشش مشخص قرار می گیرد مقدار معینی از انرژی جنبشی را ذخیره میکند که در فشار بعدی مصرف می شود بهترین روش برای افزایش قدرت الاستیک یا واکنشی را میتوان در تمرینات واکنشی یا پلایومتریکreactive or plyometricdrills جستجو نمود. این تمرینات با وزن طبیعی و یا وزنه اندکی صورت می پذیرد و از این رو قابل توجه هستند. این تمرینات را باید در دوره پیش از فصل و بعد از دوره آماده سازی کلی ورزشکار شروع کرد . در این حرکات فرمهای خاص تکنیکی هم بکار رفته است که آنها را در حد مطلوبی تکمیل نموده است . این تمرینات را در واقع میتوان تمرینات تقویتی ، تکنیکی نامید که از اهداف مهم آن بالا بردن قدرت واکنشی و انفجاری می باشد این تمرینات را باید 5 تا 7 سری و هر سری با 3 تا 4 بار تکرار انجام داد و زمان تجدید قوا را بین هر سری رعایت کرد.

  • تمرین با استفاده از موانع، بدین ترتیب که حدود 10 مانع در فواصل 90 سانتیمتری از یکدیگر و بر روی خط مستقیمی قرار داده می شوند و هر ورزشکار موظف است با پاهای جفت و بدون وقفه از روی این موانع بپرد.
  • ورزشکار باید از یک ارتفاع که حدودا 40 تا 50 سانتیمتر از سطح زمین بالاتر است ( مثلا از یک سکو یا نیمکت) بر روی زمین فرود آمده و بلافاصله عمل ریباند را انجام دهد.

سرعت و سرعت واکنش

سرعت بعنوان یک عامل فیزیکی از اساسی ترین کیفیتها برای بازیکنان بسکتبال به شمار می رود . توده عصبی عضلانی و ظرفیت تکنیکی یک بسکتبالیست است که او را قادر می سازد تا سرعت در حرکت و سرعت در واکنش داشته باشد. بهبود این کیفیت فیزیکی به این وابسته است که یک ورزشکار تا چه اندازه بتواند به کمک روشهای تمرینی مختلف ، عوامل مرتبط با این کیفیت را تقویت نماید. سرعت واکنش حاصل بسیاری از اعمال بین عضلات و از مشخصات عصبی آن می باشد . این مشخصات سریعترین پاسخ سینتیک ممکن را در اثر تحریک اعضاء دریافت کننده خاص (مثل بینایی، شنوایی، چشایی و غیره ) می دهند. بنابراین شخص به یک سیستم عصبی کارآمد و همه مهارتهای عضلانی ذکر شده تا بحال نیاز دارد. در بسکتبال ، سرعت واکنش تنها در حرکات سریع، در شروع از حالت سکون یا شروع از حالت متحرک می باشد. برای بهبود سرعت واکنش ، شخص باید تمرینات مخصوصی را انجام دهد که کاملا متفاوت با حرکات عادتی سریع است( که در آنها حداکثر مقاومتی که باید برآن غلبه شود از وزن بدن یا قسمتی از بدن ناشی میشود ) تمریناتی که در بهبود این کیفیت، می توانند مفید باشند عبارتند از: پرش مایل درجا، تغییرات ناگهانی جهت شروع در حالت سکون، تغییر محلهای بطور مایل و یا دویدن بین موانع که یک تمرین از این نوع را در شکل 43 مشاهده می کنید.

 

شامل 14 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ورزش بسکتبال
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد