رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کنسرو نخود سبز در محلول نمک

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله کنسرو نخود سبز در محلول نمک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کنسرو نخود سبز در محلول نمک


دانلود مقاله کنسرو نخود سبز در محلول نمک

گونه های نخود به در صورت برای تولید کنسرو مورد استفاده قرار می گیرد . یکی   نخود سبز یا در واقع نخود نارس که دارای رنگ سبز و بافت نرم است و دیگری نخود رسیده که مراحل تکامل آن به اتمام رسیده است . گونه های این دو فراورده متفاوت هستند .

درکشور ما بیشتر از نخود سبز برای تولید کنسرو آن استفاده می شود که فرآیند آن به طور خلاصه به شرح زیر است :

انتخاب گونه مناسب و برداشت محصول ، بهترین زمان برای برداشت نخود سبز از مزرعه زمانی است که پیله یا غلاف نخود به خوبی  برآمده و پر به نظر رسد که در این صورت نخود موجود در آن ، دارای بافت مطلوب خواهد بود . اگر بیش از 24 ساعت از این زمان بگذرد بافت نخود سبزسفت شده واز کیفیت محصول نهایی آن کاسته خواهد شد .

برای اطمینان از آمادگی نخود سبز برای برداشت و تبدیل شدن به کنسرو ، میتوان از آزمونهای مختلف تعیین کنند ، میزان رسیدگی و تردی بافت استفاده نمود . عملی ترین نوع آن استفاده از Tendermeter است . این دستگاه دارای یک قسمت استوانه ای با سوراخهایی است که نخود سبز مورد آزمون در آن جای میگیرد و دارای قسمت دیگری است که تعداد میله با قطر کمتر از سوراخهای تعبیه شده در قسمت اول است . گاهی قسمت استوانه ای  دارای یک محافظه است که سطح خارجی آن دارای سوراخهایی برای ورود میله می باشد . در هر صورت محفظه یا سوراخهای موجود در استوانه را با دانه های نخود سبز مورد آزمون  برای تعیین میزان رسیدگی و تردی پر کرده و برای آزمون آماده می کنند ، طراحی دستگاه به نحوی  است که در برابر سوراخها یک میله قرار می گیرد . با شروع آزمون ، میله ها برای ورود به سوراخهای قسمت استوانه ای شکل با مقاومت دانه ها مواجه می شوند و هر قدر این مقاومت بیشتر باشد ، دلیل بر سفتی دانه ها است . برای اطمینان از یکنواختی نخود سبز آن را درجه بندی نمود . برای این منظور از آزمون شناور کردن دانه ها در آب نمک استفاده می شود و نحوه انجام عمل به این ترتیب است که : دانه ها را در داخل آب نمک با غلظت 5/13 – 5/9 % می ریزند . دانه های خیلی سبک روی  سطح آب جمع می شوند . پاره ای از دانه ها معلق می مانند و پاره ای دیگر ته نشین می شوند و با توجه به این که دانه های ترد و جوان دانسیته کمتری دارند به این ترتیب می توان آنها را درجه بندی نمود .

میزان تردی معیاری برای قیمت گذاری است .

 

شامل 10 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کنسرو نخود سبز در محلول نمک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد