رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارورزی رشته عمران

اختصاصی از رزفایل گزارش کارورزی رشته عمران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارورزی رشته عمران


 گزارش کارورزی رشته عمران

معمولاً در طبقه هم کف ساختمان ها سطح اتاق ها را چند سانتی متری از کف حیاط یا کوچه بلندتر می سازند . به این اختلاف ارتفاع کرسی چینی      می گویند . عرض دیوارهای کرسی چینی بستگی به ارتفاع آن دارد . هر قدر این ارتفاع بیشتر باشد به علت وجود خاکی که در پشت آن قرار دارد می گیرد باید پهنای آن بیشتر شود تا بتواند در مقابل فشارهای جانبی کاملاً مقاومت نماید . در هر حال عرض کرسی چینی باید قدری بیشتر از دیوار اصلی و قدری کمتر از پی زیر آن باشد .

 

3- شناژ

شن به زبان فرانسه به معنای زنجیر و شناژ به معنای زنجیر کردن است . این قسمت از ساختمان که روی کرسی چینی و معمولاً در یک تراز ساخته می شود برای متصل کردن کلیه پی ها به همدیگر ایجاد می گردد . در اثر وجود شناژ کلیه قسمت های ساختمان بطور یکپارچه عمل نموده و کلیه نشست ها یکنواخت بوده و نیروهای وارده اتفاقی ( مانند زمین لرزه و باد ) به تمام قسمت های ساختمان منتقل گشته ، در نتیجه از شدت نیرو در یک نقطه کاسته شده و مانع خرابی ساختمان می گردد .

همانطوریکه گفته شد معمولاً شناژهای افقی را روی کرسی چینی در طبقه همکف اجرا می نمایند . ولی گاهی اوقات نیز در طبقات زیر هر سقف روی کلیه دیوارها شناژ اجرا می گردد و این شناژهای افقی که در پایین و بالای دیوار ساخته می شود بوسیله شناژهای عمودی در چندین نقطه به یکدیگرمتصل می گردد . اجرا شناژ افقی و عمودی در ناحیه های زلزله خیز مانند ایران الزامی می باشد زیرا این شناژها به نسبت قابل ملاحظه ای از شدت خرابی های وارده می کاهد .

در ساختمان های مختلف شناژ را با مصالح متفاوت از قبیل تیر آهن ، میله گرد و تیر چوبی و ... می سازند . ولی متداولترین آن شناژ بتنی می باشد . این نوع شناژ از سه قسمت تشکیل می گردد .

الف قالب بندی            ب آرماتور بندی               ج بتن


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارورزی رشته عمران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد