رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه بررسی گل لیلیوم از دیدگاه سامانه های بنیادی معماری

اختصاصی از رزفایل دانلود پروژه بررسی گل لیلیوم از دیدگاه سامانه های بنیادی معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه بررسی گل لیلیوم از دیدگاه سامانه های بنیادی معماری


دانلود پروژه  بررسی گل لیلیوم از دیدگاه سامانه های بنیادی معماری

 سامانه های بنیادی در معماری و طبیعت

چهار سامانه بنیادی در معماری از گذشته های دور همواره مطرح بوده است که بر پایه آنها می توان میزان هماهنگی و نظم را در آثار ارزیابی کرد که عبارتند از:

1- سامانه کارکردی

2 - سامانه سازه ای

3 - سامانه کالبدی

4 - سامانه انسانی

هر یک از این سامانه ها با علل چهارگانه ای که برای معماری مطرح است قابل بررسی هستند. سامانه کارکردی متناظر با علت غایی، سامانه سازه ای متناظر با علت مادی، سامانه کالبدی متناظر با علت صوری و سامانه انسانی متناظر با علت فاعلی است.

1 - سامانه کارکردی : چگونگی ساماندهی فضاها در کنار هم برای برآوردن کارکردهایی ویژه با ایجاد انواع ارتباطات میان فضاهاست و تامین کننده یک برنامه کالبدی است که در آن هیچ کارکردی هنگام برآورده شدن ، مزاحم دیگر کاکردها نمی شود.

2 - سامانه سازه ای : چگونگی استخوان بندی یا ساختار کالبدی ساختمان و انتقال نیروها از بالا به پایین در یک شبکه همگن از اجزاء سازه ای است که در آن همه اجزاء به وجه مناسب دست اندر کارند و هیچ جزئی بیکار نیست.

 

3 - سامانه کالبدی : چگونگی ساماندهی کالبدی ساختمان با ساختمایه (مصالح) مناسب ، با بکارگیری انواع روابط بصری و زیبایی شناسانه و پدید آوردن ضرباهنگ ( ریتم ) ، وزن و هماهنگی در کالبد و نمای درون و بیرون ساختمان است که به خوبی سامان مند بودن کل معماری را به نمایش می گذارد.

4 - سامانه مولد ( اقلیم و فرهنگ ) : همانطور که گفته شد ، علت فاعلی خود بر گرفته از دو سرچشمه اندیشه ها و آرمان ها و انگیزه ها و اهداف هنرمند و نیز استعدادها و توان او می باشد.سامانه انسانی معماری ، معمار و همه کسانی هستند که دست اندر کار ساختن یک اثر معماری هستند. سامانه انسانی خود برگرفته از دو سرچشمه اندیشه ها و آرمان ها و انگیزه ها و اهداف هنرمند و نیز استعدادها و توان او می باشد.

این فایل به صورت word و در 29 صفحه همراه با عکس می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه بررسی گل لیلیوم از دیدگاه سامانه های بنیادی معماری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد