رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه دولت و تاریخچه دولت و تشکیل آن...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس

اختصاصی از رزفایل پروژه دولت و تاریخچه دولت و تشکیل آن...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دولت و تاریخچه دولت و تشکیل آن

 

سیر تاریخی تشکیل دولت در جوامع انسانی :

دولت معادل etat در زبان فرانسه وstate در زبان انگلیسی است که این واژه در نیمه اول قرن شانزدهم میلادی مصطلح و معمول گردید.

در زبان فارسی دولت به معنی : « بخت ، اقبال ، سعادت ، پیروزی در امر و مسئله ای ، غنیمت ، مال ، نعمت و سرمایه معنوی که به نوبت درگردش زمان از یکی به دیگری برسد و …1» بکار رفته است.

 

تعریف دولت :

مجموعه تشکیلات حقوقی ، جغرافیایی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی معین و مشخص مردمان در سرزمینی خاص را دولت می گویند که تحت اداره حکومتی واقع شده است تا به ایجاد و حفظ روابط فردی ، گروهی ، ملی و اجتماعی موردنظر آن جامعه مبادرت نماید و به محو ظلم و ایجاد عدل بپردازد. درجهان امروز پدیده دولت واقعیتی است انکارناپذیر و بی شک مفهومی وابسته به پدیده حکومت ، چهارچوبی است که در درون آن قدرت در عالی ترین وجه آن جریان می یابد و اعمال می شود، شکلی از اشکال سازمان بندی قدرت است که در میان گروه بندیهای انسان متجلی است. ازآنجایی که نهاد دولت یکی از نهادهای دیرپاست و تاریخ وجود و ظهور آن کهن است، لازم به نظر می رسد برای ریشه یابی نخستین شکل گیریهای بینش انسان درباره دولت از جوامع ابتدایی و اولیه آغاز کنیم. آن مقطع تاریخی که انسان ها درگروه بندیهای متعدد بصورت طایفه ، قبیله ، عشیره و اقوام کوچنده و دامدار زندگی جمعی داشته اند و بی تردید خانواده به عنوان مهمترین و اساسی ترین هسته تشکیل دهنده این گروه بندیها. لذا به اهمیت خانواده واینکه از قدیمی ترین اجتماعات اولیه انسانی است و از طرفی تنها جمعی است که بر مبنای فطرت جمعی انسانی شکل گرفته است می توان ادعا


دانلود با لینک مستقیم


پروژه دولت و تاریخچه دولت و تشکیل آن...مناسب برای ارایه ب دانشگاه و مدارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد