پرسشنامه سازگاری دانش آموزان ابتدایی: این پرسشنامه در سال 1374 توسط ساجدی ترجمه و هنجاریابی گردید که اعتبار آن به روش الفای کرونباخ برای متغیرها در مجموع 91/0 محاسبه گردید که همسانی بالایی را در مقیاس نشان می دهد. این پرسشنامه همچنین برای تعیین روایی توسط برخی از متخصصان مورد بررسی قرار گرفت که روایی آن معادل 86/0 محاسبه و تعیین گردید. فرم مصاحبه براساس چک لیست رفتاری کودکان سنین دبستان گزارش شده که از سوی کاسل و راسل تدوین شد. این فرم شامل 78 سوال و با مقیاس لیکرت (6 گزینه ای) که به ترتیب سازگاری فردی، سازگاری در منزل، سازگاری اجتماعی، سازگاری در مدرسه، سازگاری فیزیکی و کل شخصیت را می سنجید، نمره نهایی هر کودک مجموع نمرات حاصل از سازگاری رفتاری بود و پس از نمره دهی در دو گروه جداگانه براساس میانگین و انحراف معیار نمرات کسب شده از لحاظ میزان سازگاری به دو دسته ضیف و قوی تقسیم شد. شامل سه مولفه عاظفی، شناختی و تحصیلی است. اطلاعات به صورت جدول توزیع فراوانی مطلق و نسبی واحدهای مورد پژوهش در آمد و به منظور درستی یا نادرستی فرضیه های تحقیق و مقایسه دو گروه مورد و شاهد از آزمون تی(آزمون تفاوت میانگین)استفاده شد (ساجدی،1379).
پرسشنامه سازگاری دانش آموزان ابتدایی doc