رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پیاده سازی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در زنجیره ی تامین یک شرکت رنگ سازی

اختصاصی از رزفایل پیاده سازی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در زنجیره ی تامین یک شرکت رنگ سازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پیاده سازی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در زنجیره ی تامین یک شرکت رنگ سازی


پیاده سازی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در زنجیره ی تامین یک شرکت رنگ سازی

الف – عنوان پایان نامه :

 

  • فارسی : پیاده­سازی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در زنجیره­ی تامین یک شرکت رنگ­سازی

            

 

 

2- انگلیسی : Implementing Business Process Reengineering In Supply Chain of A Paint Company

 

 

ب- نوع کار تحقیقاتی : بنیادی             نظری                کاربردی                  عملی

 

ج- تعداد واحد پایان نامه یا رساله : 6

 

د- سوال اصلی تحقیق : ( مسسئله تحقیق)

 

تغییرات اساسی و بنیادین ایجاد شده در فرآیندهای زنجیره­ی تامین یک شرکت رنگ­سازی که در آستانه­ی ورشکستگی قرار دارد پس از مهندسی مجدد آن­ها چه تاثیری بر روی عملکرد زنجیره می­گذارد و چه مقدار می­تواند رونق گذشته­ی سازمان را به آن برگرداند؟

ه- بیان مسئله :( شامل تشریح ابعاد حدود مسئله معرفی دقیق آن بیان جنبه های مجهول و مبهم متغیرهای مربوط سئولات تحقیق منظور تحقیق)

 

یک زنجیره­ی تامین شامل همه مراحلی است که چه مستقیم و چه غیر مستقیم در برآورده­سازی درخواست یک مشتری نقش دارند. در حقیقت، زنجیره­ی تامین، شامل فرآیندهای یکپارچه­ای از نهادهای مختلفی است که در منبع­یابی، تولید و توزیع محصولات یا خدمات به مشتری نقش دارند.ساختار زنجیره­های تامین متفاوت از یکدیگر بوده و از اجزای گوناگونی تشکیل یافته است.

در این رساله، عملکرد زنجیره­ی تامین یک شرکت رنگ­سازی که به دلیل نامناسب بودن فرآیندهای آن در آستانه­ی ورشکستگی قرار گرفته است توسط مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار (Business Process Reengineering) BPR) (بهبود یافته و رونق گذشته­ی خود را باز می­یابد.

مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار یک نگرش مدیریتی برای پیشرفت سازمان (زنجیره) توسط افزایش کارایی و اثربخشی فرآیندهای موجود در سازمان (زنجیره) می­باشد. تفکر و طراحی مجدد اساسی فرآیندهای کسب و کار، برای دست یافتن به اصلاحات چشمگیر و کارایی همزمان پارامترهای هزینه، کیفیت، خدمات و سرعت می­باشد.

برای بازیابی رونق زنجیره و بهبود اساسی عملکرد آن، باید ابتدا سیستم مدیریت تولید و عملیات زنجیره به صورت تفصیلی بررسی گردد. پس از آن، باید کلیه­ی فرآیندهای اصلی رخ داده در زنجیره، مستند گشته و سپس مشخص گردد که کدامیک از این فرآیندها دارای عیب بوده و نیاز به مهندسی مجدد دارد.پس از این مرحله، شرایط تغییر یا اصطلاحا چگونگی تغییر فرآیندهای مورد نیاز مهندسی مجدد باید تعیین شود. سپس زنجیره­ی تامین را بایستی برای این تغییر آماده نموده و برای رسیدن به این مهم نیز باید شرایط تغییرات اساسی در زنجیره مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. در مرحله­ی آخر، باید یک نقشه­ی راه (Road Map) برای این تغییرات طراحی نمود.

لازم به ذکر است که برای مستند سازی فرآیندها در مهندسی مجدد فرآیندها باید مشخص گردد که در هر فرآیند چه کاری انجام می­شود، این کار توسط چه کسی صورت می­گیرد، چگونه و در چه زمانی انجام می­شود و چه کسی تصمیم گرفته است تا این فرآیند صورت پذیرد. کلیه­ی این اطلاعات برای تحلیل وضع موجود و حرکت به سمت بهبود فرآیندها ضروری می­باشد.

پس از انجام مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار، اصلاحات اساسی در زنجیره رخ می­دهد که می­تواند شامل موارد زیر شود:

  1. افزایش کیفیت مواد اولیه و کاهش میزان تاخیر در تحویل مواد اولیه توسط تامین­کنندگان با مهندسی مجدد فرآیند خرید
  2. کم کردن موجودی کالای تولید شده بدون کاهش سطح دسترسی محصول با مهندسی مجدد فرآیند کنترل موجودی
  3. تنظیم نمودن تولید با میزان تقاضا از طریق مهندسی مجدد فرآیند برنامه­ریزی فروش
  4. بهره­وری بیشتر نیروی کار با مهندسی مجدد فرآیند مدیریت منابع انسانی
  5. افزایش کیفیت کالای تولید شده و کاهش هزینه­ی کل از طریق مهندسی مجدد فرآیندهای زنجیره
  6. افزایش کیفیت خدمت دهی به مشتریان از طریق مهندسی مجدد فرآیند ارتباط با مشتری
  7. افزایش کیفیت حمل و نقل با ثابت نگه داشتن هزینه­ی آن از طریق مهندسی مجدد فرآیند حمل و نقل
  8. تغییر در روش تولید و تعویض ماشین آلات تولیدی از طریق مهندسی مجدد فرآیند تولید
  9. افزایش بازدهی فرآیندهای بازاریابی شامل تعیین استراتژی بازاریابی، دسته بندی مشتریان، هدف سازی بازار و تثبیت موقعیت از طریق مهندسی مجدد فرآیندهای بازاریابی

زنجیره­ی مورد بحث در این رساله، دارای تعدادی تامین کننده، 2 کارخانه­ی رنگ­سازی، 1 کارخانه­ی قوطی سازی برای کارخانه­های مذکور، 10 نمایندگی فروش، 20 توزیع کننده و حدود 300 مشتری (خرده فروش) می­باشد.


دانلود با لینک مستقیم


پیاده سازی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در زنجیره ی تامین یک شرکت رنگ سازی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد