رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله مهندسی معماری و شهرسازی با عنوان تبیین اهمیت و ابعاد معماری زمینه گرا دربومی سازی مقررات ملی ساختمان

اختصاصی از رزفایل مقاله مهندسی معماری و شهرسازی با عنوان تبیین اهمیت و ابعاد معماری زمینه گرا دربومی سازی مقررات ملی ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله با عنوان تبیین اهمیت و ابعاد معماری زمینه گرا دربومی سازی مقررات ملی ساختمان که در نخستین همایش بومی سازی مقررات ملی ساختمان ( سال 1391 ) ارائه شده آماده دانلود می باشد.

محل برگزاری: گرگان - سازمان نظام مهندسی استان گلستان

تعداد صفحه:11

محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf.

نویسنده:  اصغر مولائی  - کارشناس معماری و کارشناس ارشد شهرسازی طراحی شهری

 

چکیده

زمینه گرایی یکی از دیدگاه های رایج درشهرسازی است که زمینه را به مثابه رویداد تاریخی می پندارد زمینه گرایی سازگاری با زمینه کالبدی تاریخی و اجتماعی فرهنگی است که بر طبق آن ایده ها و اشکال گذشته درشکل دادن به کالبد شهرهای معاصر حضور دارند عدم ارتباط بین اغلب ساختمان های امروزی با زمینه های محیطی منجر به بروز مسائلی همچون اغتشاش و ناهماهنگی بحران هویت ، ناخوانایی و عدم مطلوبیت شده است هدف این مقاله تبیین اهمیت و ابعاد معماری و شهرسازی زمینه گرا می باشد. بنابراین پس از تعریف مساله و واژه شناسی به مرور سوابق جهانی و ایرانی زمینه گرایی پرداخته می شود سپس با بررسی ابعاد زمینه گرایی و تبیین اصول و روشهای آن به ارایه جمع بندی و نتایج با تاکید برشرایط شهرهای ایران می پردازد درسوابق گذشته موضوع شهرها و روستاهای زمینه گرای بسیاری همچون روستای کندوان درایران روستاهای زیرزمینی چین و ... وجود دارند دردوره معاصر نیز معمارانی همچون حسن فتحی کولین رو و کوتر و ... به ارایه آثار نظری و عملی درزمینه گرایی پرداخته اند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مهندسی معماری و شهرسازی با عنوان تبیین اهمیت و ابعاد معماری زمینه گرا دربومی سازی مقررات ملی ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد