رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله پژوهشی در اعتیاد

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله پژوهشی در اعتیاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله پژوهشی در اعتیاد


دانلود مقاله پژوهشی در اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان نابسامانی اجتماعی، پدیده ای است که بدان ‹‹ بلای هستی سوز›› نام نهاده اند؛ زیرا ویرانگری های حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیاری ازارزش ها وهنجارهای فرهنگی واخلاقی می گرددوسلامت جامعه رابه مخاطره می اندازدهرسال این بلای خانمان برانداز، قربانیان بی شماری را به آغوش سرد خاک می نشاند.
اعتیاد به مواد مخدر تقریباً پدیده نوظهوری است که ازعمر آن شاید بیش از150 سال نمی گذرد. البته مصرف ماده مخدر وحتی خوگری ونیز استعمال نفننی بدان، تاریخی طولانی دارد. لیکن از قرن 19 به بعد است که به سبب تأثیر فراوان بر جنبه های متفاوت زندگی اجتماعی انسان ها، توجه بسیاری را بخود جلب کرده است. تحقیقات تاریخی ومردم شناختی نشان داده است که استفاده از مواد مخدر درگذشته صرفاً به بزرگسالان محدود بود ونوجوانان وجوانان به آن روی نمی آوردند. مصرف مواد مخدربه طور پراکنده درمراسم اعتقادی ومذهبی منحصراً توسط گروه های خاصی درشرایط معینی صورت می گرفت. اما بعدها هنگامی که مرفین، هروئین،  کوکائین وبازار آمد، مواردی از اعتیاد جوانان نیزمشاهده شد . دردهه 1960 تعداد معتادان به این پدیده آنقدر اندک بودکه توجه اجتماعی را درمقایسه وسیع به خود جلب نمی کرد؛ اما دراوایل دهه 1970 استفاده از مواد مخدر ناگهان درمیان جوانان ونوجوانان شایع شد وبه صورت مسأله ای جهانی وابعاد همه گیر آن بصورت یک موج از قاره ای به قاره دیگر گستــرش یافت.

 ودردنیای هیــپیگری مــاری جوانا 1وسیله ای  برای تفریح اشتراکی وگروهی شد وهمراه موسیقی وعشق به عنوان ســه رکن اساســی فرهنگی هیپیها متجلی گردید. 2 مشکل این آفت ویرانگر دردهه مذکور به چند کشور صنعتی ثروتمند جهان محدود می شد، اما اینک به یک معضل جهانی تبدیل شده وآثار تخریبی آن بیشتر متوجه کشورهای توسعه نیافته است.
گسترش کشت وتجارت مواد مخدر اثرات بسیار خوبی برتوسعه اقتصادی کشورهای تولید کننده داشته است. براساس یافته های یک مؤسسه تحقیقات اقتصادی درکلمبیا، بیش از80 درصد سودتجار عمده مواد مخدراین کشور درخارج سرمایه گذاری می شود ودولت سالانه معادل یک میلیارد دلار صرف مبارزه با گروه های مسلح تولید کننده این مواد وحفاظت از جان مقامات کشور می کند.

فصل اول: کلیات تحقیق1
مقدمه2
بیان مسئله5
تعریف دانش آموز یش دانشگاهی6
اهمیت و ضرورت تحقیق7
اهداف تحقیق9
فرضیه های تحقیق9
تعیین متغیرها10
تعاریف عملیاتی مفاهیم10
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق12
تاریخچه مواد مخدر13
تاریخچه تریاک و مواد مخدر در ایران16
تاریخچه مصرف  هروئین در ایران18
قوانین ایران درباره اعتیاد18
تاریخچه کنترل بین المللی مواد مخدر19
تاریخچه عملی تحقیق 20
فصل سوم: روش تحقیق22
نوع تحقیق23
ابزار اندازی گیری23
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها24
جدول ها و نمودارها25
فرضیه ها42
فصل پنجم: نتیجه گیری47
خلاصه تحقیق48
ارائه پیشنهادات 49
محدودیت های تحقیق49
محدودیتهایی که در کنترل محقق است50
ضمائم: پرسشنامه ارائه شده به دانش آموزان51
منابع و مآخذ52

 

شامل 60 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله پژوهشی در اعتیاد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد