رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده :

سازمانهای نظارتی در آمریکا در سالهای اخیر گزارشاتی در مورد ارتباط بین اعطای پاداش به مدیران بصورت اختیار خرید سهام و تضعیف در گزارشگری صورتهای مالی ارائه نمودند. این امر ممکن است موجب ایجاد منافع متقابل بین مدیریت و هیئت مدیره گردد. در این مقاله ارزیابی می شود که آیا اعطای پاداش اختیار خرید سهام به مدیران مستقل، نظارت بر گزارشگری مالی را کاهش می دهد؟ بدین منظور نمونه ای از 105 شرکتی که درآمدهای خود را نادرست گزارش نموده اند در مقابل شرکت هایی که درآمد صحیحی گزارش کرده اند، انتخاب شده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند. نتایج نشان می دهد شرکتهایی که مدیران آنها اختیار خرید سهام، دریافت نکرده اند در مقایسه با شرکتهایی که در استقلال خود تنها از قانون ساربنز اکسلی (sarbanes-oxley)استفاده کرده اند با احتمال کمتری اقدام به ارائه گزارشات نادرست نموده اند نتایج نشانگر آن است که طرحهای اختیار خرید سهام در مورد مدیران می تواند موجب تضعیف استقلال آنها گردد.

کلمات کلیدی: استقلال مدیران ، پاداش اختیار خرید سهام، گزارشات نادرست مالی، درآمد

مقدمه

در پی رسوایی مالی شرکتهای Enron و world com، کنگره آمریکا در سال 2002 قانونی به نام قانون ساربنز اکسلی Sarbanes – Oxley (از این به بعد اختصاراً SOX نامیده می شود) به تصویب رساند که طبق آن مدیرانی، مستقل تعریف می شوند که بجز حق الزحمه خود، هیچ گونه پاداشی از شرکت دریافت نمی کنند. Bebchuk ، Grinstein و Peyers در سال 2006 زمان بندی اعطای پاداش  اختیار خرید سهام به مدیران را مورد آزمون قرار دادند و دریافتند که مدیران از زمان بندی پاداش مذکور، منافع مشابهی بدست آورده اند. نیویورک تایمز اخیراً در مورد منافع مدیران ناشی از دریافت اختیار خرید سهام و نیز ارائه صورت های مالی نادرست، گزارشاتی ارائه کرده است.

Bebchuk و همکارانش پیشنهاد می کنند که ارائه پاداش های اختیار خرید سهام برای مدیران برون سازمانی ممکن است استقلال آنها را کاهش داده و منجر به افزایش گزارشات نادرست در صورتهای مالی و دستکاری سود شود.

در این تحقیق نمونه ای از شرکتهایی که مدیریت شرکت از اختیار خرید سهام استفاده کرده و گزارشات مالی نادرست ارائه کرده اند در مقابل شرکتهایی که گزارشات مالی آنها درست بوده است در دوره های مالی 1990 تا 2000 مورد مقایسه قرار داده شده اند.

ابتدا با استفاده از تعریف SOX درصدی از مدیرانی که پاداش اختیار خرید سهام دریافت داشته اند محاسبه نموده و ارتباطی بین درصد مدیرانی که بصورت مستقل عمل کرده و احتمال گزارش مالی اشتباه داشته اند پیدا نکردیم. چنین پیشنهاد می شود که طبق معیارها و ضوابط SOX در مورد مدیران مستقل، نمی توان گزارشات مالی اشتباه را کاهش داد. دوم اینکه درصدی از مدیران که هیچ گونه پاداش اختیار خرید سهام نداشته اند (قانون SOX و بدون اختیار خرید سهام) را محاسبه نمودیم. در نتیجه مدیران آشنا با قوانین SOX و بدون اختیار خرید سهام نسبت به مدیران عدم آشنا با قانون SOX دارای کارایی بیشتری در نظارت گزارشات مالی بودند در نتیجه احتمال ارائه گزارشات مالی نادرست کاهش می یابد.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی ارتباط بین اختیار خرید سهام اعطایی به مدیران و ارائه گزارشات نادرست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد