رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق شرح و بسط کامل مدار ضبط و پخش دیجیتالی

اختصاصی از رزفایل تحقیق شرح و بسط کامل مدار ضبط و پخش دیجیتالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق شرح و بسط کامل مدار ضبط و پخش دیجیتالی


تحقیق شرح و بسط کامل مدار ضبط و پخش دیجیتالی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:12

فهرست:

شرح و بسط کامل مدار ضبط و پخش دیجیتالی

مقدمه

روشهای مختلفی برای ضبط اطلاعات صوتی وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از (ضبط مکانیکی اطلاعات صوتی) و (ضبط دیجیتالی صدا بروش الکترونیکی)

روش اول قدیمی بوده و در این شیوه از ضبط صدا بصورت مغناطیسی روی نوار و یا بصورت شیارهای مکانیکی روی صفحه و یا بصورت علایم نواری روی سلونوئید فیلم بهره می‌جویند.

اما روش دوم، یعنی ضبط الکترونیکی صدا، جدید بوده و چیزی نمانده تا مراحل تکامل خود را پشت سر بگذارد و امروزه بسیار متداول شده و می‌رود تا روشهای مکانیکی قدیمی را از رده خارج کند.

چگونگی ضبط دیجیتالی صدا

همانطور که اطلاع دارید، هر سیگنال صوتی دارای چند مولفه اصلی از جمله: ارتفاع، فرکانس و شدت می‌باشد که برای حفظ اصالت صدای اصلی تمام این مولفه‌ها در هنگام ضبط صدا باید رعایت شوند.

اساس ضبط تمام سیگنالهای صوتی تبدیل آنها به اطلاعات دیجیتالی، سپس نگاهداری آنها در واحدهای حافظه می‌باشد.

«دیجیت یا دیجیتال» در زبان انگلیسی به معنای عدد، رقم و شمره می‌باشد، پس چنین می‌توان دریافت که در این روش اطلاعات مورد استفاده در تمام موارد ـ ‌اعم از صوت یا تصویر ـ نه بر اساس ولتاژ و جریان بلکه بر اساس کدهای عددی مانند صفر و یک (0ـ 1) تعریف می‌شوند.

واحدهای حافظه دیجیتال می‌توانند حافظه‌های غیر فرار مانند دیسکهای نوری یا مدار مجتمع EPROM یا حافظه‌های قابل ضبط مانند: دیسکهای مغناطیسی، نوارهای ضبط مغناطیسی و یا مدارات مجتمع استاتیک (پایدار) موسوم به STATIC RAM و یا حافظه‌های دینامیک (پویا) موسوم به DYNAMIC RAM باشند که مدار مورد نظر ما از این نوع بوده و اختصاص DRAM نامیده می‌شود.

در این قسمت (صفاپور) توضیحات بسیار مفصلی در رابطه با مطالبی مانند:‌ الکترونیک دیجیتال، آنالوگ، مبدل آنها به همدیگر، بیت و بایت، حافظه‌های استاتیک و دینامیک و غیره ارائه داده‌اند که توضیح آنها متناسب با این کتاب تشخیص داده نشد و حذف شدند. (مولف).


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق شرح و بسط کامل مدار ضبط و پخش دیجیتالی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد