رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری

اختصاصی از رزفایل پایان نامه ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری


پایان نامه ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری

نام محصولپایان نامه ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بر اساس چارچوب ITIL در بانک صنعت و معدن

 

 

فرمت : PDF

تعداد صفحات : 230

زبان : فارسی

سال گردآوری : 94

رشته :  مدیریت فناوری اطلاعات

گرایش : سیستم های اطلاعاتی پیشرفته

تعداد رفرنس : 60

 

چکیده

ارزش و جایگا‌ه رقابت در بانک‌ها موضوعی حیاتی و شناخته شد‌ه است، گرچه این مهم در د‌هه‌‌های گذشته، به دلیل ما‌هیت دولتی بانک‌ها از جایگا‌ه لازم برخوردار نبوده است، ولی با توجه به خصوصی‌شدن تعداد زیادی از بانک‌های دولتی و ایجاد بانک‌های خصوصی متعدد، موضوع رقابت به یکی از اولویت‌‌های اصلی در بانک‌ها تبدیل شد‌ه است. به ‌همین منظور در سال‌های اخیر، بانک‌ها توجه ویژ‌ه‌ای به تنوع خدمات و محصولات خود، به ویژ‌ه خدمات الکترونیکی و فناوری اطلاعات خود کرد‌ه‌اند. به ‌همین دلیل است که شا‌هدیم موضوعاتی ‌همچون [1]ITSM، [2]ITIL، [3]COBIT و CMMI[4] در بانک­ها و مؤسسات مالی توسعه یافته در جهان هستیم که باعث افزایش کیفیت خدمات در آنها شده است. مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) ساختاری را فراهم می­آورد که فرایندهای فناوری اطلاعات، منابع فناوری اطلاعات و اطلاعات مرتبط با استراتژی و اهداف سازمان را به یکدیگر ارتباط می­دهد. مدیریت فناوری اطلاعات راه­های بهینه برنامه­ریزی و سازماندهی، تهیه و اجرا، تحویل و پشتیبانی و ثبت و ارزیابی کارآمدی فناوری اطلاعات را یکپارچه و رسمی می­نماید. در پرتو یافته ­های قبلی، در این مطالعه تجربی به دنبال ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در بانک صنعت و معدن هستیم که با بررسی استانداردها و نظر خبرگان از چارچوب ITIL و مدل بلوغ CMMI، برای ارزیابی وضعیت استفاده شد. در این تحقیق پس از مطالعه گسترده ادبیات موضوع، از پرسشنامه موجود در دانشگاه UCISA[5] (از مجموعه دانشگاه­های آکسفورد انگلستان)، استفاده و با توجه به نظر خبرگان، سوالات در هفت حیطه پالایش و تهیه شد. سپس پرسشنامه­ی تهیه شده در اختیار تمام مدیران و کارشناسان بانک صنعت و معدن که 45 نفر می­شدند، قرار گرفت. پس از جمع­آوری اطلاعات، سطح فعلی و مطلوب و همچنین فاصله بین این دو سطح برای حیطه­ ها در بانک صنعت و معدن تعیین و نشان داده شد و سپس مورد تحلیل قرار گرفت و نهایتا پیشنهاداتی برای بهبود نقاط ضعف بانک صنعت و معدن ارائه گردید. لازم به ذکر است به دلیل مورد کاوی بودن این تحقیق، نتایج تحلیل شده­ی مربوط به بانک صنعت و معدن تنها مختص برای این سازمان می­باشد و قابل بسط به سایر سازمان­ها نیست اما روش تحلیل فاصله­ ی ارائه شده قابل بسط به سایر سازمان­ها می­باشد.

واژگان کلیدی: مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، ITSM، ITIL، COBIT، CMMI


 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه ارزیابی وضعیت مدیریت خدمات فناوری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد