رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری بر بهبود ارتباطات سازمانی

اختصاصی از رزفایل پایان نامه بررسی اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری بر بهبود ارتباطات سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری بر بهبود ارتباطات سازمانی


پایان نامه بررسی اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری بر بهبود ارتباطات سازمانی

پایان نامه بررسی اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری بر بهبود ارتباطات سازمانی/

در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:

خلاصه و چکیده تحقیق:
انسان موجودی اجتماعی است و همین ماهیت اجتماعی بودن آدمی را به برقراری رابطه و ایجاد ارتباطات با وجوه گوناگون اجتماعی رهنمون می سازد.رفع نیازهای آدمی جز از طریق ارتباطات صورت نمی گیرد. سازمان به عنوان یک نهاد اجتماعی به دلیل اهداف بنیادین فراتر از ارتباطی مؤثر در میان واحدهای گوناگون سازمان از وظایف مهم مدیران است. برقراری ارتباط مؤثر با کارکنان موجب آشنائی با نیازها و خواسته ها و درک بهتر انگیزه آنها می شود. پویا شدن اقتصاد جهانی، رفاه، رقابت و حدود جغرافیائی را دستخوش تغییر کرده است. دوران جدید که به عصر اطلاعات معروف شده، نوید دهنده ی جهانی نو با شیوه های نوین به کارگیری اطلاعات است. با توجه به گستردگی حوزه مسایل ارتباطی در سازمان و مدیریت می توان ادعا کرد که بسیاری از مشکلات سازمانی و اجتماعی ناشی از ضعف ارتباطات است. با توجه به حیاتی بودن ارتباط بین افراد و گروه ها در سازمان و تحقق اهداف سازمانی، این پژوهش با هدف شناسائی تأثیر عواملی همچون فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری در ایجاد و بهبود ارتباطات سازمانی صورت گرفته است. جامعه آماری کلیه کارکنان شعب بانک سپه شهرستان بندرترکمن بوده که برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. روش و ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق روش کتابخانه ای و میدانی با پرسشنامه بر مبنای طیف لیکرت بوده است. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها در 2 سطح توصیفی شامل فراوانی، درصد فراوانی و میانگین و سطح استنباطی از آزمون t تک نمونه ای، آزمون غیر پارامتریک فریدمن، آزمون t مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده گردیده است.

تعداد صفحات: 170

فرمت فایل: word

فهرست مطالب:
چکیده 1
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه ..3
1-1- تعریف و بیان مسأله ..4
1-2- اهمیت تحقیق ..4
1-3- اهداف تحقیق ..5
1-4- فرضیات تحقیق ..5
1-5- متغیر های تحقیق ..5
1-6- قلمرو تحقیق ..6
1-7- محدودیت ها6
1-8 - واژگان کلیدی ...6
فصل دوم : ادبیات موضوع، مباحث نظری و پیشینه تحقیق
مقدمه ...9
2-1- فن آوری اطلاعات و ارتباطات ..10
2-1-1- تعریف فن آوری اطلاعات و ارتباطات ..10
2-1-2- فرآیند تکوین فن آوری اطلاعات و ارتباطات ..11
2-1-3- انقلاب فن آوری اطلاعات و ارتباطات ..11
2-1-4- تاریخچه فن آوری اطلاعات12
الف- رایانه های نسل اول ..14
ب- رایانه های نسل دوم ..14
پ- رایانه های نسل سوم ..14
ج- رایانه های نسل چهارم ..15
2-1-5- سیستم های اطلاعاتی و انواع آن ..15
الف- سیستم پردازش داد و ستد 16
ب- سیستم اطلاعات مدیریت 16
ج- سیستم های حمایت از تصمیم .(17
د- سیستم های حمایت از مدیران ارشد 17
هـ - سیستم های حمایت از گروه کار 18
و- سیستم های اطلاعاتی خبره18
2-1-6- مؤلفه های فن آوری اطلاعات 18
2-1-7- انواع فن آوریهای ارتباط سازمانی 19
2-1-8- فن آوریهای کلیدی مؤثر بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات 20
الف- فن آوریهای سخت افزاری 21
ب- فن آوریهای نرم افزاری 21
ج- فن آوریهای شبکه سازی 21
د- فن آوریهای مخابراتی 21
و- فن آوریهای مهندسی دانش 21
هـ- فن آوریهای واسط انسان و ماشین 21
2-1-9- کاربرد های فن آوری اطلاعات در سازمانها 22
2-1-10- مراحل رشد فن آوری اطلاعات و ارتباطات و سیستم اطلاعاتی در سازمانها 23
2-1-11- انقلاب ارتباطات از راه دور(مخابرات) 23
2-1-12- فن آوری اطلاعات و مدیران 24
2-1-13- مزایای فن آوری اطلاعات و ارتباطات 24
2-1-14- نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانها 25
2-1-15- نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در ارتباطات سازمانی 25
2-1-16- اثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر الگوی ارتباط 26
2-1-17- اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر پیامدهای ارتباط 26
2-1-18 - توانمند سازی کارکنان و فن آوری اطلاعات 26
2-1-19- چشم انداز فن آوری اطلاعات در جهان 27
2-2- ساختار سازمانی 27
2-2-1- سازمان و سازماندهی 27
2-2-2- اهمیت مطالعه سازمان 29
2-2-3- سازمان رسمی 30
2-2-4- سازمان غیر رسمی 30
2-2-5- سازماندهی 31
2-2-6- نمودار سازمانی 31
2-2-7- تعریف ساختار 32
2-2-8- ساختار سازمان 32
2-2-9- تقسیم کار ( تخصصی کردن کار ) 33
2-2-10- محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمان 34
2-2-11- ابعاد ساختار سازمانی 35
2-2-12- تعریف پیچیدگی 36
2-2-13-تفکیک افقی36
2-2-14- گروه بندی کارها ( تشکیل دوایر سازمانی ) 36
2-2-15- تخصص گرائی 37
2-2-16- زنجیره فرماندهی 38
2-2-17- حوزة کنترل 39
2-2-18- تمرکز وعدم تمرکز 39
2-2-19- رسمیت 41
2-2-20- دامنة‌ رسمیت42
2-2-21- چرا پیچیدگی مهم است ؟ 43
2-2-22- چرا رسمیت مهم است 43
2-2-23- چرا تمرکز مهم است ؟ 44
2-2-24- ارتباط تمرکز،‌ پیچیدگی و رسمیت 45
2-2-24-1- تمرکز و پیچیدگی 45
2-2-24-2 - تمرکز و رسمیت 46
2-2-24-3- رابطه بین رسمیت وپیچیدگی 46
2-2-25- طرحهای سازمانی 46
2-2-25-1- ساختار ساده 46
2-2-25-2- دیوانسالاری ( بوروکراسی ) 47
2-2-25-3- ساختار ماتریسی 48
2-2-26- راههای جدید 48
2-2-26-1- ساختار تیمی 48
2-2-26-2 - سازمانهای مجازی 49
2-2-26-3- سازمانهای بدون مرز .49
2-2-27- عوامل موثر و تعیین کننده ساختار سازمانی .50
الف- استراتژی50
ب- اندازه سازمان51
ج- تکنولوژی51
د- محیط52
هـ قدرت - کنترل53
2-2-28- رابطه ساختار و اثر بخشی سازمانی..54
2-3- رهبری ..56
2-3-1- تعریف رهبری ..56
2-3-2- اهمیت رهبری مدیران ..58
2-3-3- سبک رهبری مدیران ..59
2-3-4- عوامل درونی شکل دهنده سبک رهبری مدیران59
2-3- 5 - اثر بخشی سبک رهبری مدیران ..60
2-3-6- تمایز مدیریت ورهبری ..61
2-3-7- نظریه های سبک رهبری ..62
2-3-7-1- نظریه صفت رهبری ..62
2-3-7- 2- نظریه های رفتاری رهبری63
2-3-7-2-1- نظریه های x و y رهبری ..63
2-3-7-2-2- سبکهای اساسی رهبری ..64
2-3-8- شبکه مدیریتی ..65
2-3-9- دیدگاههای معاصر در نظریه رفتاری ..66
2-3-10- مطالعات دانشگاه آیووا ..68
2-3-11- رهبری وضعی در سازمان های چند فرهنگی ..68
2-3-12- تئوری مسیر – هدف ..72
2-3-13- مدل اقتضایی «سبک – ساختار- توان » ..73
2-3-14- قدرت و رهبری ..73
2-3-15- دیدگاههای در حال ظهور در رهبری 74
2-3-15-1- جایگزینی رهبری 74
2-3-16- دیدگاههای موافق ومخالف رهبری کاریزماتیک 75
2-3-17- اداره امور عمومی در روم باستان 77
2-3-18- رهبری سازمانهای عمومی واداره امور دولتی در ایران باستان 77
2-3-19- مدیریت ورهبری سازمانهای اداری در قرون وسطی 77
2-3 -20- شیوه های رهبری و اداره امور دولتی در اسلام 78
2-3-21- دیدگاه های معاصر در رهبری 80
2-3-21-1- هوش هیجانی و اثربخشی رهبری 80
2-3-21-2- رهبری اخلاقی 80
2-3-21-3- رهبری میان فرهنگی 81
2-3-22- ارتباط اعتماد و رهبری 81
2-3-23- آیا رهبران زن با رهبران مرد متفاوت اند ؟ 83
2-3-24- نقش جدید مدیران ورهبران سازمانها در قرن بیست ویکم 85
2-3-24-1- نگاه خوشبینانه 85
2-3-24-2- نگاه انتقادی 86
2-4- ارتباطات 87
2-4-1- تعریف ارتباطات 87
2-4-3- عناصر فراگرد ارتباطات 89
2-4-4- ارتباطات در سازمانها 90
2-4-5- فرایند ارتباطات90
2-4-6- ارتباطات یک جانبه و دو جانبه 91
2-4-7- انواع مسیر های ارتباطی92
2-4-7-1- ارتباطات افقی 93
2-4-7-2- ارتباطات عمودی93
2-4-7-3- ارتباطات مورب93
2-4-8- منبع«فرستنده 93
2-4-9- به رمز درآوردن93
2-4-10- گیرنده پیام (پاسخ دهنده 93
2-4-11- بازخور94
2-4-12- شبکه های ارتباطی در گروههای غیر رسمی94
2-4-12-1- ارتباطات در سطح افقی 94
2-4-13- ارتباطات در سطح سازمان 94
2-4-14- فرآیند انتقال 95
2-4-15- کشف کردن (از رمز خارج شدن) 95
2-4-16- اختلالات پارازیت 95
2-4-17- سیستمهای ارتباطات غیررسمی 95
2-4-18- سیستمهای ارتباطات رسمی 96
2-4-19- شبکه های ارتباطی 96
2-4-19-1- شبکه های ارتباطی گروههای کوچک 97
2-4-19-2- شبکه های ارتباط سازمانی 98
2-4-20- موانعی که بر سر راه ارتباطات اثر بخش قرار دارد99
2-4-20-1- از صافی گذرانیدن اطلاعات99
2-4-20-2- ویژگیهای شخصی 99
2-4-20-3- جنسیت 99
2-4-20-4- عواطف 99
2-4-20-5- زبان 100
2-4-21- توصیه هایی برای بهبود فراگرد ارتباطات100
2-4-22- ارتباطات بین فرهنگها 100
2-4-23- سبکهای ارتباطات 101
2-4-24- شیوه های ارتبا ط 101
2-4-24-1- ارتباط مکاتبه ای101
2-4-24-2- ارتباط کلامی 102
2-4-24-3- ارتباط غیر کلامی 102
2-4-25- روشهای بهبود ارتباطات (تنش زدایی در مدیریت 102
2-4-25-1- خود گشودگی103
2-4-25-2- ادراک مدیر از خودش و سبک103
2-4-26- مدیریت ارتباطات سازمانی 103
2-4-27- بهسازی فرایند ارتباطات 104
2-4-28- ارتباطات راغبانه 104
2-4-29- فراگرد ارتباطات راغبانه 105
2-4-30- پرورش اطلاعات الکترونیکی و ارتباطات راه دور 105
2-4-31- ارتباطات از منظر ارزشهای اسلامی 106
2-4-32- نقش ادراک در ارتباطات 107
2-4-33- ارتباطات به کمک کامپیوتر 108
2-4-33-1- پست الکترونیکی108
2-4-33-2- پیام های فوری109
2-4-33-3- اینترانت و اکسترانت109
2-4-33-4- ویدئو کنفرانس109
2-4-34- مـؤلفه های ارتباطات 109
2-4-35- مدیریت دانش .110
2-4-36- منظور از ارتباطات مدیریت منابع انسانی 110
2-4-37- اخلاق در ارتباطات :دروغ گفتن بد است؟ 110
2-4-38- خصیصه های ارتباطات اثر بخش 111
2-4-39- اثرات فن آوری ارتباطی روی الگوهای ارتباط 112
2-5- پیشینه تحقیق113
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه 120
3-1- روش تحقیق 121
3-2- جامعه آماری 121
3-3- حجم نمونه و شیوه نمونه گیری 121
3-4- روش ها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات 122
3-5- قابلیت اعتماد و اعتبار تحقیق (روایی و پایایی) 124
3-6- روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 124
3-7- متغیرهای تحقیق 125
3-8- شاخص سازی 125
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 128
الف- تحلیل توصیفی – جداول فراوانی و خلاصه نتایج 129
ب- تحلیل استنباطی – آزمون فرضیه ها و خلاصه نتایج 136
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه .145
یافته های پژوهش .146
پیشنهادات .148
منابع و مآخذ .150
پرسشنامه .157
جدول (2-2) : نمونه هایی از فن آوریهای ارتباط سازمانی20

جدول( 2- 4) مقایسه مفروضات نظریه های x و y64
جدول ( 3-1) فرضیه ها و سوالات تحقیق123
جدول (3-2) ضرایب پایایی پرسشنامه تحقیق124
جدول (3-3 ) فرضیه ها و شاخص های تحقیق126
جدول (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت129
جدول (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن130
جدول (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدرک تحصیلی131
جدول (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار132
جدول ( 4-5) توزیع فراوانی پاسخگویی به سوالات پرسشنامه تحقیق133
جدول ( 4-6) آماره های توصیفی سوالات پرسشنامه تحقیق135
جدول (4-7) خلاصه نتایج آزمون t تک نمونه ای فرضیه اول تحقیق136
جدول (4-8) خلاصه نتایج آزمون t تک نمونه ای فرضیه دوم136
جدول (4-9) خلاصه نتایج آزمون t تک نمونه ای فرضیه سوم136
جدول ( 4-10) آماره های توصیفی آزمون غیر پارامتریک فریدمن برای فرضیه های تحقیق137
جدول (4-11) خلاصه نتایج آزمون غیر پارامتریک فریدمن فرضیه های تحقیق137
جدول (4-12) خلاصه آزمون t با واریانس های برابر فرضیه اول بر حسب جنسیت137
جدول (4-13) خلاصه آزمون t با واریانس های برابر فرضیه دوم بر حسب جنسیت138
جدول (4-14) خلاصه آزمون t با واریانس های برابر فرضیه سوم بر حسب جنسیت138
جدول (4-15) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه اول بر حسب سن138
جدول (4-16) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه دوم بر حسب سن139
جدول (4-17) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه سوم بر حسب سن پاسخگویان139
جدول (4-18) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه اول بر حسب تحصیلات پاسخگویان139
جدول (4-19) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه دوم بر حسب تحصیلات پاسخگویان140
جدول (4-20) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه سوم بر حسب تحصیلات پاسخگویان 140
جدول (4-21) خلاصه نتایج تحلیل واریانس متغیر فرضیه های تحقیق بر حسب سابه کار پاسخگویان141
جدول (4-22) خلاصه نتایج آزمون t تک نمونه ای سوال های پرسشنامه تحقیق142
نمودار 2-7- تاثیر انواع قدرت بر سطوح گوناگون74
نمودار 2-8- فراگرد ارتباطات و منشأهای احتمالی اختلال91
نمودار (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت129
نمودار (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن130
نمودار (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مدرک تحصیلی131
نمودار (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار132
شکل ( 2- 1 ) تاریخچه فن آوری اطلاعات و سیستم ها13
شکل ( 2-3) نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان25
شکل (2-5) شبکه رهبری66
شکل( 2-6) رهبری وضعی پاول هرسی و کنت پلانچارد70


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی اثرات فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار سازمانی و سبک رهبری بر بهبود ارتباطات سازمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد