رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فصول اول و دوم کتاب آمیزش افق ها(نویسنده داریوش شایگان)

اختصاصی از رزفایل فصول اول و دوم کتاب آمیزش افق ها(نویسنده داریوش شایگان) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فصول اول و دوم کتاب آمیزش افق ها(نویسنده داریوش شایگان)


فصول اول و دوم کتاب آمیزش افق ها(نویسنده داریوش شایگان)

توضیح:*

این فایل در 114 صفحه گردآوری شده است که به دانشجویان رشته های فلسفه و منطق، تاریخ، علوم اجتماعی ، جامعه شناسی و الهیات پیشنهاد می شود.

از آنجایی که این کتاب هم اکنون در حال نشر است و مولف اصلی (داریوش شایگان) و گردآورنده (محمد منصور هاشمی) هر دو زنده هستند،ما محق نبودیم که کل کتاب را در اینجا بگذاریم،به همین خاطر برای مشتاق کردن خواننده به خریدن کتاب اصلی،تنها مقدمه هاشمی و دو فصل مهم از کتاب را (که این انتخاب هم دلایلی داشت) در اینجا گذاشتیم :

بخش های کتاب حاضر:

بخش اول*شامل پیشگفتار و مقدمه ی محمد منصور هاشمی*درباره شخص شایگان و تحلیل آثار و اندیشه ی او*.

بخش دوم*شامل گزیده ای از دو کتاب فرانسوی شایگان است،با عنوان*ایدئولوژی کردن سنت،در این فصل شایگان ابتدا بیان می کند که*ایدئولوژی چیست؟*سپس ایدئولوژی را آگاهی کاذب می نامد، و تفاوت ایدئولوژی را با دین،عرفان و فلسفه بیان می کند.سپس به رسوخ برخی ایدئولوژی ها در عالم سیاست و تشکیل احزاب سیاسی برای برپاکردن جامعه ی آرمانی می پردازد.
پس از این مباحث به کتاب مهم دیگر او*انقلاب دینی چیست؟*می رویم،در آنجا ابتدا این دو واژه و سنخیتشان را با هم می کاود،سپس به سراغ*نقد مرحوم دکتر علی شریعتی*می رود(که البته نقد عمیق شایگان با کتاب سطحی و ژورنالیستی سیاوش اوستا بسیار متفاوت است!) ، او بیان می کند که شریعتی می خواست از دین یک ایدئولوژی برای انقلاب بسازد،و سپس با بررسی آثار شریعتی به اثبات مدعایش می پردازد،در حقیقت علی شریعتی را نمونه ی یک نظریه ی پرداز ایدئولوگ می گیرد، و به بنیان های مارکسیستی اندیشه های او اشاره میکند،سپس به خطر طغیان توده های برخواسته از این ایدئولوژی ها اشاره می کند.

بخش سوم*با گزیده ای از*کتاب افسون زدگی جدید (هویت چهل تکه یا تفکر سیار)*روبرو می شویم،که در آن ابتدا به چگونگی شرایط تحمیل شده بر ما در دنیای مدرن می پردازد و اینکه چه بخواهیم،چه نخواهیم با جامعه ای جهانی با ویژگی هایی مشترک روبروییم،سپس می گوید که به همین خاطر ما ناچاریم در گفتگوی تمدن ها شرکت کنیم، و نمی توانیم خود را منزوی کنیم،و به همین خاطر نیاز است با مفاهیمی چون دموکراسی و حقوق بشر بیشتر آشنا شویم. و در آخر تاکید می کند که راه حل نجات زندگی مسالمت آمیز در کنار فرهنگ های گوناگون است.سپس می گوید چگونه می توان هویتی چهل تکه داشت. و در دنیای مدرن هم از سنت و معنویت خویش برخوردار بود.


دانلود با لینک مستقیم


فصول اول و دوم کتاب آمیزش افق ها(نویسنده داریوش شایگان)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد