رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جایگزین های قرار بازداشت موقت: مبانی و قلمرو

اختصاصی از رزفایل جایگزین های قرار بازداشت موقت: مبانی و قلمرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

جایگزین های قرار بازداشت موقت: مبانی و قلمرو


جایگزین های قرار بازداشت موقت: مبانی و قلمرو

پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق

گرایش حقوق جزا و جرم شناسی

103 صفحه

چکیده:

یکی از مؤلفه ­های عدالت کیفری، حمایت از حقوق و آزادی متهم می­باشد زیرا از حقوق ذاتی هر انسانی، آزادی اوست که نباید آن را نقض، و باید آن را محترم شمرد. با توجّه به حساسیت موضوع قرار بازداشت موقت که به نوعی ناقض این حقوق و آزادی­ها به شمار می رود عدالت کیفری ایجاب می­کند که با اتخاذ تدابیری از یک طرف، این حقوق متهم و از طرفی دیگر حقوق بزه دیده از جرم را تأمین کرد تا هیچ یک از طرفین نسبت به عدالت کیفری نگاه بدبینانه نداشته باشند. همچنین نظر به تعریف حقوقدانان نسبت به متهم که او را فردی می­ دانند که گمان به ارتکاب جرم از طرف او می­ رود و متفاوت از فرد مجرم می­ باشد پس لازم است که نسبت به این مقوله توجّه بیشتری شود.

با توجّه به راه­کار بازداشت موقت که راه سرکوب گرانه را پیش­گرفته است باید به وسیله تدابیری که امروزه از آن به عنوان جایگزین ­های قرار بازداشت موقت یاد می­شود به سمت اصلاح و درمان فرد متهم رفت تا او را از محیط­ های جرم زا موجود در جامعه دور نگه داشت. با وجود عدم تنوع جایگزین­ های قرار بازداشت موقت به نظر می­ رسد که نمی ­توان به اهداف والای عدالت دست یافت، اما خوشبختانه قانون ­گذار در لایحه آیین دادرسی کیفری با توسعه این قرارها که بیشتر از نوع مدرن می­ باشند در جهت پاسخگویی به این ابهام گام برداشته است، جایگزین­ هایی که هر یک بر اساس ضوابط خاصی وضع با توسل به این اقدامات می­ توان گفت که هدف قانون­ گذار در راستای حبس زدایی مفید واقع می­ شود که این خود به روند عدالت کیفری منصفانه و احترام به حقوق افراد جامعه کمک شایانی می­ نماید.

به هرحال این نکته را نیز نباید فراموش نمود که برخی از این جایگزین ­ها ایراداتی را در خود می­بیند که نیازمند بررسی منطقی ­تر در این زمینه می باشند.  

واژگان کلیدی: جایگزین ­های قرار بازداشت موقت، عدالت کیفری، حبس زدایی، حقوق متهم، حقوق بزه دیده


دانلود با لینک مستقیم


جایگزین های قرار بازداشت موقت: مبانی و قلمرو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد