رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله فناوری نانو در خدمت سرمایه گذاری

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله فناوری نانو در خدمت سرمایه گذاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:
رشد و پویایی اقتصاد کشور با مشارکت عمومی تمامی اقشار جامعه امکانپذیر است ،ایجاد امکان سرمایه گذاری برای تمامی اقشار جامعه در بازار بورس اوراق بهادار،گامی درجهت افزایش مشارکت عمومی درتوسعه اقتصاد ملی است.فراهم آوردن امکانات لازم ازجمله تکنولوژی فناوری اطلاعات ونانو،باعث تسریع دررشد این گونه بازارها می شود. فناوری نانو با چشم انداز 15 ساله،یک فناوری انقلابی و متحول کننده و توان بخش بشمار می آید.
در این مقاله با نگاهی به حرکت جهانی به سمت توسعه فناوری نانو،زمینه های اصلی سرمایه گذاری در فناوری نانوذکر شده وبرآوردی ازبازاروهزینه های صورت پذیرفته این فناوری درزمینه تامین منابع مالی انجام می شود. دراین راستا به بیان نقش دولت در مقام تنظیم گر مشتری وپشتیبان پرداخته وچگونگی بازگشت سرمایه به شرکت های سرمایه گذاری بررسی خواهد شد.
واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات ،توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری
مقدمه:
با گسترش روزافزون فناوری اطلاعات در همه بخش‌ها وسازمان‌ها ومشاهده آن در اکثر فعالیت‌ها،تحولات عظیمی درروش اجرایی کارها شده است. تغییرات سریع درفناوری اطلاعات،گسترش همه جانبه سیستم‌های چندکاربره و تمایل سازمان‌ها به تهیه واجرای سیستم‌ها و نرم‌افزارهای جدید، سبب شده است تا رایانه‌ها، خیلی ساده‌تروبیشتر از گذشته مورد استفاده قرار گیرند.پیشرفت‌های سریع درفناوری اطلاعات، روش‌های کسب وکار وانتشار اطلاعات مالی را متحول کرده است. فناوری اطلاعات روش انجام کار را که از شکل کاغذی وسنتی بود به صورت دیجیتال والکترونیکی تبدیل کرده است و این تغییر موجب کوتاهی زمان دسترسی به اطلاعات و نحوه تغییر مبادلات پولی و اطلاعاتی گشته است.امروزه رایانه در رأس هرم فناوری اطلاعات قرار داردوبه عنوان نگهدارنده و پردازنده اطلاعات درکلیه رشته‌ها و شاخه‌های علمی، اجتماعی، خدماتی، تجاری، سیاسی و ... کاربرد یافته و امکان تحلیل سیستمی مجموعه‌های سازمان یافته را از دیدگاه‌های نو و با بررسی و ارزیابی روابط متقابل بین عوامل و متغیرهای گوناگون فراهم آورده است.
رایانه چهار راه اصلی اکثر فناوری‌ها به شمار می‌آید و از دو بخش تشکیل شده است:
1) سخت‌افزار:سخت‌افزار عبارت است از تجهیزات فیزیکی که وظایف داده پردازی الکترونیکی دریک سیستم را به عهده دارد و شامل واحد پردازش مرکزی و پیرامونی، ورودی، ستاده، ذخیره‌سازی و دستگاه‌های ارتباطی مخابراتی است بطورکلی بخش فیزیکی و قابل لمس یک سیستم کامپیوتری را می‌توان سخت‌افزار اطلاق کرد .
2) نرم‌افزار:نرم‌افزار دستورهای تعریف شده‌ای است که فعالیت‌ها و وظایف سخت‌افزار را کنترل می‌کند. مجموعه دستورهایی که به یک رایانه می‌گوید یک فعالیت یا وظیفه را چگونه انجام دهد برنامه رایانه نامیده می‌شود. نرم‌افزارها به دو دسته تقسیم می‌شوند 1- سیستمی 2- کاربردی
2-1) نرم‌افزار سیستمی دستورهای برنامه کاربردی را تفسیر کرده و مشخص می‌کند که سخت‌افزار چگونه آنها را انجام دهد و برنامه‌های کاربران را به وسیله ترجمه زبان ماشین، برای اجرا مهیا می‌کند.
سه نوع نرم‌افزار سیستمی وجود دارد:الف:سیستم عامل ب:برنامه های کاربردی ج:نرم‌افزار ارتباطات
2-2) نرم‌افزارکاربردی نرم‌افزاری است که برای اجرای یک وظیفه خاص وکمک به کاربردان نوشته می‌شود. این نرم‌افزارها کالای کمیابی هستند که شرکت‌ها جهت طراحی و توسعه آنها هزینه کلانی را می‌نمایند تا از مزایای اقتصادی آنها بهرمند شوند تا کنون نرم‌افزارهای کاربردی مهمترین نرم‌افزارها برای عملیات مالی بوده‌اند و این نرم‌‌‌افزارها عملیات حسابداری و پردازش اطلاعات وهمچنین تجریه و تحلیل صورتهای مالی را بطورمفید انجام می‌دهند.
سیستم ارتباط داده‌ای
شبکه‌های ارتباط داده‌ای، شبکه‌هایی هستندکه تعداد زیادی از کاربرها را به یک برنامه و پایگاه داده‌ها مرتبط می‌سازد و به دوشکل شبکه محلی و شبکه گسترده تقسیم می‌شوند. شبکه محلی ارتباط بین سازمان وکاربرانی که در مجاورت یکدیگر هستند (غالباً در یک ساختمان) را انجام می‌دهد و شبکه گسترده یک منطقه جغرافیایی وسیع را پوشش می‌دهد مثل شبکه گسترده جهانی که توسط اینترنت به هم متصل هستند. اینترنت یک شبکه بین المللی از رایانه هایی هست که به یکدیگر وصل هستند. ابزارهایی که این رایانه را به هم وصل می‌کند ستون فقرات اینترنت نامیده می‌شود که توسط بعضی از شرکت‌های سرویس دهنده حفظ و نگهداری می‌شود. اینترنت نهایت استفاده از فناوری اطلاعات در حال حاضر می‌باشد که تأثیر زیادی در تغییر روش کسب و کار گذاشته است و موجب کوتاهی زمان، دسترسی به اطلاعات و نحوه تغییر مبادلات پولی و مالی گشته است.
ICT وتأثیرآن برکاربران مالی:
توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی بشر امروز و عملیات سازمان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است امّا درسازمان‌های امروز شاید کمتر فعالیتی به اندازه کاری که کارشناسان مالی و سیستم اطلاعاتی مالی حسابداری انجام می‌دهند از آثار و تبعات این جهشهای علمی و فنی تأثیر پذیرفته باشد. تمام کار حسابداران با داده‌ها و اطلاعات عجین است و نمی‌توان اثرگذاری شگرف تحولات ITC بر این فعالیت‌ها را نادیده گرفت.تغییرات وسیع در تکنولوژی اطلاعات که به گسترش فزاینده سیستم های کامپیوتری پردازش اطلاعات مالی انجامید.در سال‌های اخیر، خدمات مالی الکترونیکی چه به صورت لحظه ای ،چه از طریق تلفن همراه یا ابزارهای انتفال از راه دور و یا از طریق کارتهای هوشمند،گسترش سریعی یافته است،انقلاب خدمات مالی الکترونیکی بشدّت ساختار وطبیعت خدمات مالی را درسراسر جهان متحول نموده است. پیشرفت روز افزون فناوری علم دراین زمینه عامل ایجاد کننده وشتاب دهنده بخش مالی وخدمات مربوط به آن بوده وخدمات مالی الکترونیکی هر روز با شتاب بیشتری در حال گسترش است.
همراه با تحولات انجام شده در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران، بورس اوراق بهادار نیز از این امر مستثنی نبوده است و درتدوین و اجرای استراتژی‌های توسعه وپیشرفت خود، برنامه استفاده ازخدمات مالی ودادو ستد الکترونیکی اوراق بهادار را نیز بصورت علمی گنجانده است.فناوری نانو حوزه جدیدی از فناوری و صنعت است که بی‌شک مانند حوزه زیست فناوری و فناوری اطلاعات همه‌گیر خواهد شد. بسیاری از صاحب‌نظران و محققان، فناوری نانو را مساوی آینده دانسته‌اند و از آن به عنوان محور آینده جهان یاد می‌کنند. بدلیل تأثیرات این تکنولوژی بر اکثر تکنولوژی‌های موجود، صاحب‌نظران بر این باورند که متخصصان رشته‌های مختلف بدون گرایش به مباحث مقیاس نانو در دهه‌های آینده فرصتی برای رشد نخواهند داشت و شکوفایی بسیاری از تکنولوژی‌های مهم از جمله تکنولوژی اطلاعات و بیوتکنولوژی وابسته به‌ آن است.
شواهد موجود نشان می‌دهدکه درآینده درصد بالایی ازبازارهای محصولات مختلف، متکی برفناوری نانوخواهد بود.پیش‌بینی‌های بسیاری در مورد حجم بازارصنایع مختلف متکی بر فناوری نانو انجام شده است ولی درکناراین پیش‌بینی‌ها، باید پرسیده شود که جایگاه کشورهایی که به آن دسترسی ندارند، در بازارهای آینده و اقتصاد جهانی چه خواهد بود؟با توجّه به این که سهم هر کشور یا بنگاه درزمان شکل‌گیری یک بازار تثبیت می‌شود،زمان سرمایه‌گذاری برای رسیدن به جایگاه مناسب همین امروز است.قبل ازاینکه فرصتهای سرمایه‌گذاری برروی فناوری نانو را بشناسیم، لازم است بدانیم که به کجا باید نگاه کنیم. شناخت زمینه‌ای مؤثربرای سرمایه‌گذاری موجب تسهیل امور شده وامکان رقابت با سرمایه‌گذارانی که درانتظارفرصتهای تغییرپارادایم و پیشرفت در سطح مولکولی هستند را راحت‌تر می‌کند.درسال‌های اخیرارتباط میان سهامداران با بانک‌های اطلاعاتی شرکت‌ها (پایگاه‌های داده‌ها) به یک واقعیت‌ عینی تبدیل شده است.استفاده شرکت‌ها ازمبادلات الکترونیکی داده‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا با انجام فعالیت‌های تجاری بدون استفاده ازمستندات کاغذی بگونه‌ای غیرمستقیم درزمان وپول صرفه‌جویی نمایند.براین اساس شرکتهایی که از طریق EDI مرتبط هستند بیشتر و بهتر قادرخواهند بود تا درچرخه‌ی فیزیکی کالا وخدمات شرکت کنند.آنها قادرخواهند بود تا موجودی را بصورت بموقع تولید وتحویل نمایند ونیاز به نگهداری موجودی ندارند.همچنین بانک‌ها وسرمایه‌گذاران می‌توانند ازطریق EDI به یکدیگر متصل باشند به نحوی که بانک‌ها نیازهای نقدینگی سرمایه‌گذاران را پیش‌بینی کرده و قابلیت بازپرداخت آنها را ارزیابی نمایند. براین اساس بهای (هزینه) تأمین سرمایه و ریسک نقدینگی می‌تواند کاهش بیابد وهمچنین دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی شرکتهای، دیگر را خواهند داشت.این دلایل کافیست تا بگوئیم ضمن استفاده بهینه از فناوری‌های نو همیشه باید آسیب‌های درکمین ومخاطرات را شناسایی ودرپی حذف وجلوگیری ازآنها باشیم امروزه فناوری جدید با ابزارهای مختلف ازجمله رایانه، شبکه اینترنت وپست الکترونیک ودورنگار وغیره ،امکانی برای کارکنان فراهم کرده است که می‌توانند در بخش‌هایی از مشاغل مهندسی، طراحی، مالی و ... بدون اینکه در اداره حضور عینی داشته باشد، همان وظایف را در خانه، خود انجام دهند و نتایج کارهای خود را از طریق سیستم‌های موجود به مراکز رایانه‌ای مورد نظر منتقل کنند.
پیشینه استفاده فناوری اطلاعات:
پیشینه استفاده ازنوآوری‌های فناوری دربازارهای مالی به بیش از150 سال قبل برمی‌گردد. یعنی زمانی که تلگراف درسال 1838 بوسیله ویل و مورس اختراع شد این فناوری‌های ارتباطی به سرعت در بازارهای نیویورک، فیلادلفیا و نیوارولئان، برای مبادله قیمت‌ها، به جای مسافرت کردن با قطار و اسب مورد استفاده قرار گرفت.همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، استفاده از این پیشرفت‌ها در بازارهای مالی و بورس اوراق بهادار نیز گسترش یافت تا اینکه در سال 1971 برای اولین بار، یک سیستم اطلاعات رایانه‌ای با عنوان سیستم رایانه‌ای انجمن معامله گران در آمریکا راه‌اندازی شد. این شبکه رایانه‌ای، بین بازار سازان، معامله گران و کارگزاران ارتباط برقرار نمود به این ترتیب کلیه کارگزاران و معامله گران توانستند از قیمت پیشنهادی بازار سازان و قیمت معامله انجام شده، آگاه شوند و نقل و انتقال مالکیت، صدور چک و پرداخت وجه در یک لحظه با سیستم رایانه‌ای انجام گردد. پس از آن، شبکه ارتباط الکترونیکی موجب اتصال پایانه‌های رایانه‌ای پیشرفته به بورس‌ها و بازارهای مالی گردید و هم اکنون نیز بازارهای بورس از پیشرفته‌ترین وسایل ارتباطی جهت برقراری ارتباط با افراد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به منظور سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام استفاده می‌کنند.
مزایای داد و ستد الکترونیک سهام:
ایجاد و گسترش شبکه دادوستدالکترونیک در برگبرنده مزایای بسیاری است که علاوه براینکه متوجه شرکتهای استفاده کننده ازاین شبکه‌ها می‌شود، باعث رشد وتوسعه اقتصاد ملی کشورهای استفاده کننده نیز می‌گردد. مهمترین مزایای استفاده از این شبکه به شرح زیر است:الف) با ایجاد شبکه‌های ارتباط الکترونیکی، بورس‌های بزرگی چون نیویورک، لندن، فرانکفورت، ژاپن و ... به یکدیگر پیوند داده می‌شوند و با ایجاد چنین بازار بزرگی، شرکت‌های کوچک کم درآمد و ناشناخته می‌‌توانند سهام خود را به طور مستقیم به خریداران عرضه نمایند و این یعنی تامین راحت منابع مالی برای شرک سرمایه پذیر و سهولت در سرمایه گذاری شرکت شرمایه گذار.
ب) شرکت‌هایی که به شبکه الکترونیک داد و ستد سهام می‌پیوندند، می‌توانند سهام خود را در سطح جهان و در طول شبانه روز عرضه و معامله کنند به عنوان مثال شرکت «وایوم» کره در دسامبر 1999 سهام خود را از طریق بورس کوسداک (سئول) به معرض فروش گذاشت. از آن زمان تاکنون کمپانی مذکور با 10 میلیون واحد افزایش، دارایی به ارزش 430 میلیون دلار کسب نموده و توانسته است به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو کره در زمینه فعالیت‌های فناوری پیشرفته محسوب شود.
ج) شبکه‌های ارتباط الکترونیکی، اجراء سریع وارائه بهترین پیشنهادهای خرید و فروش را میسر می‌سازد.بعبارت دیگر، معاملاتی که با شبکه‌های ارتباط الکترونیکی درمقایسه با بازارسازان صورت می‌گیرد، دارای متوسط اختلاف قیمت خرید و فروش کمتری است و این اختلاف کم قیمت خرید و فروش در شبکه‌های ارتباط الکترونیکی ناشی از تفاوت‌های کم قیمت خرید و فروش مظنه شده درموقع انجام معاملات است.
د) کارمزدهای ارزان: حق کمیسیون معاملات اینترنتی بسیار کمتر از زمانی است که معاملات توسط مؤسسات کارگزاری به صورت سنتی انجام می‌شود. در روش سنتی، کارگزاری‌هایی که به راهنمایی مشتریان می‌پردازد مبالغی را به شکل کمیسیون از آنها دریافت می‌دارند. این مبالغ در معاملات کلان بسیار گران تمام می‌شود. در روش جدید (داد و ستد الکترونیک)، کارگزارها از چرخه معاملات حذف می‌شوند و بنابراین هزینه معاملات کاهش می‌یابد.
ﻫ) دسترسی یکسان به اطلاعات، هنگامی که فعالان بازار از لحاظ جغرافیایی بسیار پراکنده و دور از هم باشند، مهمترین عامل موفقیت در انجام معاملات، دسترسی به اطلاعات است. شرکت‌هایی که دسترسی گسترده به اطلاعات را امکان‌پذیر می‌سازد؛ هم برای خود و هم برای بورس درآمدزا هستند.
و) از دیگر مزیت‌های شبکه‌های ارتباط الکترونیکی برای مشترکین، عبارتست از مذاکره از طریق اینترنت با متخصصین، دسترسی به دفتر سفارش شبکه‌های ارتباط الکترونیک (که شامل اطلاعات مهم و به روز در زمینه قیمت‌ها است) حجم معاملات اوراق بهادار، نشانی مؤسسات کارگزاری و بازار سازان و شماره تلفن آنها و غیره یعنی داراء بودن حجم وسیعی از اطلاعات مهمترین تنگنای استفاده از داد و ستد الکترونیک سهامعلاوه بر مزایای ذکر شده درمورد داد وستد الکترونیک سهام، این روش داد و ستد خالی از تنگنا نمی‌باشد. مهمترین تنگناهای استفاده از داد و ستد الکترونیک سهام،اعتماد فنی می باشد بزرگ‌ترین عیب داد و ستد الکترونیکی، ناتوانی یک شبکه درایجاد امنیت کامل برای بهره‌برداران آن است.کامپیوترها علی‌رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی به مفهوم واقعی،کامل وعالی نیستند. مشکلات بسیاری دررابطه باکارکامپیوترها وجود دارد. از جمله،ایجاد اشکال در اتصال شبکه، ترافیک متقاضیان برای ورود به یک سایت مشخص که منجر به توقف فعالیت آن می‌شود.بی‌گمان، یکی از مهمترین اهداف دربازار سرمایه فراهم ساختن امکان دسترسی برابر، آزادانه و آسان همگان ازاطلاعات برای همه افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند و دستیابی به سیاست برخورداری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکسان در بازار سرمایه ایران است.
کاربردهای نانو درفناوری اطلاعات و ارتباطات:
قبل از پرداختن به کاربرد این فناوری توین تعریفی از فناوری را باید ارائه کنیم و این سلطان علم را بشناسیم ، فناوری نانو عبارت است از هنر دستکاری مواد در مقیاس اتمی یا مولکولی و به خصوص ساخت قطعات و لوازم میکروسکوپی.نانوفناوری در برگیرنده پژوهش ها و فناوری هایی است که در گروه 100-1 نانو متر یعنی مقیاس اتمی ،‌ مولکول و ابر مولکولی انجام می شود.اهمیت ویژه نانو فناوری به دلیل نقش آفرینی و اثرگذاری گسترده آن در پهنه وسیعی از زندگی بشر است که شامل پزشکی،‌ نجوم، فیزیک و ... می شود.یکی از پیشوندهای مقیاس اندازه گیری در سیستم SI نانو به معنی یک میلیاردم واحد آن مقیاس است.برای مثال یک نانومتر معادل یک میلیاردم متر است. با توجه به اینکه یک سلول بدن بیش از صدها نانومتر است می توان به کوچکی این مقیاس پی برد. از آنجایی که علوم نانو بخش وسیعی برگرفته از مباحث شیمی، فیزیک، بیولوژی، پزشکی، مهندسی و الکترونیک را در بر میگیرد،‌گروه بندی آن بسیار پیچیده است.دانشمندان، علوم نانو را به چهار گروه شامل مواد (گروه اول)، مقیاسها (گروه دوم)، تکنولوژی الکترونیک، اپتوالکترونیک، اطلاعات و ارتباطات (گروه سوم) و بیولوژی و پزشکی (گروه چهارم) طبقه بندی کرده اند. این طبقه بندی باعث سهولت در بررسی این علوم شده است البته تداخل برخی از بخش ها در یکدیگر طبیعی است. برنامه های توسعه این تکنولوژی را به سه بخش کوتاه مدت (کمتر از پنج سال)، میان مدت( بین۱۵-۵ سال) و بلند مدت (بیش از۲۰ سال) تقسیم بندی شده است. مواد نانو (nonmaterial’s) قابلیت کنترل ساختار تشکیل دهنده مواد پیشرفته در ابعاد کوچک و کوچکتر،‌ در اندازه های میکرو و نانو را دارند(از فولادهای ساخته شده در اوایل قرن۱۹ تا انواع بسیار پیشرفته امروزی). هر قدر بتوانیم این مواد را در ابعاد ریزتر و کنترل شده ای تولید کنیم خواهیم توانست مواد جدیدی را با قابلیت و عملکردهای بسیار عالی به دست آوریم. تاکنون تعاریف متعددی از مواد نانو ارائه شده است اما در یک تعریف جامع می توان گفت موادی در این گروه قرار می گیرند که یکی از ابعاد اضلاع آنها از۱۰۰ نانومتر کوچکتر باشد. یکی از این گروهها"لایه ها" است. لایه ها یک بعدی هستند که در دو بُعد دیگر توسعه می یابند مانند فیلم های نازک و پوششها، برخی از قطعات کامپیوتر جزو این گروه هستند.گروه بعدی شامل موادی است که دارای دو بعد هستند و در یک بعد دیگر گسترش می یابند و شامل لوله ها و سیمها می شوند. گروه مواد سه بعدی در نانو شامل ذرات، نقطه های کوانتمی (ذرات کوچک مواد نیمه هادیها) و نظایر آنها می شوند. دو ویژگی مهم، مواد نانو را از دیگرگروهها متمایز می سازدکه عبارتند ازافزایش سطح مواد و تاثیرات کوانتمی. این عوامل می توانند باعث ایجاد تغییرات و یا به وجود آمدن خواص ویژه ای مانند تاثیر درواکنشها، مقاومت مکانیکی و مشخصه های ویژه الکتریکی درمواد نانو شوند. همانگونه که اندازه این موادکاهش می یابد، تعداد بیشتری از اتمها درسطح قرارخواهند گرفت. برای مثال،اتم های موادی به اندازه۳۰ نانومتر به میزان۵ درصد،۱۰ نانومتر به میزان۲۰ درصد و۳ نانومتر به میزان۵۰ درصد درسطح قراردارند. در نتیجه مواد نانو باذرات کوچکتر در مقایسه با مواد نانو با ذرات بزرگتر دارای سطح بیشتری در واحد جرم هستند. با توجه به ازدیاد سطح در این مواد، تماس ماده با سایر عناصر بیشتر شده و موجب افزایش واکنش با آنها می شود. این عمل منجر به تغییرات عمده در شرایط مکانیکی و الکترونیکی این مواد خواهد شد. برای مثال سطوح بین ذرات کریستالها در بیشتر فلزات باعث تحمل فشارهای مکانیکی بر آن می شود. اگر این فلزات در مقیاس نانو ساخته شوند، با توجه به ازدیاد سطح بین کریستالها، مقاومت مکانیکی آن به شدت افزایش می یابد. برای مثال فلز نیکل در مقیاس نانو مقاومتی بیشتر از فولاد سخت شده دارد. به موازات تاثیرات ازدیاد سطح، اثرات کوانتمی با کاهش اندازه مواد (به مقیاس نانو) موجب تغییر در خواص این مواد می شود (تغییر در خواص بصری، الکتریکی و جاذبه). موادی که تحت تاثیر این تغییرات قرار می گیرند ذرات کوانتمی، لیزرهای کوانتمی برای الکترونیک بصری هستند. همانگونه که بیش از این گفته شد مواد نانو، به سه گروه یک، دو و سه بُعدی طبقه بندی شده اند. مواد نانوی یک بعدی: این مواد شامل فیلم های بسیار نازک و سطوح مهندسی است و در ساخت ابزار الکتریکی و شیمیایی و مدارهای الکترونیکی ساده و مرکب کاربرد وسیعی دارند. امروزه کنترل ضخامت لایه ها تا اندازه یک اتم صورت می پذیرد و ساختار این لایه ها حتی در مواد پیچیده ای مانند روانکارها شناخته شده است. لایه های مونو که قطر آنها به اندازه یک ملکول و یا یک اتم است، در علوم شیمی کاربرد وسیعی دارند. یکی از کاربردهای این لایه ها ساخت سطوحی است که خود را بازسازی کنند.
نانو مواد:نانو مواد به دو دسته کلی تقسیم می شوند: نانو ذرات و مواد نانو ساختار(یا مواد نانو کریستال)و مواد نانو ساختار به نانوسیم ها و نانو لوله ها ، نانو لایه ها طبقه بندی می شوند.

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  18  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فناوری نانو در خدمت سرمایه گذاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد