رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اختلال استرس

اختصاصی از رزفایل اختلال استرس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

اختلال استرس پس از سانحه یا P.T.S.D

( Posttaumatic stress disosorder )

برای آنکه بیماری مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه شود باید یک استرس هیجانی را که شدت آن برای هر کس آسیب رسان خواهد بود تجربه کند . چنین ضربه هایی مشتملند بر ، جنگ ، سوانح طبیعی ، تجاوز به عنف و تصادفات شدید .

ـ اختلال استرس پس از سانحه مرکب است از :

تجربه مجدد سانحه در رویا یا خیالات بیداری .

اجتناب مستمر از یادآوری سانحه و کرختگی پاسخگویی به چنین یادآوری هایی .

برانگیختگی مفرط مستمر .

همه گیر شناسی : در طول عمر 1 تا 3 درصد جمعیت تخمین زده شده است .

سبب شناسی : عامل استرس زا . عامل سبب و اساسی در پیدایش اختلال است اما عوامل زیست شناختی قبلی ، عوامل روانی اجتماعی قبلی و رخدادهایی را که پس از ضربه روی می دهند موثر می باشد . مثلاً احساس گناه فردی که از یک تصادف افراد خانواده اش را از دست داده ولی خودش زنده مانده است .

ویژگیهای بالینی بیماری : تجربه مجدد دردناک رویداد . الگوی اجتنابی کرختی هیجانی و برانگیختگی نسبتاً مستمر و علائم فرعی ، پرخاشگری ، خشونت ، عدم کنترل تکانه ، وابستگی به الکل و دارو ، در آزمون MMPI در مقیاسهای SC ، Pa,F.D نمرات بالایی می گیرند . کاهش میزان آگاهی از محیط مسخ واقعیت - مسخ شخصیت - فراموشی تجزیه ای .

تشخیص شدت بیماری : حاد اگر طول مدت علائم کمتر 3 ماه باشد . و مزمن اگر طول مدت بیماری 3 ماه بیشتر باشد .

سیر و پیش آگهی : این اختلال معمولاً مدتی پس از ضربه ظاهر شده که این فاصله ممکن است به کوتاهی یک هفته و یا به بلندی 30 سال باشد .

درمان :

روشهای عمده درمان عبارتند از : حمایت ، تشویق به صحبت در مورد رویداد ، آموزش در زمینه انواع از مکانیسم های مقابله ای مانند آرام سازی ، استفاده از مسکنها و منوم ها می تواند کمک کننده باشد . دارو درمانی و رواندرمانی توأم باید وجود داشته باشد . ‌

دارو درمانی : ایمن پرامین ، آمی تریپ تلین ، کار بامازپین ، کلونیدین و پروپرانولل از جمله دارو هایی است که در درمان P.T.S.D‌ استفاده می گردد .

روان درمانی : روان پویشی بصورت بازسازی رخدادهای تروماتیک همراه با تخلیه هیجانی و برون ریزی . رفتار درمان شناخت درمان ، هیپنوتیزم ، درمانهای حمایتی و محیطی (‌ دوستان ـ‌ خانواده و بستگان )‌ روش رویارویی زنده و یا خیالی غرفه سازی تجسمی ، حساسیت زدائی منظم و تدریجی … روش های اداره کردن استرس گروه درمانی و روان درمانی خانواده از گروه درمانی افراد با تروماهای گوناگون آشنا می شوند که خود باعث تحمل بیشتر استرس خود خواهد شد .

درمانهای حمایتی عبارتند از : 1- رابطه درمانی و اتحاد درمانی 2 - گوش دادن 3- تخلیه هیجانی 4- توضیح و اندرز 5- اطمینان بخشی 6- تلقین

روان درمانی پویش عبارتند از : درمانهای حمایت ـ اطمینان بخشی ، تلقین ، اطلاعات ، اندرز و تخلیه هیجانی استفاده می شود و اما تأکید بیشتر بر عوامل مؤثر مربوط به تجارب پیشین بیمار بر واکنش های فعلی در ضمن درمان صورت می گیرد . به عبارتی بررسی تجارب گذشته بر رفتار کنونی می باشد .

رفتار درمانی : از تکنیکهای عاملی و بین فردی استفاده می شود . مثلاً بین بیمار و همسرش توافق بعمل می آید در صورت عصبانیت بیمار همسر سکوت کند و در عوض یک لیوان آب به او بدهد تا هیجان کاهش یابد . و یا توافق برای بحث و درد دل کردن متقابل که موجب می شود عادت نق زدن کاهش یابد . relaxe ، مواجهه سازی ، حساسیت زدایی منظم ، غرقه سازی ، آموزش مهارت اجتماعی ، آموزش اظهار وجود ـ کنترل نفس و احساسات .

شناخت درمانی : یعنی تغییر رفتار بر اساس تعدیل و تغییر تفکرات غیر منطقی .

درمان اسکیزوفرنی :

درمان اسکیزوفرنی هم به بیماری حاد و هم ناتوان مزمن آن مربوط می گردد . بطور کلی بهترین نتایج با ترکیب درمان دارویی و درمان های اجتماعی به دست می آید ، در حالی که روش های معطوف به ایجاد بینش روان پویایی کمکی به بیمار نمی کند .

دارودرمانی : کلرپرومازین ، فلوفنازین ، کلوزاپین ، ریسپریدون از جمله داروهای مورد استفاده در درمان اسکیزوفرنی می باشد .

درمانهای روانی ـ اجتماعی :

روان درمانی : مطالعات بالینی به این نتیجه رسیده است که روان درمانی انفرادی تأثیر جزئی در درمان اسکیزوفرنی دارد . بعضی از صاحب نظران معتقدند که روان درمانی تحلیلی توسط درمانگران ماهر می تواند اثر مثبت و قابل ملاحظه ای در اسکیزوفرنی داشته باشد . گروه درمانی نیز برای درمان اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرد .


دانلود با لینک مستقیم


اختلال استرس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد