رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله روش جایگذاری بتن بدون قالب بندی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله روش جایگذاری بتن بدون قالب بندی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله روش جایگذاری بتن بدون قالب بندی


دانلود مقاله روش جایگذاری بتن بدون  قالب بندی

 

مشخصات این فایل
عنوان: روش جایگذاری بتن بدون  قالب بندی
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات:14

این مقاله درمورد روش جایگذاری بتن بدون  قالب بندی می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله روش جایگذاری بتن بدون  قالب بندی

چکیده:
   همانطور که می دانیم شاتکریت عبارت است از ملات یا بتنی که با فشار هوا و سرعت زیاد به سطح کار پاشیده می شود یا به عبارت دیگر بتن بدون قالب بندی میباشد. مزیت استفاده از شاتکریت در پروژه های فراوانی در سر تا سر دنیا به اثبات رسیده است. زمانی که پیشرفته ترین تکنولوژی ها مورد استفاده قرار می گیرد کارایی الیاف بطور کلی برابر یا بهتر از سیستم سنتی مش فولادی است. در این پروژه مزایای استفاده از الیاف در شاتکریت در مقایسه با مش فولادی بیان شده. همچنین در نوع الیاف قابل استفاده در شاتکریت(الیاف فولادی و الیاف مصنوعی) مورد مقایسه قرار گرفته . در نهایت این پروژه پاسخی به این سوال خواهد بود که چگونه الیاف با کارایی بالای پلی پروپیلن(HPP ) که به تازگی استفاده از ان ها رایج شده را با الیاف فولادی مورد مقایسه قرار دهیم . همچنین نتایج ازمایشات انجام شده ارائه گردیده است.
1
.مقدمه
   استفاده از الیاف به منظور تقویت بتن، از اوایل دهه 1960 میلاده شروع شده است. در ابتدا از الیاف فولادی مستقیم جهت تقویت ماتریس استفاده شد که این امر موجب افزایش قابل توجهی در شکل پذیری و نیز طاقت شکست گردید.  یکی از مشکلات عمده در استفاده از الیاف در ابتدای کار مسئله تجمع و گلوله شدن الیاف و کاهش کارایی بتن، در مقادیر بالای استفاده بود که این مشکلات با اصلاحاتی که در طرح مخلوط ، ابداع الیاف با چسبندگی مکانیکی بیشتر (الیاف قلابدار)و در نتیجه امکان کاهش مقدار الیاف مورد نیاز و هم چنین گسترش استفاده از روان  کننده ها و فوق روان کننده ها در بتن، تا حد زیادی حل شد.....(ادامه دارد)

علاوه بر این شاتکریت مصلح به الیافی  مزیتهای شایان ذکر دیگری نیز دارد:
a-استعمال شاتکریت الیافی روی صخره های اسیب دیده و مجوف  با حداقل بیشتر از دو بار پاشیدن تاثیر بسیار بیشتری دارد.
b-وقتی که از دستگاههای کنترل از راه دور خودکار برای پاشیدن شاتکرت استفاده می شود ایمنی و ضریب اطمینان را چندین برابر می کند(کسی ریسک بستن شبکه مش را در زیر زمین مهار شده یا نشده نخواهد کرد)
c – با استفاده از شاتکریت الیافی هیچ ناحیه ای با تراکم پایین در جاهایی که 3 تا 4  لایه مش روی هم قرار دارند بوجود نخواهد امد که در صورت عدم استفاده از شاتکریت الیافی بدلیل عدم امکان ویبراسیون مناسب بتنی با کیفیت بسیار پائین و ریسک بالای خوردگی اتی شبکه  مش و پوسته پوسته شدن وجود خواهد داشت.
d-ضخامت خواسته شده به طور کلی کنیتهایی از شاتکریت را که می خواهیم با دقت خوبی بدست می اید همچنین از مشکل پوشاندن ( Cover )بیش از حد شبکه مش روی سطوح بنیادی جلوگیری می شود.
e- یک لایه مش در عمق های مختلفی از یک لایه شاتکریت قرار می گیرد و نمی تواند در سطح مقطع در نواحی تحت کشش قرار بگیرد. در صورتی که الیاف میتواند در تمام سطح مقطع قرار بگیرد بدون در نظر گرفتن این موضوع که کشش در کجا اتفاق می افتد.
f – و ضریب منطقی جلوگیری از کارگزاری و بستن شبکه مش در زیر  زمین.....(ادامه دارد)

مرجع شماره 3  (  “AGRA   Ltd  Dr   R.Morgan)  
مزایا و معایب مختلفی برای هرئدر نوع الیاف فولادی و مصنوعی برای بتن مسلح به منظور مهارهای زیر زمینی در معادن وجود دارد. با انتخاب شاتگریت پلاسبیک اجتمالا تمایل ب هاستفاده از مقدار زیادی الیاف مصنوعی داریم . به این دلیل که قابلیت پمپاژ و همچنین پاشیدن و اتمام کار در این حالت در مقایسه  با الیاف فولادی بسیار بهترمی باشد. الیاف مصنوعی باعث کاهش فشار پمپ کمتر پاره و خراب شدن تجهیزات پمپ و لوله و نازل در مقایسه با الیاف فولادی می شوند. وقتی که سطحی تمام شده و پرداخت شده مورد نیاز باشد شاتکریت با الیاف مصنوعی نسبت به شاتکریت با الیاف فولادی عمدتا راحت تر بریده تراشیده و پرداخت می شوند.
وقتی که سطحی را با شاتکریت بتن پاشی می کنیم این سطح نا هموار بوده و باید پرداخت شود. برای پرداخت کار نیز روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به انها وارد نمی شویم . در تمام تفاسیر بیان شده مخلوط شاتکریت تر مقدم می باشد . ما در مخلوط شاتکریت خشک از کقادیر زیاد الیاف مصنوعی استفاده نمی کنیم .
 وقتی که شاتکریت سخت را انتخاب می کنیم معمولا شاتکریت  با الیاف فولادی مقاومت بیشتری در برابر ترکهای ناشی از تنشهای پسماند ظرفیت  باربری نسبت به مقدار زیادی الیاف مصنوعی در شاتکریت با تغییر شکل  کم و در  صورتی که عرض ترک های باریک است دارد. شاتکریت با الیاف  فولادی با مقدار کافی الیاف اضافی به میزان  (تقریبا kg/m^360 تا50 )معمولا درتونلهای زیر زمینی که حرکت کم زمین درانها انتظار ی رود و همچنین در نزدیکی شیارهای اب بندی شده (مقلا ترکهای با عرض کم) مورد نیاز است.
در حاهایی مثل اتاق های پمپها و تجهیزات الکتریکی ،نواحی تحت فشار و اتاقک بالا بر زیر زمینی باید از الیاف فولادی در مخلوط شاتکریت استفاده شود. در مقایسه مقادیر زیاد الیاف مصنوعی در شاتکریت(1 تا 1.5 درصد  حجمی ) نشانگر  مقاومت بیشتر در برابر تنش ناشی از بار در تغییر شکل های زیاد در مقایسه با الیاف فولادی می باشند.
به  طور کلی درتونلهای زیر زمینی  رفتار نزدیکتر به شبکه مش فولادی دارند. به همین دلیل استفاده از انها در جاهایی ....(ادامه دارد)

نتایج:
با بررسی نتایج ازمایش های متفاوت توسط موسسات و دانشگاههای معتبر به این نتیجه رسیدیم که هر نوع از الیاف را با توجه به موفعیت و شرایط طرح می توان مورد استفاده قرار داد. هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند ولی الاف HPP مزیت های قابل توخهی دارند که باعث شده تمایل به استفاده از انها روز به روز در بین مهندسین و دستاندرکاران ثنعت بتن بیشتر شود.
-    اگر شاتکریت پلاسبیک می خواهید حتما از مقدار زیادی الیاف مصنوعی استفاده کنید
-    -وقتی شاتکرت خت مد نظر است بهسراغ الیاف فولادی بروید
-    درصورتی که مخلوط شاتکریت خشک را انتخاب کردید از الیاف کمتری استفاده کنید و توخا داشته باشید که مقدار زیادی از الیاف به و خراب شده و مقدار زیادی نیز به اطراف پرت می شوند پس وقتی فکر استفاده از الیاف را در سر داریم تهتر است به سراغ شاتکریت مخلوط تر برویم..
-    اگر پرداخت سطح بتن برای شما مهم است از الیاف مصنوعی در شاتکریت استفاده کنید.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله روش جایگذاری بتن بدون  قالب بندی

مقدمه
شاتکریت مخلوط خشک) )Dry mix shotcrete
(شاتکریت مخلوط تر)Wet mix shotcrete
مزایای استفاده از روش شاتکریت مخلوط تر:
الف) مزایای اجرایی:
ب)مزایای کیفی:
مقاومت مکانیکی:
چسبندگی بین بتن و ارماتور
کاهش نفوذ پذیری و اب بندی
مقایسه الیاف فولادی با الیاف مصنوعی در مخلوط شاتکریت:
. چه نوع الیافی را برای ساخت شاتکریت الیافی  بکار گیریم
به طور کلی می توان مزایای بتن الیافی را نسبت به بتن معمولی در غالب موارد ذیل برشمرد:
علاوه بر این شاتکریت مصلح به الیافی  مزیتهای شایان ذکر دیگری نیز دارد:
توصیف صنایع الیاف مصنوعی  HPP   s-152
 نحوه و نتایج آزمایش:
مرجع شماره 3  (  “AGRA   Ltd  Dr   R.Morgan)  

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله روش جایگذاری بتن بدون قالب بندی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد