فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش )
قسمتی از محتوی متن ...
تعداد صفحات : 15 صفحه
تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری یا بیلبورد تعریف واژه بیلبورد واژه "BILLBOARD" مرکب از دو بخش Bill و BOARD است.
Bill دارای معنی، لایحه قانونی، قبض، صورتحساب برات، سند، اسکناس و ...
و Board به معنای مقوا، تخته، یا هر چیز مسطح، میز غذا، تخته پوش کردن و ...
میباشد.
بیلبورد ابزاری تبلیغاتی است که از چوب، آهن، کاغذ و یا دیگر مواد قابل استفاده تشکیل شده است و در جادهها، روی ساختمانها و مکانهای عمومی نصب میگردد.
در قرن نوزدهم میلادی بیلبوردها به طور گستردهای جایگزین تصاویری شدند که بر دیوارها چسبانده میشدند یعنی در زمانی که رقابت برای مکان نصب مناسب مجریان تبلیغاتی را وادار ساخت ابزاری جدید نمود.
با اختراع اتومیبی و گسترش بزرگراهها بیلبوردها عمومیت بیشتری به عنوان یک ابزار تبلیغاتی با گستردگی بالا پیدا کردند.
و شرکتهای تبلیغات شهری مالک و مجری بیلبوردها اندازه سطح تبلیغ آنها به قطع مشخصی استاندارد نمودند.
امروزه تبلیغات روی بیلبردها باید بگونهای باشد که موجب جلب توجه سریع یک راننده شود و پیامهای تبلیغاتی لزوما کوتاه و طرح آن اغلب نمای بزرگ شده محصول باشد.
از جمله تکنیکهای مختلفی که روی بیلبوردها قابل اجراست میتوان به کلاژ حروف طرحی که از قاب بیلبورد بزرگتر است و بیرون آمده تکنیکهای مختلف نورپردازی و یا نوشتههای متحرک اشاره داشت.
عبارت بیلبورد واژه مصطحی است که جهت تبلیغات و آگهیهای تجاری در ایالت متحده مطرح و رایج شده است.
در حالی که در فرهنگ انگلیسی به جای کلمه بیلبورد از کلمه Bourding به همین منظور استفاده میشود ودر واقع هر دوی اینها به معنای نوعی تابلوی تبلیغاتی مخصوص نصب آگهی است که اغلب بر روی آنها پوستر چسبانده میشود. از آنجایی که بیلبوردها دارای قالب و جایگاه مخصوص نصب هستند و به صورت دورهای اجاره داده میشوند.
پس از اتمام دوره اجاره آگهی جدیدی جای آن را میگیرد. واژه بیلبورد به تختهای که اجاره داده میشود یا تخته اجارهای و یا سطوح اجارهای اطلاق میگردد.
در فرهنگ فارسی واژه مدونی برای بیلبورد نداریم. میتوان آنها را تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری نیز نامید.
البته به نظر نگارنده استفاده از خود واژه بیلبورد کاربردیتر و گویاتر میباشد. بیلبوردها شاخهای از وسایل ارتباط تصویری هستند که به شکل کلیتر جزو ابزارهای تبلیغات شهری قرار میگیرند. جایگاه بیلبورد در تبلیغات شهری در میان انواع تبلیغات شهری بیلبوردها جایگاه ویژهای در بافت فیزیکی شهر دارند.
بیلبردها ابتداییترین و سادهترین وسایل تبلیغاتیاند.
زیرا میتوانند موضوع مورد تبلیغ را با زبان موجز و خلاصه و با بهرهگیری از عوامل و عناصر بصری مناسب بیان کنند و به راحتی در معرض دید قرار میگیرند.
ضمن اینکه میتوانند محتوای یک پوستر آگهی و تا حدودی بروشور را نشان دهند.
دارای قابلیتهای بیشتری نیز میباشند.
در بیلبورد امکان برجستهنمایی تا حد برخوردی واقعگرایانه وجود دارد. مثلا برای آگهی و تبلیغ یک اتومبیل میتوان اندازه واقعی اتومبیل را ساخت و به صورت واقعی روی تابلو نصب کرد.
بیلبورد میتواند با بهرهگیری از نور الکترونیک و سایر امکانات تکنولوژی موجود و جدید به شکل بهتری در خدمت تبلیغات قرار بگیرد.
متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن مقاله میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید
«توجه» فروش این مقاله به صورت محدود میباشد بعد از اولین خرید به قیمت آن اضافه خواهد شد «توجه»
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت: توجه فرمایید.
- بعد از اولین خرید به صورت نزولی به قیمت آن اضافه میگردد.
- در صورتی که مایل به دریافت فایل ( صحیح بودن ) و کامل بودن آن قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
- پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
- در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل مقاله ها میباشد ودر فایل اصلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
- هدف فروشگاه استاد فایل کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد.
«توجه» فروش این مقاله به صورت محدود میباشد بعد از اولین خرید به قیمت آن اضافه خواهد شد «توجه»
دانلود فایل پرداخت آنلاین
دانلود مقاله تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری یا بیلبورد