نوع فایل: word
قابل ویرایش 75 صفحه
مقدمه:
درانجام هر کاری وتحقق بخشیدن به اهداف کم وبیش مشکلاتی پیش روی مجریان امرخواهد بود .مسلماً گستردگی کارموجب افزوده شدن بر میزان مسائل ومتعاقباٌ حجم مشکلا ت خواهد شد .آن چه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که در انجام کارهای بزرگ وخطیر ،علی رغم اینکه وجود مشکلات اجتناب ناپذیر می نماید ،کوچکترین مشکلات پیامدهایی راخواهند داشت که چون نوع کار ارزش بالایی دارد ،این پیامدها نیز چشمگیرتر جلوه می نمایند .درواقع می توان گفت که اگر به ارزش کار توجه شود ،مشکلات بزرگ درکارهای کوچک شاید قابل چشم پوشی باشند اما مشکلات کوچک درکارهای بزرگ وشایسته نباید نادیده گرفته شوند وبا دیده غفلت از آنها گذشت .درک گذشته بشری به مانشان می دهد که پیشبرد کارها وتحقق اهداف همواره مستلزم سازماندهی امور می باشد .بر این اساس سازمانهای مختلف جهت تحقق اهداف مختلف به منصه ظهور می رسند .هدف توسعه وپیشرفت درهر جامعه مسلماٌ با ارزشترین هدف هر جامعه به حساب می آید وتحقق این هدف را باید سازمانهایی بر عهده گیرند . شاید بتوان گفت که مراکز علمی وپژوهشی وبخصوص دانشگاهها مهمترین مؤسساتی می باشند که می توانند بیشترین کمک راجهت محقق ساختن این هدف داشته باشند .اینکه جامعه تا چه اندازه ودرکدام زمینه ها بتواند پیشرفت وتوسعه یابد ،دردرجه اول به عملکرد همین مؤسسات وابسته باز می گردد .به عبارتی می توان گفت هر اندازه زمینه لازم برای فعالیت مؤسسات علمی وپژوهشی بیشتر فراهم گردد ،می توان عملکرد بهتری رااز آنها انتظار داشت .
همان طور که اشاره شد هر اندازه نوع کار خطیر وبا ارزشتر باشد وجود مشکلات حتی درسطح پایین ،لطمات بیشتری خواهد داشت .حال با توجه به رسالت عظیم دانشگاهها باید دید که چه مشکلاتی پیش روی این مراکز وجود دارد .
فهرست مطالب:
مقدمه
هدف ارزشیابی
محدودیتهای طرح ارزشیابی
عوامل مورد ارزشیابی
توصیف نظام (برنامه )
سوالهای مورد ارزشیابی
ابزار اندازه گیری
روشهای گرد آوری داده ها
گروه آموزشی صنایع دستی
زمینه های آموزشی گروه
گروه علوم اجتماعی
گروه قرآن وعلوم حدیث ( الهیات )
گروه معارف اسلامی
گروه آموزشی حسابداری
گروه علوم سیاسی
گروه علوم تربیتی– گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی-
گروه چغرافیا وبرنامه ریزی شهری
گروه زبانهای خارجه
گروه معماری
گروه آموزشی تربیت بدنی
مدیر گروه علوم تربیتی
غیبت مدرسین ، عدم حضور مرتب اساتید در سر کلاس
افت تحصیلی به علت عدم علاقه به رشته
عدم هماهنگی در ارزشیابی که بیشتر جنبه شغلی دارد
ورود به دانشگاه سخت ولی خروج از آن آسان است
مدیر گروه ادبیات فارسی
بی انگیزه بودن دانشجویان یک بحران در آموزش عالی است
درگیری با گروه های آموزش دیگر دانشکده و حتی دانشگاه
فقدان کارشناس گروه و همچنین فقدان منشی گروه
مدیر گروه جغرافیا
مدیر گروه علوم سیاسی
مدیر گروه تربیت بدنی
مدیر گروه زبانهای خارجی
مدیر گروه معماری
زمینه آموزشی گروه صنایع دستی
زمینه پژوهشی مدیرگروههای دانشگاه مازندران
گروه حسابداری
گروه معارف اسلامی
گروه جغرافیا
گروه تربیت بدنی
گروه علوم اجتماعی
گروه الهیات
گروه علوم سیاسی
گروه زبان خارجه
گروه معماری
گروه حقوق
گروه صنایع دستی
گروه علوم سیاسی
گروه حسابداری
گروه تربیت بدنی
گروه زبانهای خارجه
گروه جغرافیا
گروه علوم تربیتی
گروه معماری
گروه ادبیات فارسی
گروه الهیات
گروه صنایع دستی
گروه حسابداری
گروه زبانهای خارجه
گروه تربیت بدنی
گروه جغرافیا
گروه حقوق
گروه علوم اجتماعی
نتیجه گیری
پروژه بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروه های آموزشی. doc