رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام


تحقیق در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه9

حضرت ابراهیم علیه السلام

 حضرت ابراهیم علیه السلام در میان همه انبیاء داستان جالب و قابل تأمل دارد. در روایات  معصومین علیهم السلام آمده است که آن حضرت در زمان نمرود، یکی از حاکمان ظالم و  مستبد، زاده شده است.

منجمان گفتند: برای نمرود آورده شده است که در این سال فرزندی زاده خواهد شد که تاج و تخت، یال و کوپال، جلال و جبروت تو را به خاک مذلّت خواهد کوفت.

نمرود برای پیشگیری از خطر، دستور داد تا همه فرزندان پسر را که از در آن سال زاده می شود، نابود نماید. بدین منظور برای هر زن حامله ای خبرچینی گماشت تا از تولّد فرزند پسر او، حکومت را مطّلع نماید. مادر حضرت ابراهیم علیه السلام هنگام وضع حمل از شهر خارج شد و در غاری دور افتاده حضرت ابراهیم را به دنیا آورد. حضرت ابراهیم مدت چند سال در آن غار مخفی بود تا به سن نوجوانی رسید و این زمانی بود که آن حضرت با گوشه ها و زوایای دنیای ناشناخته رسالت ارتباط برقرار می کرد و بارقه هایی از الهام الهی بر قلب مبارک او می تابید. حضرت ابراهیم از غار خارج می شود و به میان قوم خود باز می گردد. حضرت ابراهیم عمویی داشته، که در قرآن از او به نام آذر و به عنوان پدر او یاد شده است. آذر مردی مشرک و بت پرست بوده است و هیچ گاه جانب حمایت از حضرت ابراهیم را نگرفته است. در اینجا لازم است که به مسئله ای مهم اشاره شود. آن مسأله این است که یکی از اعتقادات ما پیروان ائمه معصومین علیهم السلام این است که انبیاء و امامان از پدر و مادری کافر و مشرک زاده نشده اند. بلکه والدین آنها  موحّد و مؤمن به روز جزا و پیرو پیامبران الهی بوده اند.

بنابراین چگونه باید این مسئله را که از آذر به عنوان پدر حضرت ابراهیم یاد شده است، حل نموده در جواب این مسأله دو جواب ارائه می نمائیم.

اول ـ اعراب، بسیاری اوقات از عمو، مخصوصاً اگر بزرگتر از پدر شخص باشد و متکفل و نان آور خانواده باشد، به عنوان پدر یاد می کند. لذا از آذر در قرآن به عنوان پدر یاد کرده است با اینکه نام پدر او تارُخ بوده است.

دوم ـ در قرآن بعضاً آیاتی وجود دارد که که از ظاهر لفظ آن نمی توان معنای واقعی آن را به دست آورد. مثلاً در یکی از آیات قرآن آمده است


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد