رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی حسابداری ساختگی

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره بررسی و ارزیابی حسابداری ساختگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی و ارزیابی حسابداری ساختگی


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی حسابداری ساختگی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 29 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

  • مقدمه                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  • مفهوم حسابداری ساختگی                                                                                                                                                                                                                                
  • تعریف حسابداری ساختگی
  • عوامل ایجاد حسابداری ساختگی
  • روش های دستکاری در سودآوری از نظر Schiff
  • نظر Jimkanen در مورد دستکاری صورت های مالی شرکت ها
  • انواع روش های حسابداری ساختگی
  • ابزارهای هموارسازی سود
  • روشهای مختلف هموار سازی سود
  • کنترل حسابداری ساختگی با حاکمیت شرکتی
  • معیارهای کاهنده حسابداری ساختگی
  • نتیجه گیری

 

مقدمه

امروزه استانداردها و قوانین حسابداری سعی می کند به شیوه های مختلف از سرمایه گذاران و مالکان شرکتها حمایت  کنند ولی با پیچده شدن عملیات تجاری شرکتها ،با وجود استانداردها و قوانین،حسابداری ساختگی بوجود می آید.فقدان استانداردهای حسابداری و قوانین مربوطه ،ب معنی ایجاد نوع حسابداری مطابق با روش های تجاری می باشد که این عامل مناسبی را جهت ایجاد تقلب فراهم می کند.

 

مفههوم حسابداری ساختگی(creative  accounting):

حسابداری خلاق دارای دو شاخصه می باشد:

  • شاخصه اول که وجه اصلی آن می باشد بایستی درصدد مشارکت در جهت بهبود سیستم های حسابداری باشد.
  • شاخصه دیگر آن که عموما به نام حسابداری ساختگی از آن یاد می شود دانش چگونگی ارائه صورت های مالی غلط و گمراه کننده می باشد.

 

تعاریف حسابداری ساختگی:

1-ماتوس و پرری ،1996

حسابداری ساختگی را می توان فرآیند تعدیل حساب های شرکت با فرض نبود استاندارد های خاص وبا هدف ارائه مطلوب وضعیت شرکت به سهامداران،سرمایه گذاران و سایر ذینفعان نامید.

2-کمال ناصر به عنوان یک نظریه پردازآکادمیک اعتقاد دارد که:

"حسابداری ساختگی عبارت است از انتقال ارقام حسابداری از چیزی که هستند به چیزی که مورد نظر است با استفاده از مزیت ضعف قوانین موجود یا نبود یک استاندارد خاص."

3-مایکل جیمسون به عنوان یک حسابدار معتقد است که:" فرآیند حسابداری از سروکار داشتن با مو ضوعات بسیاری از قبیل موضوعات قضاوتی و حل تضاد میان رویکردهای رقابتی برای ارائه قوانین وقایع و معاملات مالی و...... تشکیل شده است. این قابلیت انعطاف فرصت های زیادی را برای دست کاری، فریب و ارائه نادرست فرآهم می آورد.

4-تری اسمیت در مقام یک تحلیل گر مالی بیان می کند که :

" ما احساس کردیم که خیلی از رشد سودهایی که در دهه 1980 به وقوع پیوسته بود نتایج تردستی حسابداری بودند تا اینکه از رشد واقعی اقتصادی حاصل شده باشند.به همین منظور شروع کردیم به بررسی تکنیک های عمده استفاده شده و برای این بررسی از شرکت هایی که از این تکنیک ها استفاده می کردند استفاده کردیم."

5 -حسابداری ساختگی که آن را حسابداری جسورانه نیز می نامند،بطور معمول باعث تغییر در ارقام مندرج در صورتهای مالی می شود. این کار از نظر ظاهری کاملا“ قانونی و منطبق بااستانداردهای حسابداری به نظر می رسد؛ در صورتی که واقعیت امر چیز دیگری است.

یکی از هدفهای حسا بداری ساختگی ، نمایش غیرواقعی سود است.در این راستااز ترفندهایی نظیر تامین مالی برون ترازنامه ای،شناسایی بیشتر درآمدها و دیگر عوامل اغراق آمیز استفاده می شود.

6-در حسابداری ساختگی، گزارشگر بدون زیر پا گذاشتن اصول وموازین و استانداردهای حسابداری و تنها با استفاده از نبوداستانداردها، قوانین مالیاتی و مقررات مالی در زمینه انجام یک رویداد مالی، اقدام به ارائه تصویر نادرست و دلخواه مدیران ازشرکت میکند (دستگیر، 1381).

7- آمات،پروفسور دانشگاه بارسلون اسپانیاودیگران،بعنوان پژوهشگران حسابداری و اقتصاد،در مقاله ای اقتصادی که در سال 1999  تحت عنوان "اخلاق و حساب آرایی"منتشر کردند،این پدیده را این گونه تعریف می کنند:

"حسابداری ساختگی به فرآیندی اطلاق می شودکه حسابداران به وسیله آن  از  دانش  خود  و رویه های حرفه حسابداری جهت  دستکاری  ارقام مندرج  در گزارشهای  مالی و حسابهای واحد تجاری استفاده می کنند.”

8-یکی از جدید ترین تعریفها از حسابداری ساختگی در ماه مه2011به این شرح منتشر شده که:

”حسابداری ساختگی فن تولید و نمایش حسابهای مالی به صورت غیر منصفانه است“.گاهی اوقات حسابداران و بنگاههای تجاری باعث می شوند که حقایق به طور منصفانه نشان داده نشوند.آنان جهت دریافت پاداش،تصویری مطلوب از سود آوری شرکت را به نمایش می گذارند؛ویا در زمان دیگری با توجه به موقعیتهای  خاصی ممکن است شرکت را زیانده جلوه دهند.آنها می توانند با استفاده از این فنون ، یک ترازنامه سالم را بیمار وترازنامه بیماری را سالم نشان دهند.

در تعاریف فوق دو ویژگی مشترک و عمده قابل مشاهده است :

1) نویسندگان فوق معتقدند که شیوع حسابداری ساختگی یک پدیده عادی است.

2) حسابداری ساختگی یک عمل حیله گرانه و نا مطلوب می باشد. به طوری که «یان گریفیس» به عنوان یک روزنامه نگار تجاری معتقد است که این بزرگترین حیله از زمان حیله اسب تروی تا کنون است. یک حیله با طعم بسیار خوب.

«کمال ناصر» در تحقیقات خود به این نکته پی برد که سیستم حسابداری در کشور های آنگلو ساکسون با توجه به اینکه آزادی بیشتری در امر انتخاب در روش های حسابداری نسبت به مدل هماهنگ اروپا دارد یک محیط مناسب جهت انجام حسابداری ساختگی است.

 

مدل آنگلوساکسون و مدل قاره ای:

اصولا در دنیا دو سیستم کلی حسابداری وجود دارد. یکی سیستمی که در کشورهای انگلیسی زبان مثل، آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند رایج است ودیگری سیستمی که در اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی مانند ،فرانسه، آلمان، سوییس و ... وجود دارد.که اولی را مدل آنگلوساکسون و دومی را مدل یکپارچه یا قاره ای اروپا می نامند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی و ارزیابی حسابداری ساختگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد