رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بهداشت روانی

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد بهداشت روانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بهداشت روانی


تحقیق در مورد بهداشت روانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:76

فهرست مطالب:

 

مقدمه :

انواع دشواریهای رفتاری دانش آموزان

نقش مدرسه در تکوین دشواریهای رفتاری

علل دشواریهای رفتاری دانش آموزان در کلاس

اصول اقدام برای از بین بردن دشواریهای رفتاری

1 حفظ خونسردی در تمام مدت دخالت در رفتار دانش آموز

2- اقدام اقتصادی موثر

3 تماس با والدین

4 کمک گرفتن از مشاور مدرسه

2- شرکت دانش آموز در حل مساله

1 توصیف مساله و موقعیت تولید آن

5 کمک گرفتن از قوانین

خلاصه فصل :

مطالب این فصل بدین گونه آغاز شد که کودکان از 6 سالگی به مدرسه می روند و وقتی از آنجا بیرون می آیند بزرگسال شده اند . در این مدت طولانی آنها با انواع مخمتلف تجربه ها آشنا می شوند : برخورد با بزرگترها ، بازی با بچه های دیگر ، شکست ، کارگروهی ، موفقیت ، درگیری با همکلاسیها ، معلمان و ... بنابراین انتظار این است که مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان اثر عمیق داشته باشد .

به رغم تلاشهای خانواده ، مدرسه ، معلم و حتی خود شاگرد به منظور هر چه بهتر اداره شدن مدرسه مفید بودن کلاس درس ، سالم بودن روابط اجتماعی کودکان با یکدیگر و کودکان با مدرسه ، گاهی دشواریهای رفتاری دیده می شود .بدین صورت که کودکان نمی توانند با مدرسه آن طور که انتظار می رود سازگار شوند . دلایل این عدم سازگاری بسیار زیاد است برخی آنها از وجود خود شاگرد نشات می گیرد برخی دیگر ریشه در خانواده و مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد و بالاخره بعضی دیگر از مدرسه ناشی می شود . مثلا ناراحتی در مقابل شکست در امتحان ،رقابت با دیگران و احساس تنش ، ناتوانی در پاسخگویی به انتظارهای معلم و غیره . مسائلی است که مدرسه در مقابل شاگرد می گذارد .

پژوهشگران دشواریهای دانش آموزان را از دید معلمان تحقیق کرده اند .بر اساس یافته های این محققان بیشترین دشواریهای دانش  آموزان از نگرش منفی آنها سرچشمه می گیرد . معلمان ریشه اکثر ناراحتیها را در خارج از مدرسه می دانند و گفتیم که این نگرش زیانبار است ، چون معلم را منفعل بار می آورد . تحلیل عقاید معلمان درباره دشواریهای رفتاری دانش اموزان نشان می دهد که در مجموع می توان به 12 دشواری رفتاری اشاره کرد : سندرم شکست ، کمال گرایی ، کم خواهی ، ناتوانی ذهنی ، دشمنی با حالت پرخاشگری ، دشمنی با حالت انفعالی ، تحریک کنندگی ، بیش فعالی ، بی دقتی و حواس پرتی ، ناپختگی ، مطرود و منزوی بودن .

در این که مدرسه در ایجاد دشواریهای رفتاری چه نقشی دارد و چه عواملی این دشواریها را در کلاس به وجود می آورند باز زیاد تحقیق شده است . جمع بندی نتایج تحقیقات علتهای زیر را در اختیار معلمان می گذارد : بی اطلاعی دانش آموز درباره کاری که باید در کلاس انجام دهد ، کاری برای انجام دادن ندارد ، درس خیلی دشوار یا خیلی آسان است ، به عللی از درس عقب مانده است ، درس جالب نیست و به درد نمی خورد و از همه مهمتر این که اخلالگری دانش آموز در کلاس موجب می شود که مورد توجه معلم و شاگردان دیگر قرار گیرد و در واقع تقویت شود . اشاره شد که معلمان برای خاموش کردن رفتار اخلالگرد دانش آموز اغلب به تنبیه متوسل می شوند این کار معمولا اثر


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بهداشت روانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد