*** مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی ***
Issues in Accrual Accounting and Budgeting by Government
مسائل مربوط به حسابداری تعهدی و بودجه ریزی توسط دولت
( رشته حسابداری )
15 صفحه انگلیسی با فرمت PDF
24 صفحه ترجمه فارسی با فرمت Word 2007 (قابل ویرایش)
مسائل مربوط به حسابداری تعهدی و بودجه ریزی توسط دولت
پذیرش سیستم حسابداری و بودجه ریزی تعهدی در برنامه اصلاحات مشترک المنافع بخش دولتی در طول 20 سال گذشته امری محوری بوده است. این اصلاحات در نشریاتی چون وزارت اقتصاد(Department of Finance) (DOF، 1994) ، کمیسیون ملی حسابرسی (1996)؛ گاتری و پارکر (1998)؛ وانا و کلی و فورستر (2000) توضیح داده شده است. آنها با تحسین و وعده بسیار برای بهبود بهره وری مدیریت منابع و اثربخشی در ارائه سیاست و افزایش شفافیت یافته در مورد اطلاعات و پاسخگویی به مجلس و عموم مردم اعلام شده اند. با این حال، در حالی که پیشرفت های مهمی در این موضوع ایجاد شده است، نگرانی های قابل توجهی در مورد سیستم های جدید باقی می ماند که مشکلات زیادی ایجاد می نمایند.
ویژگی های اصلی سیستم های سنجش مالی جدید و مشکلات ایجاد شده توسط آنها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. مشکلات ناشی از کنارگذاشتن حسابداری نقدی سابق و سیستم بودجه ریزی(CABS) در نتیجة معرفی حسابداری تعهدی و معرفی همزمان دو سیستم بطور واضح متفاوت حسابداری تعهدی و بودجه ریزی (AABS)- سیستم استانداردهای حسابداری استرالیا(AAS) و سیستم آمار های مالی دولت (GFS)- ایجاد شده اند. ادعا شده است که:
- سیستم CAB باید به دلیل ارائه اطلاعات لازم برای مدیریت سیاست های مالی و پول نقد دولت مجدداً معرفی شود؛
- تنها باید از یک سیستم AAB استفاده شود.
- سیستم روز رسانی شده GFS ، باید به دلیل ارائه اطلاعات مورد نیاز توسط دولت ها پذیرفته شده و سیستم AAS باید به دلیل رابطه محدود نمودن با محیط دولت ها متوقف شود.
- سیستم CAB باید به عنوان مولفة جدایی ناپذیر سیستم AABطراحی شود.
این مقاله با بررسی اجمالی نقش حسابداری در نتیجه اطلاعات مدیریت مالی و سیستم گزارش دهی دولت و ماهیت و نقش دولت برای اثبات نیاز به اطلاعات مالی آن آغاز می شود. سپس ماهیت هر یک از سه سیستم حسابداری و نوع اطلاعات ارائه شده توسط هر یک را بررسی می نمایم و در ادامه نتیجه گیری و توصیه های من قرار دارد. این مقاله به فعالیت های بخش عمومی دولت در مورد ثروت عمومی و اطلاعات به طور منظم منتشر شده در صورت وضعیت های مالی دولت محدود شده است. در حالی که در آن اشاره ای به دولت های ایالتی و منطقه ای نمی شود، اما اصول یکسانی برای آنها اعمال می شود.
The adoption of accrual accounting and budgeting systems has been central
to the program of Commonwealth Public Sector reforms over the past 20
years. The reforms are explained in publications such as Department of
Finance (DOF, 1994a,b), National Commission of Audit (1996); Guthrie and
Parker (1998); and Wanna, Kelly and Forster (2000). They were heralded with
much praise and promise for improvements in the efficiency of resource
management and effectiveness in policy delivery, and in enhanced transparency of
information and accountability to Parliament and the public. However, while
major improvements have been made in these matters, significant concerns remain
about the new systems and they have created many problems.
The fundamental features of the new financial measurement systems and the
problems they have created are reviewed in the paper. The problems arise from
the scrapping of the former cash accounting and budgeting system (CABS) upon
the introduction of accrual accounting, and secondly, from the simultaneous
introduction of two distinctly different accrual accounting and budgeting systems
(AABS) — the Australian Accounting Standards (AAS) system and the
Government Finance Statistics (GFS) system. It is contended that:
• a CAB system should be reintroduced because it provided necessary
information for the management of government fiscal policies and cash;
• only one AAB system should be used;
• the GFS system, as upgraded, should be the one adopted as it provides the information required by governments, and the AAS system should be
discontinued as it has limited relevance to the environment of governments;
• the CAB system should be designed as an integral component of the AAB system.
This paper begins by briefly examining the role of accounting as a financial
management information and reporting system in government, and the nature and
roles of government so as to establish its financial information needs. I then
examine the nature of each of the three accounting systems and the types of
information provided by each, followed by my conclusions and recommendations.
The paper is confined to the activities of the general government sector of the
Commonwealth Government and to the information published in regular
government financial statements. While it does not refer to state and territory
governments, the same principles apply to them.
مسائل مربوط به حسابداری تعهدی و بودجه ریزی توسط دولت