نوع فایل: word
قابل ویرایش 16 صفحه
مقدمه:
برای داشتن مدرسه موفق ، معلم ومدرسه نقش اساسی دارند .گلاسر به عنوان یک روان پزشک معتقد است اگر یک کودک صرف نظر از سابقه زندگیش، بتواند در مدرسه موفق شود, برای موفقیت در زندگی نیز شانس فوق العاده ای دارد و در صورتی که در یکی از مراحل آموزشی خود با شکست مواجه شود ( مدرسه ابتدایی , دبستان, دبیرستان یا دانشگاه) شانس او برای موفقیت در زندگی به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند.
تا زمانی که مدارسی را به وجود نیاورده باشیم که کودکان بتوانند از طریق استفاده ی منطقی و عقلانی از توانایی هایشان به موفقیت دست یابند شاهد افزایش نابسامانی های اجتماعی خواهیم بود. از جمله افزایش تعداد افرادی که باید در « حبس های موقت یا دائم» وبیمارستان های روانی به سر برند و افرادی که برای اداره ی امور زندگی خود به مددکاران اجتماعی نیازمندند. چرا که احساس می کنند نمی توانند در این جامعه فرد موفقی باشند. و تمایلی به تلاش بیشتر در خود نمی بینند.
فهرست مطالب:
بهداشت روان در مدارس موفق
نیاز به مبادله ی عشق و محبت
احساس ارزشمندی
تعریف هوش هیجانی
هوش هیجانی را بشناسیم
مولفه های هوش هیجانی
نتیجه گیری
پروژه بهداشت روان در مدارس موفق. doc