تمامی مدلهای اتومبیل پرای دارای کلاچ تک صفحه ای هستندکه انتقال نیرو از پدال کلاچ به فنر دیافراگمی توسط سیم صورت می گیرد مجموعه کلاچ که شامل پوسته ی کلاچ فنر دیافراگمی(فنر خورشیدی یا بشقابی )و صفحه ی فشار دهنده می باشدبه فلایویل پیچ شده و صفحه کلاچ بین صفحه فشار دهنده و فلایویل تحت فشار قرارمی گیرد.
توپی صفحه کلاچ(قسمت مرکزی صفحه کلاچ)به صورت هزار خار داخلی است.این قسمت باشفت ورودی گیربکس که هزار خار داخلی است درگیر می شود.
فصل اول
مشخصات فنی خودروی پراید4
فصل دوم
سیستم کلاچ6
عیوب کلاچ و نحوه تشخیص انها12
باز کردن کلاچ و تعمیرات مربوطه 13
تعمیرات مربوط به کلاچ15
فصل سوم
سیستم انتقال قدرت19
تشریح کلی گیر بکس پراید24
مکانیزم قفل کننده ماهک ها29
مجموعه شفت ورودی دنده ها39
ترتیب سوار کردن گیربکس42
مجموعه شافت خروجی 46
شفت ورودی48
دیفرانسیل 49
سوار کردن گیربکس برروی موتور و شاسی54
فایل حاضر به صورت word و شامل 57 صفحه و قابل ویرایش می باشد.
دانلود پروژه تشریح سیستم انتقال قدرت پراید