بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی صورت گرفته است. این تحقیق بر مبنای اهداف و ماهیت تحقیق از نوع تحقیق توصیفی برمبنای روش جمعآوری دادهها از نوع پیمایشی و به لحاظ روش تحلیل داده از نوع مطالعات همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 79 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمعآوری دادههای مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد بهرهوری (پرسشنامه هرسی و گلداسمیت ، 1980) و پرسشنامه محققساخته نظام جبران خدمات و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین ابعاد جبران خدمات (مالی مستقیم با ضریب همبستگی 694/0، مالی غیرمستقیم با ضریب همبستگی 780/0، غیرمالی شغلی با ضریب همبستگی 590/0، غیرمالی محیط کار با ضریب همبستگی 742/0) و بهرهوری نیروی انسانی در شعب بانک ملی در حوزه شهرستان لاهیجان همبستگی مستقیم وجود دارد.
بررسی ارتباط نظام جبران خدمات کل با بهرهوری نیروی انسانی