پایان نامه رابطه سبک یادگیری و مبانی تفکر در دانشآموزان/
در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات، فرمت فایل و فهرست مطالب آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:
خلاصه و چکیده تحقیق:
هدف کلی تحقیق بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری و مبانی تفکر در بین دانشآموزان دوره متوسطه شهرگرگان میباشد. روش تحقیق باتوجه به ماهیت تحقیق از نوع همسبتگی است و جامعه آماری تحقیق شامل دانشآموزان دختر دوره متوسطه در سال تحصیلی جاری بوده که با روش نمونهگیری تصادفی از نوع طبقهای براساس جدول کرجسی-مورگان به تعداد 321 نفر گزینش شدند. ابزار تحقیق دو نوع پرسشنامه است، پرسشنامه سبکهای یادگیری (ریکس، 2003) و پرسشنامه مبانی تفکر (حسینی، 1391) مورد استفاده واقع گردید. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربرد آمار توصیفی و آزمون استنباطی در فرضیه اصلی همبستگی پیرسون و در فرضیههای فرعی رگرسیون گامبهگام بوده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد در فرضیه اصلی باتوجه به ضریب همبستگی محاسه شده (662/0=r) این رابطه معنادار بوده است یعنی بین سبکهای یادگیری (متغیرهای پیشبین) و مبانی تفکر (متغیر ملاک) رابطه مثبت داشتهاند.
تعداد صفحات: 95
فرمت فایل: word
فهرست مطالب:
چکیده 1
فصل اول: کلیّات
1-1. مقدمه 3
1-2. بیان مسأله 4
1-3. ضرورت و اهمیت تحقیق 6
1-4. هدفهای تحقیق 11
1-4-1. هدف کلی 11
1-4-2. هدفهای جزئی 11
1-5. فرضیههای تحقیق 12
1-5-1. فرضیه اصلی 12
1-5-2. فرضیههای فرعی 12
1-6. تعاریف نظری 12
1-7. تعاریف عملیاتی 13
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1. مقدمه 15
2-2. حل مسأله رویکردی بنیادی 16
2-3. تحلیل مفهوم یادگیری 18
2-4. سبک یادگیری 20
2-5. دیدگاههای سبکهای یادگیری 24
2-6. سبکهای یادگیری تکانشی و تأملی 28
2-7. مدل دان و دان 30
2-8. یادگیری فرایند یادگیری 30
2-9. مبانی خلاقیت 33
2-10. آموزش فرایند یادگیری 34
2-11. انواع سبکهای یادگیری 36
2-12. کاربرد سبکهای یادگیری 38
2-13. تعریف تفکر 40
2-14. شناخت مبانی تفکر 41
2-15. آموزش در مبانی تفکر 42
2-16. مهارتهای تفکر انتقادی از دیدگاه اندیشمندان 43
2-17. مبانی تفکر براساس الگوی خلاقیت 48
2-18. مولفههای تفکر خلاق 50
2-19. تحولات مبانی تفکر 54
2-20. پیشینه تحقیق 56
2-20-1. تحقیقات داخلی 56
2-20-2. پیشنه تحقیق خارج از کشور 59
فصل سوم: روش تحقیق
3-1. مقدمه 64
3-2. روش تحقیق 64
3-3. جامعه آماری 65
3-4. نمونه آماری و روش نمونهگیری 65
3-5. قلمرو موضوعی 65
3-6. قلمرو مکانی 65
3-7. روش جمعآوری دادهها و اطلاعات 66
الف) روش کتابخانهای 66
ب) روش میدانی 66
3-8. ابزار گردآوری اطلاعات 67
3-9. روایی و پایایی ابزار گردآوری دادهها 67
3-10. روش تجزیه و تحلیل دادهها 67
الف) آمار توصیفی 67
ب) آمار استنباطی 67
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1. مقدمه 69
4-2. یافتههای توصیفی 70
4-3. یافتههای استنباطی 71
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1. مقدمه 80
5-2. بحث و خلاصه تحقیق 81
5-3. نتیجهگیری براساس فرضیهها 82
5-4. تحلیل و تبیین نتایج 83
5-5. محدودیتها و موانع 85
5-6. پیشنهادات تحقیق 86
5-7. توصیه به محققان 87
منابع و مأخذ 88
الف) منابع فارسی 88
ب) منابع انگلیسی 90
جدول 2-1. متغیرهای چندبعدی سبک یادگیری دان 39
جدول 2-2. دیدگاه نیدلر 43
جدول 2-3. دیدگاه انیس 45
جدول 2-4. دیدگاه انیس 45
جدول 2-5. چمستر و جانسون 46
جدول 2-6. اجزای تفکر انتقادی (برک) راهکارها 47
جدول 2-7. دیدگاه فاسیون 47
جدول 2-8. منبع آزمون کالیفرنیا 47
جدول 2-9. دیدگاه گیلفورد 53
جدول 2-10. دیدگاه استاین در خلاقیت 53
جدول 2-11. مهارتهای تفکر در برنامهریزی ملی انگلستان (1999) 54
جدول 2-12. دیدگاه بارمستر 55
جدول 2-13. مهارتهای تفکر از دیدگاه پرکینز(1985) 55
جدول 2-14. فعالیتهای ذهنی 55
جدول 3-1. تناظر پرسشنامه سبکهای یادگیری 66
جدول 4-1. مشخصههای آمار توصیفی متغیرهای مورد مطالعه 70
جدول 4-2. ماتریس ضریب همبستگی متغیرهای مبانی تفکر و پیشبینیکننده 71
جدول 4-3. ضرایب تحلیل رگرسیون استاندارد و غیراستاندارد برای پیشبینی مبانی تفکر76
جدول 4-4. همبستگی دو متغیره و جزئی پیشبینیکننده با مبانی تفکر 77
جدول 5-4. ضریب همبستگی چندگانه و مجذور همبستگی چندگانه متغیرهای پیشبین77
جدول 4-6. ضرای تحلیل رگرسیون استاندارد غیراستاندارد رای پیشبینی تفکر 78
نمودار 4-1. همبستگی بین یادگیری بساوایی و مبانی تفکر 72
نمودار 4-2. همبستگی بین یادگیری بینفردی و مبانی تفکر 72
نمودار 4-3. همبستگی بین یادگیری تجسمی و مبانی تفکر 73
نمودار 4-4. همبستگی بین یادگیری شنیداری و مبانی تفکر 74
نمودار 4-5. همبستگی بین یادگیری درونفردی و مبانی تفکر 74
نمودار 4-6. همبستگی بین یادگیری حرکتی و مبانی تفکر75
پایان نامه رابطه سبک یادگیری و مبانی تفکر در دانشآموزان