رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران

اختصاصی از رزفایل پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران


پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران

رساله رشته روانشناسی 

دانلود رساله پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران 150 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

 

بیان مسئله

با توجه به این که ارتباطات فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی که فرایند ارتباطات به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها
می تواند در عملکرد مدیران موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات ضعیف و یا ارتباطات ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات کارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات می کنند (رابینز ، ۱۹۹۸ . ص ۳۱۰  ) .

یکی از موانع اساسی عملکرد موفقیت آمیز یک گروه یا یک سازمان فقدان ارتباطات اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یکی آن که مدیران کارکرد های مدیریت را بوسیله فرایند «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینکه ارتباطات امری حیاتی است که مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می کنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص ۱۱۱).

بنابراین «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشی هر گروه و سازمانی است زیرا از جمله عوامل سه گانه ای که به عنوان معیارها و مقیاسهای «اثر بخشی سازمانی» برشمرده اند مهارتهای ارتباطی مدیریتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات می باشند (رابینز ترجمه کبیری ، ۱۳۷۶ . ‌ص ۵۱).

هر یک از کارکنان سازمانها، بخصوص مدیران می دانند که «ارتباطات امری حیاتی» در هر  سازمان است و اثر بخشی سازمان (یعنی میزان تحقق هدفهای سازمانی) تا حد زیادی بستگی به اثر بخشی ارتباطات دارد. اما کمتر کسی در فکر ایجاد محیطی است که از نظر ارتباطات اثر بخش باشد. لذا مسأله این پژوهش بررسی و مطالعه نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیریت در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه می باشد. با این هدف که با روشن شدن رابطه ارتباطات با عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مدیران سازمان ملی جوانان و مسئولین بالاتر جهت اثر بخش ساختن ارتباطات در سازمان مذکور فراهم آید تا از آن طریق عملکرد مدیران بهبود و افزایش یابد (طبری، ۱۳۸۰).

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده                                                                                 ۱

فصل اول: کلیات پژوهش                                 

۱-۱- مقدمه                                                                           ۳

۲-۱- بیان مسئله                                                          ۳

۳-۱- هدف پژوهش                                                       ۴

۴-۱- اهمیت ضرورت پژوهش                                                                               ۵

۵-۱- انگیزه پژوهش                                                                                           ۶

۶-۱- سوالهای پژوهش                                                                                        ۶

۷-۱- تعاریف عملیاتی                                                                                         ۶

فصل دوم:  ادبیات و پیشینه پژوهش

۱-۲-  مبانی نظری پژوهش                                                                   ۱۱

۱-۱-۲- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات                                                                     ۱۲

۲-۱-۲- ارتباطات چیست                                                                                      ۱۴

۳-۱-۲- تعاریف ارتباطات                                                                                     ۱۵

۴-۱-۲- هدف از برقراری ارتباط                                                                             ۱۷

۵-۱-۲- انواع ارتباطات                                                                                        ۱۸

۶-۱-۲- محاسن ارتباطات غیر رسمی                                                                       ۲۲

۷-۱-۲- شیوه های ارتباط                                                                                      ۲۳

۸-۱-۲- شکلهای ارتباط                                                                                       ۲۵

۹-۱-۲- فرآیند ارتباطات                                                                                                ۲۹

۱۰-۱-۲- الگوی ارتباطی برلو                                                                                 ۳۱

۱۱-۱-۲- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل              ۳۱

۱۲-۱-۲- موانع برقراری ارتباط                                               ۳۲

۱۳-۱-۲- کارکردهای ارتباطات                                                  ۳۳

۱۴-۱-۲- نقش ادراک در ارتباطات                                               ۴۵

۱۵-۱-۲- بازخور                                                                       ۴۷

۱۶-۱-۲- ویژگی یک ارتباط مؤثر                                                 ۴۹

۱۷-۱-۲- رفتار تأثیر گذار چیست                                                  ۵۰

۱۸-۱-۲- نقش بیان مؤثر در ارتباطات                                            ۵۰

۱۹-۱-۲- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات                               ۵۲

ارتباط مؤثرتر                                                                                ۵۲

۲۱-۱-۲- نقش شما در بهبود ارتباطات                                              ۵۳

۲۲-۱-۲- ارتباطات محور توسعه                                                    ۵۵

۲۳-۱-۲- پیشرفت ارتباطات                                                            ۵۶

۲۴-۱-۲- انواع ارتباطات در سازمان                                               ۵۹

۲۵-۱-۲- اهمیت ارتباطات سازمانی                                                  ۶۳

۲۶-۱-۲- مدیریت ارتباطات سازمانی                                                 ۶۵

۲۷-۱-۲- اهمیت ارتباطات در مدیریت                                                ۶۵

۲۸-۱-۲- ارتباطات و مشکلات مدیریت                                               ۶۹

۲-۲- عملکرد                                                                                  ۷۰

۱-۲-۲- مدیریت عملکرد                                                                    ۷۱

۲-۲-۲- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد                                          ۷۲

۳-۲-۲- تعریف ارزشیابی عملکرد                                                        ۷۳

۴-۲-۲- سابقه مدل ACHIEVE

5-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE

6-2-2- سه کنش مدیریت عملکرد                                                         ۸۱

۷-۲-۲- برنامه ریزی عملکرد                                                              ۸۲

۸-۲-۲- سرپرستی                                                                               ۸۳

۹-۲-۲- مرور بر عملکرد                                                                     ۸۵

۱۰-۲-۲- معیارهای عملکرد                                                                  ۸۵

۱۱-۲-۲- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد     ۸۸

۱۲-۲-۲- الگوی بهبود عملکرد مدیریت                                                                     ۹۲

۳-۲- پیشینه پژوهش                                                                                            ۹۶

۱-۳-۲- تحقیقات داخل کشور                                                                                ۹۶

۲-۳-۲- تحقیقات خارج کشور                                                                               ۹۸

فصل سوم: فرایند پژوهش

۱-۳- روش پژوهش                                                                                           ۱۰۵

۲-۳- جامعه آماری                                                                                              ۱۰۵

۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری                                                                              ۱۰۵

۴-۳- ابزار پژوهش                                                                                              ۱۰۶

۵-۳- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش                                                         ۱۰۷

۶-۳- روش تجزیه و تحلیل داده ها                                                                           ۱۰۷

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

۱-۴- مقدمه                                                                                                      ۱۰۹

۲-۴- توصیف داده ها                                                                                           ۱۱۰

۳-۴- تحلیل داده ها                                                                                             ۱۱۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

۱-۵- بحث و نتیجه گیری                                                                                      ۱۲۷

۱-۱-۵- تفسیر سوال اصلی پژوهش                                                                          ۱۲۷

۲-۱-۵- تفسیر سوالات فرعی پژوهش                                                                       ۱۲۷

۱-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش                                                                  ۱۲۷

۲-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش                                                                 ۱۲۸

۳-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش                                                                 ۱۲۸

۴-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش                                                               ۱۲۹

۲-۵-  نتیجه کلی                                                                                                ۱۳۰

۳-۵- محدودیتها و مشکلات پژوهش                                                                        ۱۳۰

۴-۵- پیشنهادهای پژوهش                                                                                     ۱۳۰

۵-۵- خلاصه پژوهش                                                                                          ۱۳۱

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی                                                                                           ۱۳۶

فهرست منابع لاتین                                                                                             ۱۳۹

ضمایم

پرسشنامه مربوط به مدیر

پرسشنامه مربوط به کارکنان

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد