فهرست
حسابداری حقوق و دستمزد
1
مقدمه
1
اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد کدامند
1
وظیفه دایره کارگزینی چیست
2
وظیفه دایره ثبت ورود و خروج پرسنل چیست
2
وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست
2
قرارداد کارو شرایط اساسی انعقاد کار چگونه است
3
منظور از مزایای مستمر و غیر مستمر چیست
4
مدت کار
4
اضافه کاری چیست و چه شرایطی دارد
4
حقوق:
5
اضافات حقوق یا حقوق متعلقه عبارتند از:
5
کسورات، عبارتند از:
5
اضافه کار:
5
محاسبه نرخ یک ساعت اضافه کار:
5
حسابداری حقوق و دستمزد:
6
اهمیت سیستم:
6
حقوق و مزایای کارکنان
7
محاسبه حقوق و مزایا
8
کسورات حقوق و مزایا
8
حق بیمه
8
مالیات
9
سایر کسورات
9
مبلغ قابل پرداخت به کارکنان
9
لیست حقوق و دستمزد
10
کنترلهای داخلی حسابداری حقوق و دستمزد
13
مراحل پرداخت حقوق
14
حسابداری حقوق و دستمزد
مقدمه
کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را فرا می گیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت ولی باید توجه داشت بحث هزینه و حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه ای کار می کند نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستمهای کنترلی حقوق و دستمزد، سناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موار قانونی همچون، اضافه کاری و مأموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیستهایحقوق و دستمزد و سایر موارد نام برد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.
می دانید هزینه نیروی کار بخش اعظمی از بهای تمام شده تولید کالا و خدمات یک موسسه یا یک واحد اقتصادی را به خود اختصاص می دهد و در واقع تأثیر قابل توجه ای بر سود واحد های تجاری خواهد داشت البته اهمیت حقوق و دستمزد در واحد های مختلف متفاوت است ولی به طور معمول هزینه حقوق دستمزد از درآمدهای واحدهای اقتصادی و تجاری را به خود اختصاص می دهد بنابراین پر واضح است کسانی که در رشته امور مالی تحصیل می کنند باید اطلاعات جامع و کافس در این زمینه داشته باشند
شامل 22 صفحه قالب word
تحقیق در مورد حسابداری حقوق و دستمزد