لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 38
مقالة:
آشنایی با بخش تدارکات سازمانها
فهرست:
مقدمه
نقش اینترنت در تغییر شکل سازمان تدارکات
سازمان تدارکات
وظیفههای استراتژیک در مقابل وظیفههای معاملهای
تدارکات مستقیم در مقابل غیرمستقیم
سطح استراتژیک و معاملاتی فعالیتهای تدارکات
تمرکز سنتی تدارکات تولیدگرا برعملیات
نکات تمرکزی مدیریت
آثار اینترنت و تکنولوژیهای وب
همگرایی بین تدارکات مستقیم و غیرمستقیم
همگرایی بین وظایف عملیاتی و وظایف استراتژیک
تدارکات و کنترل موجودی
شرح و ظایف امور تدارکات و قراردادها
خلاصه
منبع:
www.tadbir.com
مقدمه
بهرهوری یکی از دیرپاترین مفاهیم در محاسبه هزینههای تعداد بر نیروی کار یک کارخانه است. همچنان که رقابت جهانیتر میشود؛ نوآوری و خلاقیت نیز از سطح بنگاه - بنگاه به سطح زنجیره تأمین - زنجیره تأمین جابجا میشود. افزایش مزیت رقابتی تنها در صورتی حاصل میشود که تمامی بازیگران زنجیره تأمین کاملاً با یکدیگر هماهنگ باشند. مدیریت زنجیره تأمین (SCM) در برگیرنده تمامی برنامهریزیها و مدیریت فعالیتهایی است که در تدارک, تأمین, تبدیل و هماهنگیهای لجستیکی می باشد. از این منظر, مدیریت زنجیره تأمین شامل همکاری و هماهنگی با شرکای زنجیره نیز -که میتوانند تأمینکنندگان, واسطهها, ارائهدهندگان خدمات شخص ثالث و مشتریان باشند- خواهد بود. در واقع مدیریت زنجیره تأمین, وظیفه یکپارچهسازی عرضه و تقاضا را در داخل و میان شرکتها را بر عهده دارد. مدیریت لجستیک بخشی از SCM که وظیفه اصلی آن برنامه ریزی, اجرا وکنترل جریان مستقیم و معکوس مواد , کالاها و اطلاعات مرتبط و ذخیره سازی آنها به گونه ای کارا و اثر بخش میان نقطه مبدأ و نقطه مصرف به منظور برآوردن الزامات مشتری می باشد. فعالیتهای مدیریت لجستیک نوعاً شامل مدیریت حمل و نقل ورودی و خروجی , مدیریت ناوگان حمل , انبارداری , جابجایی مواد و کالا اجرای سفارش , طراحی شبکه لجستیک مدیریت موجودی برنامه ریزی عرضه و تقاضا و مدیریت اشخاص ثالث تأمین کننده خدمات لجستیک است.عملکرد لجستیک تا حدودی شامل تدارک وخرید, برنامهریزی و زمانبندیتولید, مونتاژ وبسته بندی و خدمات به مشتریان می شود.لجستیک در تمامی سطوح برنامه ریزی و اجرا حضور فعال دارد: چه استراتژیک , چه عملیاتی و چه تاکتیکی. مدیریت لجستیک یک عملیات یکپارچه ساز است که تمامی فعالیتهای لجستیکی را با هم هماهنگ ساخته و بهینه مینماید. بدیهیاست که تحت این مدیریت فعایتهای لجستیک می باید به هماهنگی و یکپارچگی با سایرفعالیتها اعم از بازاریابی , فروش , ساخت وتولید , مالی و فناوری اطلاعات دست یابند.
نقش اینترنت در تغییر شکل سازمان تدارکات
تحقیق درباره آشنایی با بخش تدارکات سازمانها