رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد طرح ریزی معماری

اختصاصی از رزفایل تحقیق درمورد طرح ریزی معماری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : فنی و مهندسی _ معماری ،

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 

 


 قسمتی از محتوای متن ...

تعداد صفحات : 13 صفحه

طرحریزی معماری معمار معمولاً هنگامی شروع به کار می کند که محل و نوع و هزینه یک ساختمان مشخص شده اند.
محل شامل رفتار متغیر محیط طبیعی می شود که باید طبق نیازهای فیزیکی ثابت انسان تغییر داده شود؛ نوع ، فرم عمومی تعیین شده توسط جامعه است که باید طبق کاربرد خاصی که ساختمان برای آن لازم است تغییر کند؛ هزینه متضمن اقتصاد زمین ، نیروی کار و مصالح است که باید طوری تنظیم شود که با مجموعه خاصی متناسب باشد.
بدینسان طرحریزی عبارت است از فرآیند اختصاصی کردن و نهایتاً هماهنگ کردن نیازهای محیط، کاربرد اقتصاد.
این فرآیند علاوه بر ارزش سودمندی یک ارزش فرهنگی نیز دارد زیرا در تهیه یک طرح برای هر فعالیت اجتماعی معمار اجباراً بر روی انجام آن فعالیت تأثیر گذار است.
طرحریزی و محیط محیط طبیعی همزمان یک مانع و هم یک کمک است، و معمار پیگیر جلب کمک آن و دفع حملات آن است.
او به منظور مسکونی ساختن و راحت کردن ساختمان باید اثرات گرما، سرما، نور، هوا، رطوبت و خشکی را کنترل کند و پتانسیل های مخرب مانند آتش، زمین لرزه، سیل و بیماری را پیش بینی کند.
روش های کنترل محیط که در اینجا مورد ملاحظه قرار گرفته اند فقط جنبه های عملی طرحریزی هستند.
معمار در زمینه های جنبه های ظاهری با آنها مواجه می شود.
محل و نوع ساختمان ها در رابطه با مکان آنها، توزیع فضاها در داخل ساختمان، و سایر اجزای طرحریزی که در زیر مورد بحث قرار گرفته اند عناصر بنیادی در زیبایی شناسی و معماری هستند.
جهت گیری آرایش محورهای ساختمان ها و بخش های آنها روشی برای کنترل آثار خورشید، باد و بارندگی است.
مسیر خورشید منظم است؛ این در نیمکره شمالی به سوی نماهای جنوبی ساختمان ها است و به نماهای شمالی آنها نمی خورد، به گونه ای که امکان دارد با چرخاندن محور یک طرح به سوی آن یا پشت به آن برای گرما گرفته شود یا برای خنکی از آن دوری شود.
در داخل ساختمان ، محور و استقرار هر فضا مقدار خورشیدی را که دریافت می کند تعیین می نماید.
جهت گیری می تواند هوا ارا از نظر گردش کنترل کند و معایب باد، باران و برف را کاهش دهد، زیرا در اکثر اقلیم ها می توان جریان های متداول را پیش بینی کرد.
مشخصات محیط بی واسطه نیز بر جهت گیری تأثیر می گذارند : درختان، شکل اراضی و سایر ساختمان ها سایه ایجاد می کنند و باد را کاهش داده یا تشدید می

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد طرح ریزی معماری

کونگ فو

اختصاصی از رزفایل کونگ فو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

کونگ فو به دو صورت کونگ فو وکانگ فو تلفظ میگردد .

تعریف:

کونگ یعنی کار گر یا هنر پیشه و فو یعنی مرد . از نظر لغوی کونگ فویعنی مردی که با هنر سر وکار دارد . البته ترجمه های دیگری نیز وجود دارند که بصورت «کارسخت »و« مردی درحین کار »بیان میشوند .در دوران معاصر هم در شرق وهم در غرب کونگ فو به معنی و مفهوم تمام هنرهای رزمی چینی به کار میرود .

قدمت پیدایش:

قدمت پیدایش کونگ فو را بیش از 5 هزار سال میدانند .

تاریخچه:

تاریخهای مهم در این زمینه به شرح زیر هستند.

کونگ فو با تمرینات شبیه به جنگ دهقانانی که در هنگام تمرین شاخ به سر می بستند در حدود 2600 قبل ازمیلاد پیدا شده است .

کونگ فو یک بار دیگر در دوره سلسله چو«1066 تا403 ق.م»شکل گرفته است .اغاز پیدایش کشتی کمان اندازی شمشیربازی و دیگر فنون رزمی به این دوره میرسد .

در قرن ششم قبل از میلاد در زمان لائوتسه شکل ملایمی از کونگ فو که جنبه درونی انسان در درگیریهای زندگیرا در بر می گرفت وجود داشته است .

در دوره ستسته هان پزشکی مشهوربه نام هوا قو تمرین هایبدنی را که همه بر مبنا ی حرکات چند حیوان پایه گذاری شده بود تنظیم کرد این حیوانات عبارت بودند از: پرنده گوزن ببر خرس ومیمون .

مدتها قبل از اشغال چین توسط مغولها بین سالهای 1205 تا 1227 میلادی مشت زنی در چین رایج بوده وثبت شده است .پس از مغول ها به خاطر ضربه ای که از شکستها بر ارتشهای چینی در ان زمان وارد امده بود ،انواع مختلف وشو « جلوگیری از جنگیدن »پیشرفت و گسترش یافتند .

در دوران هجومهای متوالی مغولها به اروپا بسبکهای کشتی چینی مغولی با لشگریان متجاوز در انها به اروپا راه یافتند .یک سیفو « معلم» کونگ فوی جدید به نام لی ینگ یانگ در یافته است که روشهای رزمی اولیه چینی مغولی بر روش مبارزه با دست خالی یونانی رومی تاثیر داشته است کونگ فوی چینی همچنین دامنه خود را به کشورهای ژاپن،کره وبسیاری از کشورهای خاور دور کشاند

6 ) شاگردان کونگ فو دوست دارند که بوجود آمدن هنر چند .وجهی خود را به بودیدار ما یا دامو آورنده تفکر چا آ ن به چین در سال 540 نسبت دهند .در روایت های مردمی گفته میشود که بو دیدارما در یافت که راهبانش به سبب تداوم روش کار وتفکر بسیار ضعیف شده اند ،بنابر این در یکی از معابد شائولین شیوه ای را مبتنی بر تمرینات پا ، دست وتنه ابداع کرد این روش به راهبان نیروی لازم را برای تلاشهای روحی وجسمی داد .از ان پس معابد شائولین بهترین محل برای پرورش سبکهای کونگ فو بوده است . منشاءپیدایش کونگ فو هرچه که باشد ، این نکته مسلم است که در قرن هیجدهم مبلغان اروپایی که در چین زیسته اند آ ن را می شناخته اند از جمله انان کشیش ژان ژوزف ماری امیت است که در کتاب خود به نام تاریخ مختصر چین «چاپ در حدود سال 1780 »چنین اورده است :در منطقه ین کانگ چی هوا همیشه بارانی وکثیف بود وبیماری همانند سیل زمین را پوشانده بود . امپراطور افراد خود را وا داشته بود که تا هر روز تمرینات نظامی کنند .تاکسانی که بیمار بودند معالجه شوند وانها که حالشان خوب بود سلامت خود را حفظ کنند.

سبکهای کونگ فو:

به سختی میتوان حیوانی را «چه افسانه ای چه موجود وچه منقرض شده »یافت که سبکی از سبکهای کونگ فو بر اساس تصوری از حرکات آن مبتنی نباشد.بنابراین کونگ فو از لحاظ تنوع وکثرت سبکهابی نظیر است.کلیه سبکهای کونگ فوتشکیل شده از مجموعه ای حرکات «انچه در هنرها ی رزمی دیگرکاتا نامیده می شود»که بسته به نوع هر سبک این حرکات تغییر پیدا می کنند.در ادامه با چند نوع از سبکهای کونگ فو آشنا می شویم.

1.سبک ببر یا هانگ گار:

همچنانکه از نامش متصور می گردد به دلیل تاکید بر قدرت وایستادنهای محکم ،ضربات پر قدرت بلند وشکل گرفتن دست به صورت پنجه ببر به این نام خوانده می شود.

2.سبک درنا:

بر اساس حرکت ضربتی پر قدرت بالهای درنا که می تواند باعث شکستن بازوان حریف گردد وهمچنین حملات تیز چشم سوراخ کن منقار این پرنده پایه گذاری گردیده است.با کوچک کردن اندازه ها وارد قلمرو حشرات می شویم.آخوندک هم سهم خود را در کونگ فو دارد.این سبک در قرن هفدهم هم استاد ونگ لانگ ایجاد شد.در این سبک از حرکات چنگ زدن خشم آلود،حملات با چنگال «پنجه »ومشت زدن استفاده می شود.اگر چه در میان سبکها تفاوت بسیار مانند استفاده از ایستادنهای محکم واستوار که در سبک ببر یافت می شود وجود دارد ،ولی در این سبکها از حرکات سبکهای دیگر نیز مانند چند حرکت از سبک میمون وچند عمل خمیده وشاخک مانند از سبکی به همین نام استفاده می شود.در درون هر سبک از سبکهای کونگ فو روشهای خاص ایستادن،جا گذاری قدمها واستفاده از دست ،زانو،سر،تنه،ارنج ،مچ وانگشتان وجود دارد ولی به سختی می توان سبکی را یافت که در زرادخانه خود تکنیکها وحرکاتی را به سبک دیگر وامدار نباشد.این امر حتی در مورد سبک مدرن وبسیار تبلیغاتی وینگ چون نیز صدق می کند.

3.سبک وینگ چون:

این سبک قبل از اینکه بروس لی تازه افسانه ای شده سبک تائولی خود را بنام جیت کون دو «روش فلسفی جلوگیری از مشت»تاسیس کند مورد علاقه وی بود.به موجب یک داستان وینگ چون توسط یک راهبه که می خواست به همراهانش کمک کند تا بتواند از خود دفاع کند اختراع شده است.مختصات این سبک عبارتند از:صرفه جویی در حرکات ودر یک محور بودن دفاع وحمله.داشتن دستها وبدن پر قدرت برای موثر بودن این سبک ضرورت ندارد.بنابراین این سبک برای خانمها موثر است.تمرین ایستادنهای پایه ای در وینگ چون بی سابقه نیست وفقط مفهوم صرفه جویی ودر یک محور بودن حرکات وخصوصیت منحصر به فرد آن است.

نقش بروس لی در کونگ فو:

امروزه هر مقاله ای که درباره کونگ فو نوشته شود هر چند مختصر باشد بدون اشاره به بروس لی کامل نیست صرف نظر از محیط زندگی سینمایی که خیالی وبا تبلیغات افراطی همراه بود،او واقعا که بود؟

او از لحاظ ارائه کونگ فو شخصیت عصر خود بود. همانگونه که دیدگاههای سیاسی مذهبی اخلاقی و اقتصادی به زیر سؤال برده می شوند. تجزیه و تحلیل می گردند رد و تکذیب می شوندو زیر و رو می گردند. بروس لی نیز این کار را در خدمت به کونگ فو انجام داد ولی قبلا از اینکه برای


دانلود با لینک مستقیم


کونگ فو

تحقیق درمورد معماری ایران در دورة ساسانیان

اختصاصی از رزفایل تحقیق درمورد معماری ایران در دورة ساسانیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد معماری ایران در دورة ساسانیان


تحقیق درمورد معماری ایران در دورة ساسانیان

دسته بندی : فنی و مهندسی _ معماری ،

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 

 


 قسمتی از محتوای متن ...

تعداد صفحات : 34 صفحه

بررسی هنر معماری ایران در دوره ساسانیان پیشگفتار آثار معماری که تا کنون توسط باستانشناسان ایرانی و خارجی در نقاط مختلف شناسایی شده موید عظمت و شکوه معماری ایران در ادوار مختلف است.
در فرهنگ معماری یک جامعه دو مسئله عمده همواره مورد نظر بوده: یکی بافت شهری و دیگری ساختمانهای عمومی و شخصی، که هر دو شدیداً دارای جنبه‌های قومی- اجتماعی هستند.
از آنجا که هنر معماری همواره مهمترین و ارزنده‌ترین مظهر قدرت حکومتها بوده، می‌توان گفت یادگاری معماری این سرزمین اسنادی گرانبها و پر ارزش است که نشان دهنده قرنها تکامل و ذوق و اندیشه هنری مردم این سرزمین از دورترین ازمنه تاریخ می‌باشد.
معماری ایران در سیر تکامل خود از تجارب گذشتگان بهره‌مند شده و از تداومی بی‌نظیر برخوردار است.
به دنبال این تکامل و پیوستگی که از ویژگیهای معماری سنتی ما ایرانیان است، معماران چیره‌دست ایرانی بخوبی توانسته‌اند آثار بسیار ارزشمندی که وابستگی کامل به زندگی دارد به وجود بیاورند.
بدون شک یکی از راههای شناسایی اینر هنر ارزنده ایران، مطالعه و تحقیق درگذشته این هنر است.
بی‌تردید تاریخ معماری ایران بدون در نظر گرفتن پیشینه معماری ایران قبل از اسلام و اوایل اسلام، تنها نشان دهنده از هم گسیختگی و بی‌توجهی به هنر معماری این سرزمین است.
به همین دلیل، با نگرشی کوتاه و اجمالی به معماری قبل از دوره سلجوقیان به موضوع اصلی می‌پردازیم.
در این نگرش کوتاه، قصد وارد شدن در تحقیقات عمیق را نداریم.
زیرا در سرزمین ما آثار معماری فراوانی از دوران باستان و اوایل اسلام به جای مانده که پرداختن به هر یک از این آثار- که مایه افتخار هنر معماری ما ایرانیان است- نیاز به مطالعه و تحقیق فراوان دارد.
در این بررسی، ویژگیهای معماری، عناصر معماری و تکنیکی، تاثیر معماری قبل از اسلام، بویژه دوره ساسانی، نقشه و سبک و شیوه ساختمانی آثار، نقش تزیینات و عناصر تزیینی (کاشیکاری، آجرکاری، خطوط، کتیبه‌ها، گچبری، و فرسکوسازی)، مواد ساختمانی، و دیگر جزئیات هنر معماری به تفصیل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
بررسی هنر معماری این دوره، از معماری مساجد آغاز می‌شود، زیرا مسجد که اولین پایگاه و مرکز تجمع مسلمانان بوده، در نظر مسلمان خانه خدا و محل عبادت است و، به همین دلیل، در تمامی ادوار مختلف اسلامی و در تمام سرزمینهای اسلامی بنای آن اهمیت فراوان دارد.
و سپس معماری م

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد معماری ایران در دورة ساسانیان

بررسی تأثیر نقدشوندگی سهام بر ارزش شرکت و حاکمیت شرکتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

اختصاصی از رزفایل بررسی تأثیر نقدشوندگی سهام بر ارزش شرکت و حاکمیت شرکتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تأثیر نقدشوندگی سهام بر ارزش شرکت و حاکمیت شرکتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


بررسی تأثیر نقدشوندگی سهام بر ارزش شرکت و حاکمیت شرکتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf    صفحات  31

چکیده
این تحقیق به بررسی تاثیرنقدشوندگی سهام بر ارزش شرکت و حاکمیت شرکتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
تهران می پردازد . حاکمیت شرکتی برمبنای چهار معیار درصداعضای غیر موظف هیئت مدیره ، مالکیت مدیریتی، سطح مالکیت
نهادی و تمرکز مالکیت نهادی مورد اندازه گیری قرار می گیرد. لذا در این تحقیق رابطه نقدشوندگی سهام با حاکمیت شرکتی بر
مبنای این چهار معیار سنجیده می شود. با استفاده از اطلاعات صورتهای مالی 118 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
تهران طی دوره زمانی 1386 تا 1393 و با بهره گیری از روش تجزیه وتحلیل رگرسیونی وبه کمک نرم افزار های Excel ،
Eview ، نتایج تحقیق نشان داد که نقدشوندگی سهام شرکت ها با ارزش شرکت، درصد مالکیت مدیریتی، سطح مالکیت نهادی
و تمرکز مالکیت نهادی به عنوان معیارهای حاکمیت شرکتی ارتباط معنی داری دارد. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که
نقدشوندگی سهام با درصد اعضای غیر موظف هیئت مدیره به عنوان معیار حاکمیت شرکتی رابطه معناداری وجود ندارد.
کلید واژه : نقدشوندگی سهام، حاکمیت شرکتی، ارزش شرکت


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تأثیر نقدشوندگی سهام بر ارزش شرکت و حاکمیت شرکتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

مواردی درخصوص تاریخچه کشش 14 ص

اختصاصی از رزفایل مواردی درخصوص تاریخچه کشش 14 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

مواردی درخصوص تاریخچه کشش

لارس- ای- پرسون- دورتموند آلمان

پست الکترونیک: lars.persson@gmx.de

 

لارس پرسونز درسال 1930 در سوئد متولد گردید. او به تحصیل شیمی فنی و متالورژی در استکهلم سوئد پرداخت.

وی شهروندی سوئدی است که به زبان های سوئدی، آلمانی  و انگلیسی صحبت می‌کند.

اوبه مدت بیش از 35 سال، درزمینه بازاریابی و توسعه فرایندهای پردازش سطوح فلزات و فرایندهای مربوط به مفتول و تسمه در Candor و Outokumpo در سوئد و فنلاند فعالیت نمود.

 شغل او برایش فرصتی فراهم کرد که بتواند در 36 کشور مختلف کارکرده و با فرهنگهای آنها آشنا شود و همچنین اندکی نیز درمورد اختلافهای فرهنگی بین کشورهای مختلف بیاموزد.

درسال 1995 او شرکت مشاوره ای خودرا تاسیس کرد، شرکتی به نامTechnology  Wire Lars E Persson در دورتموند آلمان، که به ارائه جلسات آموزشی، و سمینارها به منظور براورده نمودن نیازهای شرکت یا شرکتهای مربوطه و زمینه های آموزشی شرکت کنندگان می‌پردازد.

این جلسات می توانند گستره وسیعی از موضوعات مربوط به کشش مفتول، شامل اصول نظری کشش مفتول، قالبها، روانسازهای لازم  برای آماده سازی مفتول، پردازش سطوح، عملیات حرارتی، و فرایندهای آنیل و همچنین مفاهیم و موضوعات زیست محیطی نظیر صرفه جویی در آب و انرژی  را دربربگیرند.

لارس پرسون،  به علت زحماتی که درمورد توسعه فن آوری کش مفتول و سازمان خود کشیده بود، درسال 1997 موفق به دریافت جایزه از انجمن سیم و کابل Nordic Piper  گردید.

 

در ابتدا، مفتول کشیده نمی شد، بلکه بوسیله چکش کاری روی میله حاصل می گردید و یا اینکه بوسیله برش دادن ورق بدست می آمد. حلقه های مفتول کشش یافته در پوشش های زره های تولید سال 66 در آگسبورگ استفاده می شد که درنزدیکی استامبول یافت شده است.

درموزه Drahtmuseum در آلتنا ، صفحات کشش مربوط به Suedtyrol دویست سال قبل از میلاد به نمایش گذاشته شده اند و صفحات کشش  که درحدودسال 800 توسط وایکینگها در نروژ استفاده می‌شدند. در بیرکا درنزدیکی استکهلم در سوئد نیز صفحات کشش پیدا شده است. این صفحات مشابه مواردی است که در سال 1920 استفاده شده اند.

در کانتی مارک ( آلتنا) جنوب شرقی دورتموند آلمان، صنعتگران می دانستند که چگونه آهن Osmund را چکش کاری کنند و چگونه در حدود سال 1000 مفتول را بکشند(13و14). دریک دست نوشته از سال 1100 ،تئوفیلوس از کارلشافن در Wesser آلمان، شرح می دهد که چگونه از زمانهای پیش از آن، کشش مفتول به عنوان یک کار صنایع دستی شناخته می شد. همچنین اضافه می کند که چگونه صفحات کشش،  کاپستانها از چوب درخت فان(غوشه) ساخته می شد ودرسال 1350 در آلتنا نیروی حرکتی آنها بجای دست و انبر از پاشیدن آب تهیه می گردید.

درسال 1500 لئوناردو داوینچی مینویسد: بدون تجربه کردن کسی نمی تواند به شما بگوید که نیروی لازم برای کشش مفتول از صفحه یا ورق کشش چقدر است.

 

 

 این قائده تا سال 1930-1940 معتبر بود، زمانیکه اریک زیبل، آنتون پمپ، ورنر لوگ و دیگران، روشهای محاسبه نیرو را منتشر کردند ، تحت عنوان:

”Mitteilungen des Kaiser-Wilhelm-Institute for Eisenforschung”

تعداد چکشهای Osmund، در کانتی مارک تا سال 1550 کاهش یافت. تمامی آنها در  Luedenscheid واقع هستند. آبشارهای موجود در آلتنا و Iserlohn برای کشش مفتول مورد استفاده واقع می شدند. آهن خام از Siegenland وارد می شد و میله های 1، 5 الی 10 کیلویی Osmund از Luedenscheid  به آلتنا حمل می گردیدند. یک از دلایل این امر، کمبود جنگل برای درست کردن ذغال بود. در اوایل دهه 1810 (12) در Ruhr، ذغال کک موجود بود و دلیل دیگر محافظت از ماهی ها در رودخانه ها بود.

در چین کتابی با تصویر مفتول فولادی در سال 1632 منتشر گردید.


دانلود با لینک مستقیم


مواردی درخصوص تاریخچه کشش 14 ص