فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 20 صفحه
در جوامعی که به دنبال اقتصاد درونزا (Endogenous Economy) و توسعه (Development) جامعه براساس ظرفیتهای بومی خود هستند، انجام «اقدامات تعدیلکننده و اصلاحگرا» در قبال تنوع عرضهای که برای مصارف گوناگون از سوی رسانهها صورت میگیرد، ضرورت دارد.
الف ـ افزایش سواد رسانهای (Media Literacy)
ب ـ هویت بخشی بومی (Identity Construction)
برنامهریزی با شرایط اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی مبتنی بر اهداف رسانه و تأمین نیازهای واقعی مخاطبان و کسب رضایت آنان تناسب دارد.
با دو رویکرد افزایش سواد رسانهای و هویت بخشی بومی، مخاطبان به تجربه زیباشناختی و فرهنگی برای «خوداندیشی» (self – reflection) دست مییابند.
مهمترین پیامد خوداندیشی مخاطبان مقابله با «خوداستعماری» است.
پاورپوینت درباره ترویج الگوی مصرف در رسانه