رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روابط عمومی چیست

اختصاصی از رزفایل روابط عمومی چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی فعالیتی است ممتد، مداوم و طرحریزی شده که از طریق آن، افراد و سازمانها میکوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت و زبان گویای سازمان را ایفا میکند.

فعالیتی که روابط عمومی انجام میدهد در یک کلمه «ارتباط»، از دیدگاه نظری «علم»، از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است و آینیهی تمامنمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است.

روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار، بانک اطلاعات، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرشها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری، نظم، شجاعت، ابراز عقیده، تحمل شنیدن آرای مخالفان، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت رشد و توسعه نماید.

روابط عمومی به عنوان یک «فن» و «هنر» نقش بسندهایی در برقراری و تسهیل ارتباط دو سویه بین مدیران سازمانها و آحاد مردم دارد، به طوری که امروزه کمتر سازمانی را میتوان یافت که خود را بینیاز از روابط عمومی بداند و در عین حال موفقیتهای چشمگیری را در زمینههای مورد نظر و تحقق اهداف از پیش تعیین شده به دست آورده باشد.

امروزه یک سازمان موفق سازمانی است که روابط عمومی موفقی داشته باشد.

روابط عمومی، پل ارتباطی یا پل اسقاطی:

وقتی به تعاریف روابط عمومی مراجعه میکنیم اکثر قریب به اتفاق، روابط عمومی را پل ارتباط میدانند که به عنوان یک واسطه اثر گذار، درون و بیرون یک سازمان را به هم مرتبط میسازد، که در واقع سعی مینماید در قالب یک تلاش برنامهریزی شده و هوشمندانه، سازمان و مخاطبان را در یک کنش و واکنش متقابل به یک نقطه تعاملی، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد.

شاید این تعریف دلنشین که به عنوان یکی از وظایف اساسی و اصلی روابط عمومی مطرح میگردد و از دل آن مفاهیمی از قبیل ایجاد و برقراری ارتباط و اطلاع رسانی استنباط میشود، تا حدودی موجب آرامش خاطر کسانی را فراهم سازد که در چرخه درون و بیرون نظام اداری قرار دارند و از طرف دیگر به نوعی یک انتظار را در سطح درون و بیرون سازمان ایجاد نماید که مخاطبان خواه در خارج سازمان وجود داشته باشند یا در داخل سازمان از این پل برای رسیدن به اهداف و خواستههای معقول و منطقی خود استفاده نمایند و به نحوی نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی خود را در چارچوب و ضوابط تعیین شده سازمانی برآورده سازند. اما تحقق این مطلب از دو زاویه قابل بررسی است، یکی مقولهی قابلیت روابط عمومی و نکته دیگر مقوله عاملیت روابط عمومی است، تا با اتکا به این دو اصل بتوان به پل ارتباط بودن روابط عمومی در مفهوم علمی و دقیق آن رسید، ضمن آنکه باید خاطرنشان ساخت عاملیت و قابلیت در روابط عمومی به عنوان دو محور اساسی در گردش چرخهای فعالیت روابط عمومی محسوب میگردند و در واقع بدون حضور یکی از این محورها، امکان موفقیت روابط عمومیها میسر نخواهد بود و به نوعی به جای آنکه روابط عمومی تبدیل به پل ارتباط مناسب برای تسهیل و تسریع روابط تفاهمی و تعاملی گردد، به یک معبر اسقاطی که هر لحظه امکان فروریختن آن میباشد و یا این که به مرور، به واسطه عدم اقبال عمومی، تبدیل به راه متروکه و غیر قابل استفاده خواهد شد، میشود. چنانچه در حال حاضر این مشکل متوجه روابط عمومیها گردیده و نتوانستهاند در روابط اجتماعی و سازمانی به عنوان یک پل مطمئن، محکم و مناسب برای مخاطبان سازمانی محسوب گردند و به عبارت دیگر هنوز مردم از این نهاد اجتماعی نتوانستهاند بدرستی استفاده نمایند. بنابراین آن چه که از آن به عنوان پایههای پل ارتباطی تعبیر کردهایم، در مفهوم قابلیت و عاملیت روابط عمومی ؟؟؟؟ میگردد. مشروط بر اینکه بتوانیم شرایط را برای عینیت بخشی به مسائل و نهی در قلمرو روابط عمومی فراهم سازیم.

اما آنچه که به عنوان قابلیت روابط عمومی میتوان فهرست وار به آن اشاره کرد عبارتند از:

1. نیروی انسانی متخصص، آگاه و آشنا به روابط عمومی با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و دارای تجارب مفید

2. استفاده از ابزار و سازوکارهای جدید و تکنولوژی و فناوری روز

3. حضور مدیر روابط عمومی قوی، کارآمد و مسلط به امور

4. استفاده از فنون و روشهای جدید در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی

5. ایجاد شرایط محیطی مناسب و مطلوب

6. اجرای سیستمهای مدیریتی نوین در عرصه روابط عمومی

7. ارتباط با رسانههای ارتباط جمعی، خبرگذاریها، صداوسیما، جراید کثیر الانتشار و سایتهای اینترنتی

8. امکان برقراری ارتباطات صحیح اصولی بر اساس تفاهم، تعامل و مشارکت با مخاطبان درون و برون سازمانی

9. امکان اطلاع رسانی و ارتقاء بخشی آگاهی مخاطبان و رفع نیازهای اطلاعاتی آنان

10. قدرت پاسخگویی و شفاف سازی افکار عمومی


دانلود با لینک مستقیم


روابط عمومی چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد