لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت
تعداد صفحه:18
فهرست مطالب:
مقدمه
ترکیب مدیریت دانش و نوآوری
اهمیت دانش
مهارت مدیریت دانش
تکامل نوآوری دانش
داراییهای دانش چیست؟
عناصر تشکیل دهنده نوآوری دانش چیست؟
مدیریت استراتژیک نوآوری دانش
اصول دانش مدار
درک سیستم ارزش نوآوری
صورتبندی یا تنظیم استراتژی دانش گروهی
توسعه شبکه دانش استراتژیک
ایجاد راهکارهای مدیریت دانش مبتنی بر انسان/ فناوری نه راهکارهای مدیریت دانش مبتنی بر ماشین
استقرار فرآیند دانش پایین به بالا
تاکید بر موفقیت مشتری به جای رضایتمندی مشتری
ساختارهای تسهیم دانش
اقدامات دانش مدار
چالشهای آینده نوآوری دانش
نقش منابع هوشمند در مدیریت دانش
ارتقای دانش از طریق ابزارهای فنی
تکنولوژی اطلاعات
سیستمهای حمایت از تصمیمات استراتژیک
دانش کسب شده به وسیله عوامل هوشمند
کارایی مدیریت دانش
تصمیمات استراتژیک
مقدمه
اصطلاح مدیریت دانش طی دهه گذشته توجه و اقبال بسیاری در عرصه کسب و کار یافته است. علت این اقبال و توجه آن است که بسیاری از مدیران سازمانهای مختلف، مدیریت دانش را به عنوان فرایندی قلمداد می کنند که سازمانها را قادر می سازد از داراییهای دانش برای ایجاد ارزش در سازمانها استفاده کنند. برای مثال، کاربرد اینترنت از زمان اجرای پروژه ARPA-NET در ایالات متحده آمریکا روز به روز افزایش یافته و امروزه اینترنت به عنوان یک ابزار کلیدی برای مدیریت دانش به شمار رفته و رشته مدیریت دانش به یک سوژه داغ و بحث برانگیز تبدیل شده است. از این رو، بسیاری از مدیران آن را به عنوان منبع مزیت رقابتی آینده تلقی کرده و آن را درحوزه های مختلف نظیر تحقیق و توسعه، داروسازی، بازاریابی و مهندسی نرم افزار به کار می گیرند.
علاوه براین، مدیریت نوآوری نیز که با مسائل و موضوعاتی نظیر مدیریت کارآمد فرایند نوآوری سر و کار دارد توجه و اقبال بسیاری را به خود جلب کرده است. از آنجا که نوآوری به عنوان یکی از عناصر مهم و کلیدی کسب و کار محسوب می شود، امروزه مدیریت دانش به عنوان یکی از وظایف و کارکردهای اصلی سازمان محسوب می شود. علی رغم مطالبی که بیان شد تحقیقاتی که در زمینه دستیابی ، مدیریت و کاربرد داراییهای دانش در نوآوری انجام گرفته است هنوز کافی نبوده است. امروزه، مدیریت دانش و مدیریت نوآوری دو حوزه مدیریتی متمایزی هستند که به نظر می رسد دارای تاثیرات و نتایج مجزایی هستند.
نوآوری دانش در مدیریت