لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:21
خلاصه
اغلب مردم به دیدن فیلم میپردازند و فکر میکنند که دیدن فیلم میتواند جایگزین خوبی برای اوقات فراغت فردی و خانوادگی و یا الگوگیری و عبرت گرفتن آنها در زندگی شوند.
برخی با تماشای فیلم شخصیت اصلی داستان را الگویی برای خود قرار داده و سعی میکند که خود را همانند او بسازد . چه خوب و چه بد ، در واقع تحت تاثیر شخصیت فرد قرار گرفته و به زندگی او جهت میدهد که دراین جا ما به این سوال میپردازیم که « هدف و مقصود واقعی ما از دیدن فیلم چیست » .
باتوجه به محدودیتها به این سوال جامعهی آماری را دانش آموزان دوم دبیرستان تزکیه در نظر گرفتهایم و تعداد 40 نفر در این جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب کردهایم که از هر کلاس به طور متوسط حدود 7 نفر انتخاب شدهاند که اینک به بررسی این موضوعات میپردازیم .
جمع آوری دادهها
همان گونه که در خلاصه ذکر شد ، تعداد 40 نفر از دانش آموزان پایه دوم دبیرستان تزکیه به عنوان نمونه انتخاب گردید و جمع آوری دادهها از طریق پرسشنامه به طور کتبی نوشته شده است .
ارزیابی مشکلات
1- محدودیت زمانی 2- تعداد کافی نبودن نفرات فقط از دانش آموزان هم سن کلاس دوم آمارگیری شده است .3- دقیق نبودن پاسخها: شاید برخی از افراد به میل خود پرسشنامه را پر نکرده بودند . شاید به طور شفاهی سوال میشد بهتر بود .
منابع :
مرکز آمار ایران ، واطلاعات بدست آمده از افراد
جدول 1: علاقهمندی به دیدن فیلمهاو سریالها
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی تجمعی نسبی
فراوانی تجمعی
درصد فراوانی نسبی
فراوانی نسبی
فراوانی
متغیرها
% 25
25/0
10
% 25
25/0
10
بسیار زیاد
% 65
65/0
26
% 40
4/0
16
زیاد
% 95
95/0
38
% 30
3/0
12
گاهی اوقات
% 100
1
40
% 5
05/0
2
اصلاً
جدول 2- دیدن فیلمها وسریالهای با چه افرادی
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی تجمعی نسبی
فراوانی تجمعی
درصد فراوانی نسبی
فراوانی نسبی
فراوانی
متغیرها
% 10
1/0
4
% 10
1/0
4
با اقوام
% 45
45/0
18
% 35
35/0
14
باخانواده
% 70
7/0
28
% 25
25/0
10
با دوستان
% 100
1
40
% 30
3/0
12
به تنهایی
جدول 3: علاقه مندیبه نوع فیلم
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی تجمعی نسبی
فراوانی تجمعی
درصد فراوانی نسبی
فراوانی نسبی
فراوانی
متغیرها
% 20
2/0
8
% 20
2/0
8
کمدی
%30
3/0
12
% 10
1/0
4
اکشن
% 35
35/0
14
% 5
05/0
2
ترسناک
% 5/47
475/0
19
% 5/12
125/0
5
رمانتیک
% 65
65/0
26
% 5/17
175/0
7
اجتماعی
% 85
85/0
34
% 20
2/0
8
رزمی
% 5/92
925/0
37
% 5/7
075/0
3
تاریخی
% 100
1
40
% 5/7
075/0
3
هنری
جدول 4: فیلمها و سریالهای کشورهای جهان
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی تجمعی نسبی
فراوانی تجمعی
درصد فراوانی نسبی
فراوانی نسبی
فراوانی
متغیرها
% 5/7
075/0
3
% 5/37
075/0
3
کشورخودی
% 5/37
375/0
15
% 30
3/0
12
کشورهای اروپایی
% 5/72
725/0
29
% 35
35/0
14
کشورهای آمریکای شمالی
% 85
85/0
34
% 5/12
125/0
5
کشورهای آمریکای مرکزی
% 95
95/0
38
% 10
1/0
4
کشورهای آسیایی
% 100
1
40
% 5
05/0
2
اقیانوسیه
جدول 5- سطح فیلمها و سریالهای کشور ایران
درصد فراوانی تجمعی
فراوانی تجمعی نسبی
فراوانی تجمعی
درصد فراوانی نسبی
فراوانی نسبی
فراوانی
متغیرها
% 5/2
025/0
1
% 5/2
025/0
1
عالی
% 15
15/0
6
% 5/12
125/0
5
خوب
% 35
35/0
20
% 35
35/0
14
متوسط
% 100
1
40
% 50
5/0
20
ضعیف
نمودارها
1- مربوط به جدول (1)
نمودار میلهای که برای جدول (1) رسم شده نشان میدهد که اکثر دانش آموزان علاقهی زیادی به تماشای فیلم و سریال دارند با فراوانی 16 که در این نوع نمودار متغیرهای کیفی در محور افقی نمودار وفراوانیها را در محور عمودی نمودار رسم کردهایم.
مقاله درباره هدف و مقصود واقعی ما از دیدن فیلم چیست