چکیدهپژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفههای تعاملی مؤثر بر بازدید مجدد هواداران از وب-سایت باشگاههای منتخب لیگ برتر فوتبال ایران انجام شد. روش پژوهش از نوع پیمایشی بود که جمعآوری اطلاعات به صورت اینترنتی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل هواداران به عضویت درآمده در وبسایت باشگاههای استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، داماش و سپاهان (26000N=) بودند که در فروردین و اردیبهشت 1391 مورد بررسی قرار-گرفتند. از جامعه یاد شده 325 نفر حاضر به همکاری با این پژوهش شده و نمونه تحقیق را تشکیل دادند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساختهای استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه بر اساس نظر متخصصین مدیریت ورزشی تأیید گردید و پایایی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ 9/0 تعیین شد. از آزمون تی تکنمونهای جهت تجزیه و تحلیل فرضیههای پژوهش استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که مؤلفههای تعاملی از جمله فرصتهای تعامل با مدیران یا مربیان، بازیکنان و سایر هواداران روی وب-سایت، ابزارهای ترویجی خاص، خوراکهای اطلاعاتی و شخصیکردن صفحات خانگی و ایمیل بر بازدید مجدد هواداران از وبسایت باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران تأثیر معناداری دارد. بنابراین میتوان بیان کرد که درک نیازهای هواداران وفادار برای موفقیت وبسایت باشگاههای فوتبال از ضروریات است.نوع فایل : پی دی اف تعداد صفحات : 14
شناسایی مؤلفههای تعاملی مؤثر بر بازدید مجدد هواداران از وبسایت باشگاههای منتخب لیگ برتر فوتبال ایران