لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 18
انرژی سیال توسط وسایلی که اصطلاحاً شیر نامیده می شوند کنترل می گردد. شیر ها از نقطه نظر عملکرد به سه دسته تقسیم می شوند:
شیر های کنترل جهت.
شیر های کنترل فشار.
شیر های کنترل جریان.
تعریف شیر کنترل فشار:
به منظور کاهش فشار تا یک حد معین مورد استفاده قرار می گیرند. در شیر های کاهنده فشار، جریان اضافی به مخزن بر می گرد، بلکه با ایجاد فشار در اثر تنگ شدن گلوگاه صرفاً فشار در خروجی کاهش می یابد. کاربرد این نوع شیر در مواقعی که در بخشی از مدار فشار محدود و قابل کنترلی نیاز باشد (مانند فشار سرسیرلند متصل به گیره ایی که قطعات ظریف را نگه می دارد) اهمیت پیدا می کند.
گزارش کار شیر کاهنده فشار لودر 120W
علت خرابی
نشتی روغن از شیر
عیب یابی
درهنگام باز کردن این شیر مشاهده شد که عمر مفید واشر های آبند کننده این شیر به پایان رسیده است.
تعمیر
با گذاشتن واشر های نو به جای واشر های قدیمی و کهنه مشکل ریزش و نشتی روغن در شیر کاهنده فشار این لودر برطرف شد.
گزارش کار پمپ استونی (آلمانی)
کاربرد پمپ استونی:
پمپ استونی در واقع در یکی از مراحل شیرین کردن آب در سطح سکوی نفتی نوروز جدید مورد استفاده قرار می گیرد و آب با فشار زیاد از این پمپ خارج می شود.
اجزای پمپ استونی:
پمپ استونی همانطور که در شکل (11-4) و (12-4) مشاهده می کنید از اجزای متفاوتی تشکیل می شود که شامل بنده اصلی، قسمت جلویی بدنه اصلی که شامل دو ورودی و یک خروجی آب است و در داخل بدنه میل لنگ وجود دارد که بر روی میل سه پیستون قرار می گیرد. که خود این پیستون ها از به هم پیوستن اجزای متفاوتی درست شده است و کلیه واشر ها و پکینگ ها و بلبرینگ ها که تمامی اجزای تشکیل دهنده پمپ استونی به شمار می آیند.
طرز کارکرد پمپ استونی
به وسیله موتور الکتریکی میل لنگ این پمپ به حرکت در می آید. این میل لنگ مثل سابر میل لنگ ها دارای زمان بندی و تایمینگ خاص است. در این میل لنگ دو پیستون در کورس بالا و یک پیستون در کورس پایین به سر می برند که با عمل خلاء سازی در قسمت جلویی بدنه ی اصلی آب در هنگام کورس پایین از طریق دو ورودی مکش شده و با فشار در هنگام کورس بالا از تک خروجی آب به بیرون داده می شود و این عمل طی سیکل های پی در پی تکرار می شود.
تعمیر پمپ استونی
علت خرابی
در این پمپ بجز بدنه اصلی و قسمت جلویی بدنه اصلی همه قطعات اعم از واشر ها و رینگ و کاسه نمد ها و میل لنگ ها و تمامی اجزای پیستون ها همگی خراب بودند، که ناشی از کارکرد زیاد و بی توجهی نسبت به این پمپ می شود.
نکته: به دلیل تحریم اقتصادی وسایل این نوع پمپ به کمک دلال از طریق کشور های حاشیه خلیج فارس وارد کشور می شد.
رفع عیب
تعویض همه ی اجزای پمپ بجز بدنه اصلی و قسمت جلویی بدنه اصلی.
گزارش کار تعمیر کاربراتور موتور مزدا باری
علت خرابی: خراب بودن ژیگلر های این کاربراتور
رفع عیب: ابتدا کاربراتور را باز کرده، سپس تمامی پیچ های مربوطه را باز کرده و با فشار هوای قوی که توسط کمپرسور ایجاد می شود در تمامی سوراخ ها و ژیگلر ها دمیده شد تا احیاناً اگر آشغالی یا چیزی سبب می شود که بنزین در کاربراتور حرکت در نیاید، بیرون رود و تمیز شود.
نکته: بیشترین خرابی کاربراتور ها طبق گفته های کارکنان تعمیرات در قسمت ژیگلر ها وجود دارد.
فصل چهارم
جمع بندی و پیشنهادات
تحقیق در مورد مقدمه 2 از 30 به بعد