مذاکره چیست؟
1- اشخاص راازموضوع جداکنیم.
2- روی منافع تمرکزکنیم نه روی مواضع.
3- برای تامین منافع متقابل راههای مختلفی بیاندیشیم.
4- براستفاده ازمعیارها وموازین اصراربورزیم.
اول : اگرطرف مقابل قوی تربود چه؟
دوم: اگرطرف مقابل واردبازی (مذاکره)نشود چه؟
سوم: اگرطرف مقابل مذاکره غیراصولی کرد چه؟
چهارم: اگرطرف مقابل دست به ترفندبزند چه؟
آشنایی بافرهنگها
۲- برای نقش های مختلف ارائه های متنوعی آماده کنید؛ مراقب باشید که دارید با چه کسی صحبت می کنید. با همه به یک شکل ایده بازاریابی را مطرح نکنید!
۳- به صحبت ها اشتیاق و باور داشته باشید؛ در زمان مذاکره، ایده های بازاریابی نیاز به انرژی مضاعف و ایجاد اشتیاق دارند. باید در طی مذاکره تأثیر گذار باشید.
پنج راهکار برای ارتقای مهارتهای فروش
امروزه بخش عمده ای از فرایند فروش بر پایه اعتماد خریدار به فروشنده انجام میشود. اگر میخواهید مشتری به شما اعتماد کند، لازم است اول خودتان به خودتان اعتماد داشته باشید. برای دوست داشتن خود، هیچ قید و پیش شرطی قائل نشوید. اغلب فکر میکنیم اعتماد به نفس یعنی باور داشتن تواناییها و پیروزیهای خود. در صورتی که اعتماد به نفس یعنی شناخت نقاط قوت و ضعف و باور به شایستگیهای خودمان بر اساس این شناخت.
اگر به خود اعتماد نداشته باشید، ناخودآگاه این پیام را به مخاطب انتقال میدهید که: «به من اعتماد نکن» و متعاقبا «به کالا و یا خدمات من اعتماد نکن». شما باید موفقیت ها و شکست هایتان را تحت نظر داشته باشید و در راستای تقویت خود گام بردارید. اعتماد و باور فروشنده به کالا و خدمات خود میتواند اعتماد به نفس وی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تا میتوانید درباره ویژگیهای آنچه میفروشید و وجه تمایز آن با کالا و یا خدمات رقیب، اطلاعات مفید کسب کنید. این راهکار را تمرین کنید، فهرستی از مزایای کالا و یا خدمات خود تهیه و آن را با محصولات رقیب مقایسه کنید.
دانلود پاورپوینت سمینار بازاریابی و مذاکره تجاری با تاکید بر محصول فرش- 71 اسلاید